Vraag

• MrBernard
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 31-01-2022
Mijn vraag
Hallo,

Vele jaren heb ik uitsluitend gebruik gemaakt van LibreOffice. Ik werkte laatst met Word en vond het een stuk prettiger werken, dus kocht ik een Office 2021 licentie.

Alles werkte perfect. Gisteravond laat zat ik nog achter Word, Nederlandse spelfouten werden duidelijk aangegeven waarop ik ze kon corrigeren. Net start ik Word op en nu wordt Nederlands niet meer gecontroleerd, alles staat ingesteld op Engels. Ik heb geen instellingen veranderd, voordat het probleem zich vanmorgen voortdeed.

Ik heb de aanwijzing van Microsoft gevolgd, en daarnaast meerdere handleidingen gelezen, instructie video's bekeken, iedereen doet precies hetzelfde om een standaard controle taal in te stellen. Bij mij blijft de taal toch gewoon Engels. De menu's e.d. zijn wel gewoon Nederlandstalig.

Heeft iemand een idee wat ik moet doen om de grammaticale spelling in Word 2021 aan te passen naar Nederlands?

Hieronder een document waarin de fout zichtbaar is en wat ik hem gedaan (en volgens Microsoft moet doen) om Word 2021 in het Nederlands te kunnen gebruiken.

Instellingen die ik heb aangepast. Dit zou volgens Microsoft en vele andere websites de oplossing moeten zijn.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Microsoft Windows 10 Home Version 10.0.19042 Build 19042
Microsoft Word 2021 MSO (Versie 2112 Build 16.0.14729.20200) 64 bits

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De oplossing volgens Microsoft.
...

Beste antwoord (via MrBernard op 11-01-2022 11:59)

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:50

Tens

fits the description

is het laatste document wat je geopend hebt mss in het Engels?

is het ook als je zelf een nieuw document opent?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:50

Tens

fits the description

is het laatste document wat je geopend hebt mss in het Engels?

is het ook als je zelf een nieuw document opent?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:38
Onderin de balk staat dat je document Engels is. Verander dat eens naar Nederlands.
Het kan zelfs per alinea.

• MrBernard
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 31-01-2022
Helaas bleek het niet mogelijk om de taal vanuit het document aan te passen, Jeroen. Hij switchte gewoon weer naar Engels. Toch bedankt voor je poging om te helpen!

Tens, ik heb een nieuw document geopend en nu word Nederlands wel standaard gebruikt. Dom dat ik hier zelf niet aandacht, bij een computer probleem is opnieuw opstarten vaak de oplossing. Enorm bedankt, ik ben er uren mee bezig geweest.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee