Toon posts:

Diep Ingeslapen Laptop

Pagina: 1
Acties:

• CaptainDolin
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13-01-2022
Een hele dramatische titel, maar het valt allemaal wat mee. Toch is het soms irritant en het lijkt me niet helemaal zoals het hoort.

Sinds een maandje of twee maak ik gebruik van een gloednieuwe Medion Erazer Defender MD62305 laptop. De prijs van een kleine €1500 maakt het niet zomaar een alledaagse laptop. Zeer tevreden met de aankoop en doet tot nu toe alles geweldig.

Soms valt hij in de slaapstand. Niet heel gek; een druk op de knop en meneer laptop wordt weer wakker. Echter, soms dan gebeurt er helemaal niks. Drukken op welke knop dan ook, spastisch de muis heen en weer bewegen, op de power-button drukken... Het helpt allemaal niks. Hier en daar brandt dan een lampje (inclusief die van de power-button) wat laat zien dat hij ergens wel aanstaat. Hij blijft hangen in een diepe slaapstand, zo lijkt het.

De enige oplossing die ik tot nu toe heb gevonden is de power-button een seconde of 10 indrukken totdat hij uitvalt. Normaal gesproken doe je dit alleen als het systeem niet meer reageert. Gelukkig start de laptop snel op en kan je gauw weer aan de slag, maar erg handig is dit niet...

Weten jullie of ik iets over het hoofd zie? Misschien een manier om zulke laptops uit de slaapstand te halen?
Zou er ergens iets mis zijn met de hardware van deze gloednieuwe laptop?

Zie er uiteraard wat tegenop om hem voor garantie retour te sturen en de laptop opnieuw te moeten inrichten, maar een gloednieuwe laptop die schijnbaar niet tiptop in orde is, kan je eigenlijk niet accepteren.

Alvast bedankt!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-01 16:56
Heb je toch contact gehad met de verkoper? Misschien is het een bekend euvel en zijn er mogelijk eenvoudige oplossingen of is er een BIOS update beschikbaar?

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

CaptainDolin schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:27:
Een hele dramatische titel, maar het valt allemaal wat mee. Toch is het soms irritant en het lijkt me niet helemaal zoals het hoort.

Sinds een maandje of twee maak ik gebruik van een gloednieuwe Medion Erazer Defender MD62305 laptop. De prijs van een kleine €1500 maakt het niet zomaar een alledaagse laptop. Zeer tevreden met de aankoop en doet tot nu toe alles geweldig.

Soms valt hij in de slaapstand. Niet heel gek; een druk op de knop en meneer laptop wordt weer wakker. Echter, soms dan gebeurt er helemaal niks. Drukken op welke knop dan ook, spastisch de muis heen en weer bewegen, op de power-button drukken... Het helpt allemaal niks. Hier en daar brandt dan een lampje (inclusief die van de power-button) wat laat zien dat hij ergens wel aanstaat. Hij blijft hangen in een diepe slaapstand, zo lijkt het.

De enige oplossing die ik tot nu toe heb gevonden is de power-button een seconde of 10 indrukken totdat hij uitvalt. Normaal gesproken doe je dit alleen als het systeem niet meer reageert. Gelukkig start de laptop snel op en kan je gauw weer aan de slag, maar erg handig is dit niet...

Weten jullie of ik iets over het hoofd zie? Misschien een manier om zulke laptops uit de slaapstand te halen?
Zou er ergens iets mis zijn met de hardware van deze gloednieuwe laptop?

Zie er uiteraard wat tegenop om hem voor garantie retour te sturen en de laptop opnieuw te moeten inrichten, maar een gloednieuwe laptop die schijnbaar niet tiptop in orde is, kan je eigenlijk niet accepteren.

Alvast bedankt!
Kijk even bij energie instellingen
Instellingen voor vermogen en slaapstand aanpassen in Windows

[Voor 6% gewijzigd door Hackus op 11-01-2022 13:48]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• CaptainDolin
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13-01-2022
Hackus schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:31:
[...]

Kijk even bij energie instellingen
Yessss, en waar mag ik dan naar kijken?
Ik kan natuurlijk de automatische slaapstand helemaal uitzetten, maar dat is een beetje het probleem ontwijken. Wat ik bij een oudere laptop sowieso maar gedaan had _/-\o_

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:46
Wat je bijvoorbeeld zou kunnen doen.

1. Log bestanden van Windows bekijken op fouten als dit gebeurt is.

2. Drivers bij Medion checken op nieuwe versies. Probleem kan natuurlijk door een driver/stuurprogramma worden veroorzaakt.

3. Er een nieuwe BIOS is, en dan bij de specs kijken of je hierin iets kunt vinden wat je herkend en zou je deze kunnen bijwerken.

4. Medion bellen en om support vragen

• sneakyd3ad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-01 12:46
Het lijkt een product eigenschap, precies hetzelfde hier. Power led blijft knipperen (alsof stand-by), terwijl het verder lijkt of de laptop aan gaat. Maar er gebeurd niets. Heel vervelend als je van alles hebt open staan, maar de laptop via de power button helemaal moet uitschakelen...

Hoor graag van iemand met dezelfde ervaring en een oplossing. Al veel dingen geprobeerd...

Verder heel erg tevreden; gekocht in een mooie aanbieding en dat geld dubbel en dwars waard.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee