Toon posts:

Muis DPI in hoeverre maakt dit uit

Pagina: 1
Acties:

• Upbeat78
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-01 12:25
Ik heb een muis met max 1000 dpi. Niets bijzonders volgens mij. Ik ben pas begonnen met Planetside 2 en aangesloten bij een outfit (Clan/Guild). Waar ik de tip kreeg om een betere muis te kopen met een hogere DPI.

PS2 is een pvp MMOFPS dus je hebt te maken met snelheden (framerate, netwerkconnectie, etc) qua hardware die een mogelijke belemmering vormen. Als iemand mij eerder ziet dan ik hem, dan leg ik het loodje. Dat zou dus kunnen dat mijn PC net bezig is met een berekening die een ander niet hoeft te maken, dan kan ik spawnen. Het spel is niet vergelijkbaar met een 'normale' FPS, vanwege die aspecten. Dus zodoende mijn vraag in hoeverre DPI uit gaat maken. Ook met het oog op andere games. Ben er nooit zo mee bezig geweest tot nu dus. Mijn hits zijn nog dramatisch en dat heeft o.a. te maken met hoe recoil werkt in PS2, daar heb ik nog een leercurve. Maar snelheid van iemand zien is ook een ding.

Ik beschouw apparatuur eigenlijk altijd als laatste middel om echt te upgraden wanneer hardware de belemmerende factor is. Eerst skills, dan materiaal. Die regel hanteer ik eigenlijk met alles. Het heeft geen zin om een superduper apparaat te kopen als ik mijn skills teveel ruimte bieden om te verbeteren. Ik hoor graag jullie inzichten over muis DPI i.c.m. games.

• MatthijsBoog
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 25-03 20:03
De maximale DPI zegt vrij weinig. Veel belangrijker is de nauwkeurigheid. Dat een muis een hogere maximale DPI heeft zou moeten betekenen dat hij op een lagere DPI nauwkeuriger is. Of dat zo is durf ik niet te zeggen, maar ik kan me niet voorstellen dat het een merkbaar verschil zal zijn. Tenzij je nu een muis van rond de €5 hebt, dan zou een betere sensor wel verschil kunnen maken.

Uiteindelijk vind ik zelf vooral de gevoeligheid belangrijk, maar die kan ook in Windows aangepast worden en in redelijk wat games is daar ook nog een setting voor. Dus zolang de muis verder maar prettig is, lijkt het mij dat er geen verschil zal zijn.

• JEROENrgfgf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:20
De betere hedendaagse muizen hebben tegenwoordig allemaal een hoge DPI, sommige zelfs tot 25k. Vandaar waarschijnlijk het advies om een muis met meer DPI te kopen. Dit zegt echter niks over nuttig of hoe goed de sensor daadwerkelijk is. Ik speel zelf vrij veel CS:GO en daarbij zijn muizen ook altijd een hot topic.

Ik had zelf een Razer Deathadder gehad die kan tot 10k DPI en heb nu een draadloze Logitech G403 die kan volgens mij tot 12k. Beide heb ik altijd op 800 DPI gebruikt omdat dit (i.c.m. de middelste snelheid in Windows) een fijne bureaublad ervaring geeft en de sensor nauwkeurig genoeg maakt in game. Jouw muis met 1000 DPI kan dus prima voldoen op dat vlak aangezien je de sensitivity ingame waarschijnlijk ook kan aanpassen. Ik zou daarom meer op onderzoek uitgaan wat voor sensor er in jouw muis zit en hoe die presteert (nauwkeurigheid, acceleratie, etc.).

Voordat ik een gaming muis kocht had ik een normale office muis met ook zo'n 1000 DPI. Als ik dan een flickshot wilde maken of een 180 wilde draaien op hoge snelheid, kwam die muis daar echt gewoon tekort doordat de sensor het niet nauwkeurig genoeg bij kon benen. Mijn hand was te snel voor de sensor om alles te verwerken en verwerkte daarom maar de halve input. Skills zijn inderdaad belangrijk, maar slecht materiaal kunnen je skills zeker belemmeren.

Ik weet niet hoe het in PS2 zit, maar in CSGO spelen mensen doorgaans met een lage sensitivity. Doordat je grotere bewegingen met je hand zich vertalen naar kleinere bewegingen op het scherm kun je nauwkeuriger richten en recoil beheersen dan wanneer je op een hele hoge sensitivity speelt. Daarbij kan het dus voorkomen dat je bij hectische situaties snelle grote bewegingen moet maken en dat is waar de kracht van een goede muis pas echt van pas komt in mijn ogen.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee