Toon posts:

Taalfouten op profielinstellingenpagina

Pagina: 1
Acties:

• richy3908
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:55
Op de profielinstellingenpagina zie ik een aantal taalfouten:
  • In het navigatiemenu linksboven staat 'betafeatures'. Dit dient 'bètafeatures' te zijn (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=b%C3%A8ta).
  • Onder 'bedrijfsinformatie' staat 'Kvk'. Nu staat deze afkorting niet in het Groene Boekje, maar 'KvK-nummer' dan weer wel, dus hieruit valt af te leiden dat het als 'KvK' moet worden geschreven. Dit komt ook doordat het voluit geschreven 'Kamer van Koophandel' is, wat dus zou moeten worden afgekort tot 'KvK'. Het gratis woordenboek van Van Dale vermeldt 'KvK' dan weer wel. Het grappige is dat ze zelf consequent op kvk.nl 'KVK' schrijven, maar ja…
  • Onder 'bedrijfsinformatie' staat ook 'BTW-nummer'. 'Btw' wordt beschouwd als een afkorting die zo ingeburgerd is, dat deze met kleine letters kan worden geschreven, dus op deze pagina zou dat dan 'Btw-nummer' worden om het consistent te houden (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=btw-nummer).
  • Helemaal onderaan staat 'privacy statement'. Dit is een samengesteld woord en dient dus aan elkaar geschreven te worden (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=privacystatement).

• richy3908
Hmm, verder kijkend zie ik er nog heel wat meer:
  • Het woord 'avatar slots' is een samengesteld woord en dient dus aan elkaar te worden geschreven, dus als 'avatarslots', misschien met een koppelteken ertussen om aan te geven dat het om 'slots' gaat en niet om 'lots' (dus voor de leesbaarheid 'avatar-slots').
  • Het woord 'Social media profielen' is een samengesteld woord, dus moet als 'Socialemediaprofielen' (en met die extra 'e' maak je er meteen Nederlands van) of 'Socialmediaprofielen' (maar dan combineer je Engels met Nederlands, dus dat heeft niet mijn voorkeur) worden geschreven. Zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=socialemediaprofiel en/of https://woordenlijst.org/#/?q=socialmediaprofiel).
  • In de zin 'De Afbeelding moet in JPEG, GIF of PNG formaat en mag niet groter zijn dan 2M .' zitten meerdere taalfouten:
    • 'Het woord 'Afbeelding' is geen eigennaam, dus kan gewoon met kleine letters.
    • Het is 'JPEG-, GIF- of PNG-formaat', dus met koppeltekens om aan te geven dat je een deel van het woord, nl. 'formaat', twee keer weglaat.
    • Het is '2 MB', niet '2M' ('3M' is dan weer de naam van een bedrijf).
    • Vóór de punt aan het einde van de zin hoort geen spatie te staan. Zie ook https://taaladvies.net/we...ens-en-symbolen-algemeen/.
  • Het is 'Galleryreacties', analoog aan 'gallerypagina' en 'gallery-opties'.
  • Het is 'Weblog-RSS-feed', want het is een samenstelling.
  • Het is 'Karmastorefeature', want het is een samenstelling (en je kunt overwegen om het met kleine letters te schrijven, want 'karmastore' is geen eigennaam in mijn optiek).
  • In de zin 'Als je een eigen Weblog hebt dan kan je hieronder de naam, url en url van je RSS-feed invoeren.' kan 'weblog' met kleine letters geschreven worden (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=weblog) en ik zou willen suggereren om 'url en url van je RSS-feed' te schrijven als 'url van je weblog en url van je RSS-feed' (of anders 'url van je site en url van je RSS-feed'); dat maakt het mijns inziens duidelijker.
  • In de zin 'De weblog feature kun je aanschaffen in de karmastore.' dient 'weblogfeature' aan elkaar geschreven te worden, want het is een samenstelling. Nu staat deze samenstelling niet in het Groene Boekje, maar 'weblogadres' dan weer wel, dus analoog hieraan kun je afleiden dat het ook 'weblogfeature' moet zijn.
  • Het is 'Site-URL', niet 'Site URL'.
  • Het is 'Feed-URL', niet 'Feed URL'.
  • In de zin 'In vraag & aanbod is het mogelijk om als bedrijf advertenties te plaatsen.' zou ik willen suggereren om het als 'Vraag & Aanbod' te schrijven, net zoals in de navigatiebalk helemaal bovenaan.
  • Ik zou willen suggereren om de zin 'Bij zakelijk aangeboden producten wordt dan onderstaande bedrijfsinformatie getoond:' af te sluiten met een punt en niet met een dubbele punt, analoog aan de inleidende zin in het gedeelte 'Weblog-RSS-feed - Karmastorefeature'.
  • Als laatste zou ik willen suggereren om het eenduidig als 'URL' te schrijven op deze pagina en niet de ene keer als 'url' en de andere keer als 'URL'. Zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=URL.

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:22

DaFeliX

Tnet Devver
@richy3908 Dank je wel voor je uitgebreide commentaar, dat ga ik even rustig lezen en verwerken waar dat kan. Overigens kan de redactie dit niet, dit is iets voor de devvers dus ik verplaats je topic even naar het Stoute Bugs forum.

Voor wat betreft KvK/KVK: Ik vind het gek om het anders te schrijven dan 't bedrijf zelf doet, dus zou ik het logischer vinden om KVK te gebruiken. Maar ik zie dat we dit zelf ook niet consequent doen, dus ik ga dit nog even intern overleggen :)

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

• DaFeliX

DaFeliX

Tnet Devver
Ik heb een merge-request gemaakt met daarin bijna alles wat je voorstelde.

Voor wat betreft de afkorting van de Kamer van Koophandel: Ik heb even overlegd en ons lijkt KVK het beste, omdat zij dit zelf ook gebruiken.

Verder heb ik "Karmastore features" aangepast naar "karmafeatures", want dat noemen we elders ook zo. BTW/btw was iets wat vaker misging, en heb ik op andere plekken binnen de site ook aangepast. Overigens geldt dit ook voor url, maar omdat dit ook een keyword is binnen de code is deze wat lastiger op te zoeken. Daarom heb ik dat nu alleen op deze pagina gedaan.

Nogmaals bedankt voor je scherpe blik en dat je de moeite hebt genomen dit te melden _/-\o_. Ik controleer dadelijk nog even of mijn merge-request niets stukmaakt, en hoop deze vanmiddag nog te kunnen releasen

• richy3908
Graag gedaan. Ik zat al te twijfelen of 'geachte redactie' de goede plek was. Ik zal dit voortaan bij 'stoute bugs' melden, mocht ik tegen meer van dit soort zaken aanlopen.

• DaFeliX

DaFeliX

Tnet Devver
richy3908 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 12:27:
Graag gedaan. Ik zat al te twijfelen of 'geachte redactie' de goede plek was. Ik zal dit voortaan bij 'stoute bugs' melden, mocht ik tegen meer van dit soort zaken aanlopen.
Geeft niets, als 't verkeerd staat verplaats ik 't gewoon :+

De merge-request is zojuist gereleased, dus de wijzigingen zullen weldra online staan :)

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee