Toon posts:

eprom sercom printmate

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Deze is denk ik voor de die-hards:
ik heb voor m'n neus een sercom printmate, een printserver met 2 lpt en 1 com, en bnc, tp, aui aansluiten voor m'n neus liggen. hij werkte goed totdat ik per ongeluk de firmware had gewist. (fout tijdens uploaden). nu heb ik heb uit elkaar geschoeft en de betreffende eeprom heeft een plakkertje met daarop PPN 4003, (c) '93,'94. Onder het plakkertje zit de opdruk: Flash, n28f010, -150, u43451j1, (c) '88,'93. Naast deze opdruk een grote i. (intel?).
Naast deze eeprom zit een zelfde leeg voetje zonder dus z'n chip erin.

Nu zou ik het heel fijn vinden als ik deze printserver weer werkende zou krijgen. :) het enigste wat ik de mis is de firmware. |:( voor de rest is ie in orde. zou ik ook de firmware kunnen gebruiken van een soortgelijke printerservertje van hp bijv.?

Zelf ben ik geen electronica expert.

verdere bijz. printkaart:
"made in taiwan P100102-03". amd cpu, 'st-nic controler', winbond chip w86c450. 2 kristallen van resp. 20 (m)hz en 1.84x (m)hz.

Verwijderd

Op het moment dat jij in staat zou kunnen zijn tijdelijk een 2e exemplaar van dit servertje te kunnen hebben (lenen?)met de optie tot openmaken kan een eenvoudige epromprogrammer de goede eprom uitlezen en die data in de defecte(gewiste)zetten. Mijn programmer eet dit type en die is ook niet zo jong meer.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar ik zou echt niet weten waaro ik hem vandaan moet halen. het was de enigste op het werk. Wie heeft zon ding btw thuis liggen?

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik heb hier op het werk een Sercomm Printmate+
Info:
Hardware ID: 024010642C
Firmware Version: 6017
Protocol ID: 003F
Default Name: SCB67737
Server Name: HAAN2