Hoe een Windows VM op lokaal netwerk beveiligen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• workermaster
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07-07 22:59
Mijn vraag
Ik heb een VM opgezet voor het hosten van games die niet als een Docker container op mijn Unraid server kunnen draaien. Ik wil een paar mensen toegang geven tot deze VM. Zodra je echter binnen mijn netwerk zit, kan je ook Unraid en alle Docker containers benaderen. Unraid heeft een wachtwoord, maar de containers zelf niet. Ik weet ook niet of ze dat allemaal wel kunnen.

Deze VM moet zo worden afgescherm dat;
- Die niet via de Windows verkenner op mijn lokale netwerk kan komen,
- Via een internetbrowser geen verbinding met Unraid of andere interne ip adressen kan worden gemaakt.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Unriad 6.10 RC-2
Windows 10 pro VM
Een aantal Docker containers op Unraid

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Google. Maar als ik zoek op hoe ik het lokale netwerk onzichtbaar kan maken, kom ik juist alleen maar vragen tegen van mensen die er wel op willen komen maar het niet kunnen. Omdat dit iets is wat ik nog nooit heb gedaan, vraag ik het maar hier.

Is er iemand die mij kan helpen met dit in te stellen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-07 07:53
of ACL in de virtual switch (als die het ondersteund) of andere vlan en firewall rules lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Inderdaad op netwerkniveau geen toegang geven tot iets anders dan internet. Ik meen dat ICC kan worden uitgeschakeld maar gebruik geen Docker. En idd kijken naar firewall regels en een los vlan.

Verder Windows zelf beperken. Geen adminrechten. Alles uitschakelen dat niet nodig is. Liefst ook SRP inschakelen (voor thuisgebruik te beheren via bijv https://www.heise.de/download/product/restrictor, er is ook een Engelse versie), dat soort zaken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)