Vraag

• daan_deurloo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-04 19:35
Heeft iemand hier goede ervaring met conductonaut op een gaming laptop ?
Ik heb hier namelijk de volgende laptop:
Dell G7-7700
Core i7-10750H
RTX 2070
En deze laptop staat er om bekend om erg warm te worden, maar heb dus gisteren undervolting unlocked met een "hack"waarbij je een usb drive nodig hebt en Grub.
CPU voltage blijft nu netjes rond de 1.10-1.20v ipv 1.35v en temperatuur is nu iets stabieler, maar gaat de Liquid Metal mod nog wel iets uitmaken ? CPU turbo ik heb nu op 4.20ghz staan all cores.
Had een video gezien waarbij iemand dat spul had gebruikt met een koperen shim. Die shims heb ik liggen uiteraard en weet dat het uitmaakt bij een passief gekoelde apparaat zoals een Windows tablet.

Vorig jaar koelpasta al vervangen van hetzelfde merk, maar nu weer nodig. De koelvinnen zijn nog volledig stofvrij na een jaar.

Alle reacties

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-06 15:52
Liquid metal in een laptop? Niet doen.
Metaal geleid stroom en liquid metal blijft, zoals de naam doet vermoeden een vloeibare stof.

Gewoon een goede koel pasta gebruiken, die anderhalve graad winst is imho niet het risico waard je spul te slopen.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-06 16:33

DataGhost

iPL dev

Wat is het nut van een koperen shim? Is dat omdat de rest van het koelsysteem van je laptop van aluminium is? Want dan kan je geen conductonaut gebruiken. Die shim ertussen zal het corrosieprobleem aanpakken maar dan moet je alsnog gewone koelpasta aan de andere kant van die shim gebruiken 8)7

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

pricewatch: Arctic MX-5 4 gram zonder spatel werkt prima

@daan_deurloo gewoon een kruis maken, ruim binnen de randen

[Voor 69% gewijzigd door Hackus op 12-01-2022 19:21]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• daan_deurloo
  • Laatst online: 23-04 19:35
Heb het toch gedaan in goed overleg met iemand uit Amerika die in een computer reparatie zaak werkt die het zelf heeft gedaan.

Zijn antwoord: "be very careful using the Conductonaut on your processor and GPU
if the heatsinks don't have copper, then copper pieces you ordered will do the job"

Heb nog een volle tube Arctic Silver 5 liggen, dus dat kan altijd nog.

Aangebracht met de bijgeleverde wattenstaafjes en een video gevolgd.
Zelfs Asus gebruikt dit spul in een bepaalde lijn laptops. Hun gebruiken best veel t.o.v wat ik gebruikte, halve rijstkorrel formaat en dan uitsmeren met staafje,

[Voor 15% gewijzigd door daan_deurloo op 12-01-2022 18:48]

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-06 16:33

DataGhost

iPL dev

Ja je moet het helemaal zelf weten maar ik vind het persoonlijk een verschrikkelijk idee. Conductonaut werkt namelijk prima op aluminium heatsinks. Het probleem is wat er na een paar uur/dagen gebeurt:

Een "losse" koperen shim ertussen om het aluminium te beschermen is (m.i.) alleen al door het loszitten een slecht idee maar dan moet je alsnog een soort koelpasta aan de andere kant aanbrengen, waardoor het hele voordeel van Conductonaut teniet gedaan wordt. Dus lijkt het me ook nog nutteloos.

Dus je moet echt heel zeker weten dat je heatsink er niet mee gaat reageren voordat je het aanbrengt, en als je dat niet echt heel zeker weet zou ik het er nu direct afhalen, hopelijk voordat er teveel schade is. Als het echt koper is, prima.

• rominick
  • Laatst online: 02-06 18:19
Ik had het gedaan op mijn oude lenovo legion laptop waar een i7 7700hq en een gtx 1060 inzat. Ding ging al blazen in idle windows. Toen in het erop deed, had ik soort spul waar je de elektra kan beveiligen voor dit spul. Is soort van vloeibaar (hoe noem je het) siliconen voor elektronica. Alles had ik rond de cpu ingesmeerd zodat als hij zou lekken er niks kortsluiting kon maken en het ook geen kant op kan dan buiten de cpu/ gpu. In de volgens mij 4 jaar dat het erop zit is er nog niks mee gebeurd en de temps waren toen erg laag vergeleken met paste. Fans gingen ook pas laat aan en qua cpu had ik meer dan een maat van me met dezelfde laptop. Mijne was met alles pakweg beter door de temps.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee