Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfram55
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 12:37
Ik ben bezig mijn verzekeringen tegen het licht te houden.

Zijn nu onder gebracht bij 4 verschillende.
Bij alle 4 heb ik premieberekeningen gedaan voor compleet pakket.
Auto, woonhuis, inboedel, WA en rechtsbijstand.

Ik schrok erg van de verschillen.
Bij 3 liggen de prijzen redelijk dicht bij elkaar maar bij de 4e (waar ik de lopende sowieso wil behouden) kom ik op de helft ( betreft onze nationale wielersbond .... zonder de volledige naam te noemen :) ).

Mijn vraag nu.
Is die wielerbond (zeg maar) een betrouwbare verzekering voor de overige (buiten de auto)?

Dit omdat ze, denk ik, ooit begonnen zijn met alles wat wielen had en daarna met woonhuizen etc.

Er zijn ook vast staatjes waarin verzekeringsmaatschappijen worden ingedeeld naar aantallen verzekeringen die ze hebben lopen (kort gezegd: grootte).

Waar kan ik die vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
De verzekeringsmarkt is gereguleerd in Nederland, de Autoriteit Financiële Markten houdt toezicht. De kans dat een verzekeraar failliet gaat is dan ook vrij klein. Daarbij doet de 'rijwielbond' de verzekeringen zelf of is het gewoon een white label? Ik zou eerder goed kijken naar de voorwaarden en ervaringen dan het aantal verzekeringen wat verkocht is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Kijk idd eerst naar de kleine letters - bij alle dus niet alleen de goedkope. Wat wordt er concreet vergoed in welke situatie?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:03

GG85

.......

Wij hebben destijds bij de aankoop van ons huis gelijk een gesprek gehad met de in-house verzekeringsadviseur. Vanuit daar eigenlijk alles (Auto, Opstal, Inboedel, Reis, Aansprakelijkheid) behalve Rechtsbijstand (gaat via CNV hier) bij NH1816 onder gebracht.
Voordeel is een korting die je krijgt en volgens mij kan je hun pakketten alleen via een tussenpersoon afsluiten.
Elke 2 jaar hebben we een gesprekje om te kijken of ze nog de goedkoopste/beste zijn en tot nu toe zijn we nog niet geswitcht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
PolarBear schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 12:39:
De verzekeringsmarkt is gereguleerd in Nederland, de Autoriteit Financiële Markten houdt toezicht. De kans dat een verzekeraar failliet gaat is dan ook vrij klein. Daarbij doet de 'rijwielbond' de verzekeringen zelf of is het gewoon een white label? Ik zou eerder goed kijken naar de voorwaarden en ervaringen dan het aantal verzekeringen wat verkocht is.
ANWB verzekert volgens mij via Unigarant. Unigarant is dan weer een dochter van de ANWB.

Ik zou ook gewoon bij de Consumentenbond kijken. Zij pluizen de voorwaarden wel na.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:28

de Peer

under peer review

GG85 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:17:
Voordeel is een korting die je krijgt en volgens mij kan je hun pakketten alleen via een tussenpersoon afsluiten.
Elke 2 jaar hebben we een gesprekje om te kijken of ze nog de goedkoopste/beste zijn en tot nu toe zijn we nog niet geswitcht
Als ik dat soort dingen hoor ga ik er met een grote boog omheen
Het feit dat zo'n adviseur ergens van betaald kan worden... en dat je aan zo'n persoon vast zit.

Ik zit zelf bij Deck. online af te sluiten en ook opzeggen wanneer ik wil. Die adviseur van jou neemt die uiteraard niet mee in de overwegingen want is te goedkoop;-)

[ Voor 3% gewijzigd door de Peer op 11-01-2022 15:33 ]

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:07

AMDFreak

Intel is zo..

Klopt.. maar het verschil daarin zit, dat Deck jou waarschijnlijk geen advies geeft bij een grote schade..
Als je nooit schade claimt heb je er geen last van.. tot het moment daar, dat jij met vakantie bent, en de waterstop van je wasmachine het begeeft die op zolder staat.

Maargoed, het advies wat ik aan Wolfram wil meegeven, prijs is 1 ding.. maar de voorwaarden verschilt echt hier en daar.. vooral nieuwwaarde termijnen..

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

AMDFreak schreef op maandag 17 januari 2022 @ 14:15:
Klopt.. maar het verschil daarin zit, dat Deck jou waarschijnlijk geen advies geeft bij een grote schade..
Inderdaad, ik wil ook helemaal geen ongevraagd advies ;)

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Wolfram55 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 12:00:

Bij 3 liggen de prijzen redelijk dicht bij elkaar maar bij de 4e (waar ik de lopende sowieso wil behouden) kom ik op de helft ( betreft onze nationale wielersbond .... zonder de volledige naam te noemen :) ).

Mijn vraag nu.
Is die wielerbond (zeg maar) een betrouwbare verzekering voor de overige (buiten de auto)?

Dit omdat ze, denk ik, ooit begonnen zijn met alles wat wielen had en daarna met woonhuizen etc.

Er zijn ook vast staatjes waarin verzekeringsmaatschappijen worden ingedeeld naar aantallen verzekeringen die ze hebben lopen (kort gezegd: grootte).

Waar kan ik die vinden?
Moet het perse in 1 pakket? Ik heb zelf ook nagenoeg alles ondergebracht bij 1 verzekeraar. Maar heb daarop bewust ook 1 uitzondering gemaakt: de autoverzekering. Die prijzen liggen vaak zo ver uit elkaar dat onderbrengen in het pakket in mijn geval totaal niet interessant was. Ik zou de diverse verzekeringen dus ook even individueel tegen het licht houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfram55
AMDFreak schreef op maandag 17 januari 2022 @ 14:15:
Maargoed, het advies wat ik aan Wolfram wil meegeven, prijs is 1 ding.. maar de voorwaarden verschilt echt hier en daar.. vooral nieuwwaarde termijnen..
Ja ... prijs is 1 ...
Maar daarom deponeer ik het hier ook even. Als ik op alleen dat uit zou gaan had ik het al wel geweten en voor die optie/verzekeraar gegaan.

Viel me inderdaad op dat nieuwwaarde 'n dingetje is.

Maar ik vindt t een kriem om dit uit te zoeken.
Je ontkomt er bijna dan niet aan om alles tot op de bodem uit te zoeken en er dus volledig in te duiken.
Of te gaan voor de goedkoopste of de duurste.
Nou dat is niet echt een geruststellende keuze.

En mijn hoofd staat er niet (altijd) naar 8) .

Ze hebben het nu een beetje eenvoudiger gemaakt met zogenaamde "verzekeringskaarten".
En dan nog is het niet "gemakkelijk" naast elkaar zetten en eea er uit filteren.

Nogmaals .... het is een kriem. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfram55
S1NN3D schreef op maandag 17 januari 2022 @ 15:59:
[...]

Moet het perse in 1 pakket? Ik heb zelf ook nagenoeg alles ondergebracht bij 1 verzekeraar. Maar heb daarop bewust ook 1 uitzondering gemaakt: de autoverzekering. Die prijzen liggen vaak zo ver uit elkaar dat onderbrengen in het pakket in mijn geval totaal niet interessant was. Ik zou de diverse verzekeringen dus ook even individueel tegen het licht houden.
Nee zeker niet.
Maar nu 4 verzekeringen bij 4 verschillende :P .

Had de gedachte dat een pakket goedkoper zou zijn.
En voor je t weet kan je niet meer tot een onderbouwde keuze komen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-05 22:12
Wolfram55 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:00:

Maar ik vindt t een kriem om dit uit te zoeken.
Je ontkomt er bijna dan niet aan om alles tot op de bodem uit te zoeken en er dus volledig in te duiken.
Of te gaan voor de goedkoopste of de duurste.
Nou dat is niet echt een geruststellende keuze.

En mijn hoofd staat er niet (altijd) naar 8) .

Ze hebben het nu een beetje eenvoudiger gemaakt met zogenaamde "verzekeringskaarten".
En dan nog is het niet "gemakkelijk" naast elkaar zetten en eea er uit filteren.

Nogmaals .... het is een kriem. :(
Vandaar dus dat er tussenpersonen bestaan, die betaal je om dat soort dingen voor je uit te zoeken. Moet je natuurlijk alsnog aan die tussenpersoon aangeven wat je belangrijk vindt in een verzekering, maar het saaie werk wordt je dan uit handen genomen. Betaal je wel weer voor :)

Anders zit er inderdaad weinig anders op dan er toch volledig in te duiken... simpelweg de goedkoopste of de duurste kiezen zou ik niet doen, bij de goedkoopste kun je er wel vanuit gaan dat je er, puntje bij paaltje weinig aan hebt omdat ze veel dingen uitsluiten, maar ook bij de duurste heb je niet zomaar de garantie dat ze dat niet doen.

Er zijn vast (consumentenbond?) tips te vinden over hoe te vergelijken, maar kort gezegd: bepaal wat voor jou belangrijk is, verzeker alleen risico's die je niet zelf kunt dragen (oftewel, een nieuwe zonnebril van een paar tientjes kun je waarschijnlijk makkelijker betalen dan een nieuwe auto of een nieuw huis...).

Die wielrijdersbond acht ik zeker betrouwbaar als verzekeraar, waarmee ik trouwens niet bedoel dat ze ook de beste zijn. Maar het zullen geen oplichters zijn en ze zullen ook niet zomaar failliet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfram55
Een tussenpersoon heeft meestal relaties met verzekering en zal niks over andere dan die zeggen ... of zie ik het nu te zwart.

Zal nog eens bij de consumentbond kijken of zoeken op "verzekering vergelijken".

Wat ik wel of niet wil verzekeren is wel helder.
Maar dan maakt het er niet makkelijker op.
Je moet alsnog erin duiken.

Ik moet kopje onder 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Wolfram55 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:30:
Een tussenpersoon heeft meestal relaties met verzekering en zal niks over andere dan die zeggen ... of zie ik het nu te zwart.

Zal nog eens bij de consumentbond kijken of zoeken op "verzekering vergelijken".

Ik moet kopje onder 8)
Inderdaad. Sowieso heeft een adviseur een belang om verzekeringen af te sluiten. Terwijl soms het advies juist kan zijn dat je een bepaalde verzekering helemaal niet nodig hebt.

Waar je in Nederlands allemaal wel niet adviseurs voor kunt betalen, bizar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:22
Wolfram55 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:30:

Ik moet kopje onder 8)
Je ziet het te zwart.

Assurantie-adviseurs zijn tegenwoordig aan strenge regels gebonden, en er mag geen onderscheid meer zijn in hun verdiensten afhankelijk van welke verzekering ze aanbieden. Ze verdienen dus evenveel aan je, ongeacht welke verzekering ze verkopen.

Ja, het loont om zelf goed na te denken of je een bepaalde verzekering nodig hebt, ze hebben er geen financieel belang bij om je geen verzekering te verkopen. Aan de andere kant, als je naar een niet te groot kantoor met een goede reputatie gaat, zal het je verbazen hoe goed ze je uitleggen wat je wel en niet nodig hebt.

Zelf zit ik al 24 jaar bij hetzelfde assurantiekantoor, en de keren dat ik schade had, hebben ze mij nagenoeg al het werk uit handen genomen. Onlangs nog geheel naar tevredenheid de hypotheek omgesloten (voor dat soort zaken rekenen ze een vooraf afgesproken tarief, en krijgen ze geen provisie van de verstrekker).

Toen ik mijn eerste verzekeringen ging afsluiten, waren ze maar net iets duurder dan de allergoedkoopste internetaanbieder. En dus zeker niet overdreven duur. Ik hoef niet het onderste uit de kan, ik weet dat mijn tussenpersoon zijn best doet om de zaken naar mijn tevredenheid af te handelen. Dat is me best een paar euro waard.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Mijn broer heeft een verzekeringskantoor, die regelt voor mij de zaken mbt verzekeringen en hypotheek.
Als ik kijk naar wat ik betaal voor mijn hele pakket, kan ik daarvoor niet eens de auto verzekeren als ik dat ergens online wil afsluiten.

Verder zoals @Wild Chocolate hierboven uitlegt. Ik heb bijvoorbeeld ook geen verkeersrechtsbijstand, dat soort dingen regelt de tussenpersoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuxie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07:22

Tuxie

En WeL nU!

Wij hebben ook alles via een assurantiekantoor lopen. En ja, ik heb vergelijkend warenonderzoek gedaan.

Voordelen:
- pakketkorting waardoor het helemaal niet zo veel scheelt t.o.v. online
- adviseur die onafhankelijk advies geeft. Tarieven transparant en inzichtelijk. Koppelverkoop is verboden
- in geval van schade (inboedel / reis), 1 belletje en binnen no-time vergoed. Probeer dat maar eens met een 'low cost' internet verzekering. Meestal hebben assurantiekantoren veel meer leverage m.b.t. schades, zij kennen de klant immers goed en de verzekeraar...
- Ik word altijd vriendelijk en snel geholpen, ik vind een assurantiekantoor veel klantvriendelijker dan een wachtrij bij een call center....

Nadelen:
- Ja, het is wat duurder maar zoals gezegd, je krijgt ook veel meer kwaliteit
- Je moet natuurlijk een goede klik met je adviseur hebben

In het verleden ook eens hypotheek afgesloten bij 1 van de bekende 'hypotheekshops' die zogezegd ook 'objectief' pretenderen te zijn. Gevolg: minimaal 1 arbeidsongeschiktheid woekerpolis. Toen geswitcht en nooit spijt van gehad.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:51

Theo

moederbord

Wolfram55 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 12:00:

Mijn vraag nu.

Waar kan ik die vinden?
Heel toevallig zit ik bij dezelfde toko voor de woon, inboedel en WA verzekering. Ze schijnen trouwens ook elec fietsen te verkopen, veelal in een hij en zij model met bijpassende North Face hij en zij broek.. :P

Recentelijk heb ik bij de betreffende verzekeraar expliciet nagevraagd wat de dekking is, dit omdat er op mijn polis een 'max verzekeringsbedrag' genoemd staat van 125.000 euro. Dit is erg veel voor inboedel voor twee personen (merendeel van de verzekeraars hanteren een 21.000 euro pp limiet), maar erg weinig voor een woning. Navraag leverde op dat de woning tot herbouwwaarde verzekerd is,en dat de 125k voor inboedel is.
Ofwel, de dekking is best erg ruim te noemen.

Houd er trouwens wel rekening mee dat je wel lid van hun moet worden om van hun verzekeringen gebruik te maken. Dus naast de maandelijkse premie komt er ook zo'n 15 euro op jaarbasis aan kosten bij. Maar daar krijg je wel een hip tijdschrift voor in de bus 6 maal per jaar :P

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-05 21:16
Ik kreeg een aardige aanbieding van de ANWB. Momenteel zit ik bij NH1816 maar voor Opstal/Inboedel/Aansprakelijkheid is dat 120 Euro per kwartaal. ANWB zo'n kleine 60 Euro per kwartaal. Nu is het verschil niet dusdanig groot maar in een tijd waar vaste lasten als een raket de lucht inschieten en ik zeer tevreden ben over de auto- en reisverzekering overweeg ik bovenstaande ook om te zetten. Nog maar even de kleine lettertjes induiken want in de basis zie ik niet echt verschil, kost me denk ik wel wat uurtjes om het uit te pluizen.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolfram55
@cbr600f4i

Ik heb, zoals door (geloof) meerdere hier aangegeven, bij de consumentenbond verzekeringen vergeleken.

Dit is dan wel niet op basis van de kleine lettertjes maar geeft toch een aardig beeld inderdaad.

Je kan daar alleen de woonverzekering vergelijken maar ook alle "denkbare".

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-05 21:16
Wolfram55 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:48:
@cbr600f4i

Ik heb, zoals door (geloof) meerdere hier aangegeven, bij de consumentenbond verzekeringen vergeleken.

Dit is dan wel niet op basis van de kleine lettertjes maar geeft toch een aardig beeld inderdaad.

Je kan daar alleen de woonverzekering vergelijken maar ook alle "denkbare".
Deze en soortgelijke vergelijkingssites had ik inderdaad al een paar keer ingevuld, komen in basis op hetzelfde neer en uit. Voor zover ik heb gekeken is die van de ANWB zeker niet slechter maar het is sowieso wel even goed in te zoomen waar je voor betaald.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

• Wolfram55
@cbr600f4i

Ik zou het op prijs stellen (en ik denk meerdere) als je je bevindingen deelt.
Vrees dat het voor velen een brug te ver is om in de kleine lettertjes te duiken (incluis dit persoontje ... zeker op dit moment)

Zou het mooi vinden als dit draadje daar wat meer duidelijkheid over kan geven zonder bepaalde verzekeraars te bashen !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphilosophy
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 04-05 18:09
Wolfram55 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:49:
@cbr600f4i

Ik zou het op prijs stellen (en ik denk meerdere) als je je bevindingen deelt.
Vrees dat het voor velen een brug te ver is om in de kleine lettertjes te duiken (incluis dit persoontje ... zeker op dit moment)

Zou het mooi vinden als dit draadje daar wat meer duidelijkheid over kan geven zonder bepaalde verzekeraars te bashen !!
Door allerlei omstandigheden zat ik met een vergelijkbare vraag en kwam op dit draadje: zeer waardevol!

Kijkend naar vergelijkingssites is het niet altijd mogelijk om je huidige verzekering ook mee te nemen, c.q. Gaat het verloren in details (bijv. hoogte eigen risico, all risk, compleetheid van de dekking). Daarbij zijn er ook belangen die spelen bij deze vergelijkingssites (bijv. Independer is een dochter van Achmea).

Ik was wel heel positief verrast door de Wielerbond: voor mij echt een concurrerend pakket (zit nu bij een verzekeraar voor hoger opgeleiden, qua service overigens helemaal prima!).

Verder heb ik de Rechtsbijstandsverzekering altijd onder een andere vlag (gehad) voor het geval je een geschil krijgt met de verzekeraar van je andere pakket(ten) :P

Autoverzekeringen moeten maar net in pakket passen, maar vind ik verhoudingsgewijs (vergelijk met die verzekeraar voor hoger opgeleiden) erg duur bij de Wielerbond.

“The greatest teacher, failure is”

Pagina: 1