Hoi,
Ik ben op zoek naar een game pc. Alleen bouw ik voor het eerst zelf een. Ik heb via alternate een build gebouwd, maar ik weet niet of dit de beste manier is van. Hebben jullie misschien advies of tips om deze build misschien beter te maken. Laat het mij weten, dit waardeer ik heel erg.
Mijn specs kan je beneden terug vinden.
De vragen:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil gaan gamen uiteraard. Het is niet zo dat ik vr ga gamen, maar ik wil wel een lange tijd door met mijn videokaart. Denk aan shooters als csgo, gta 5. Ook studeer ik als een software developer, dus ik ga programma's gebruiken om te coderen. En ik ben ook bezig met het leren van een beetje photoshop. Dus het is niet alleen maar voor gamen bedoeld.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik had voor gedachte dat rond de 1500-2000 wel genoeg zou zijn volgens mijn wensen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb geen componenten om in de pc te verwerken.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Aangezien mijn ervaring heb ik tot nu toe alleen advies aan vrienden kunnen vragen, daarom heb ik ook deze build gebouwd. Toch heb ik het idee dat ik jullie advies ook kan gebruiken
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb het liefst als ik een game speel een minimum fps van 144 fps. Ik vind voor nu dus ook 144 hz genoeg. En zit er aan te denken om op 1440p te gamen.
Merkvoorkeur maakt mij niet uit, ik heb het liefst een gigabyte geforce 3060 die is aangegeven in me pc build omdat die volgens mijn prijs klasse voldoet.
Ga je overklokken?
Ik denk dat ik overklokken wel ga overwegen omdat een vriend dit ook heeft gedaan, echter heb ik hier nog geen onderzoek over gedaan.
Mijn specificaties:
Videokaart Gigabyte Geforce RTX 3060 Vision OC 12G LHR
Moederbord ASUS TUF GAMING A520M-PLUS II, socket AM4
Processor koeler Lian Li Galahad 240mm cpu-koeler
Processor AMD Ryzen 7 5700G, 3,8 GHz (4,6 GHz Turbo Boost) socket AM4 processor
Harde schijven SAMSUNG 970 EVO Plus, 500 GB SSD
Harde schijven WD Blue, 1 TB Harde schijf
Werkgeheugen Corsair 32 GB DDR4-3600 Kit werkgeheugen
Voeding Sharkoon WPM Gold ZERO 650W voeding
Behuizing Cooler Master MasterCase H500P Mesh White ARGB tower-behuizing
Edit de nieuwe (beter?) pc build:
Configuratie overzicht:
MSI GeForce RTX 3060 Ti Gaming Z TRIO 8G LHR
€ 949,0
AMD Ryzen 5 5600X, 3,7 GHz (4,6 GHz Turbo Boost) socket AM4 processor
€ 299,00
Corsair 32 GB DDR4-3600 Kit werkgeheugen
€ 159,90
ASUS TUF GAMING B550M-PLUS (WI-FI), socket AM4 moederbord
€ 164,90
SAMSUNG 970 EVO Plus, 1 TB SSD
€ 149,00
Corsair iCUE 4000X RGB Tempered Glass tower-behuizing
€ 139,90
Processor koeler be quiet! Shadow Rock 3 White cpu-koeler
€ 54,90
Case-fan Enermax SquA RGB White 3 Pack 120x120 case fan
€ 54,90
Corsair CX650F RGB, 650 Watt voeding
€ 84,90
Totaal
€ 2.056,40
Ik ben op zoek naar een game pc. Alleen bouw ik voor het eerst zelf een. Ik heb via alternate een build gebouwd, maar ik weet niet of dit de beste manier is van. Hebben jullie misschien advies of tips om deze build misschien beter te maken. Laat het mij weten, dit waardeer ik heel erg.
Mijn specs kan je beneden terug vinden.
De vragen:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil gaan gamen uiteraard. Het is niet zo dat ik vr ga gamen, maar ik wil wel een lange tijd door met mijn videokaart. Denk aan shooters als csgo, gta 5. Ook studeer ik als een software developer, dus ik ga programma's gebruiken om te coderen. En ik ben ook bezig met het leren van een beetje photoshop. Dus het is niet alleen maar voor gamen bedoeld.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik had voor gedachte dat rond de 1500-2000 wel genoeg zou zijn volgens mijn wensen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb geen componenten om in de pc te verwerken.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Aangezien mijn ervaring heb ik tot nu toe alleen advies aan vrienden kunnen vragen, daarom heb ik ook deze build gebouwd. Toch heb ik het idee dat ik jullie advies ook kan gebruiken

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb het liefst als ik een game speel een minimum fps van 144 fps. Ik vind voor nu dus ook 144 hz genoeg. En zit er aan te denken om op 1440p te gamen.
Merkvoorkeur maakt mij niet uit, ik heb het liefst een gigabyte geforce 3060 die is aangegeven in me pc build omdat die volgens mijn prijs klasse voldoet.
Ga je overklokken?
Ik denk dat ik overklokken wel ga overwegen omdat een vriend dit ook heeft gedaan, echter heb ik hier nog geen onderzoek over gedaan.
Mijn specificaties:
Videokaart Gigabyte Geforce RTX 3060 Vision OC 12G LHR
Moederbord ASUS TUF GAMING A520M-PLUS II, socket AM4
Processor koeler Lian Li Galahad 240mm cpu-koeler
Processor AMD Ryzen 7 5700G, 3,8 GHz (4,6 GHz Turbo Boost) socket AM4 processor
Harde schijven SAMSUNG 970 EVO Plus, 500 GB SSD
Harde schijven WD Blue, 1 TB Harde schijf
Werkgeheugen Corsair 32 GB DDR4-3600 Kit werkgeheugen
Voeding Sharkoon WPM Gold ZERO 650W voeding
Behuizing Cooler Master MasterCase H500P Mesh White ARGB tower-behuizing
Edit de nieuwe (beter?) pc build:
Configuratie overzicht:
MSI GeForce RTX 3060 Ti Gaming Z TRIO 8G LHR
€ 949,0
AMD Ryzen 5 5600X, 3,7 GHz (4,6 GHz Turbo Boost) socket AM4 processor
€ 299,00
Corsair 32 GB DDR4-3600 Kit werkgeheugen
€ 159,90
ASUS TUF GAMING B550M-PLUS (WI-FI), socket AM4 moederbord
€ 164,90
SAMSUNG 970 EVO Plus, 1 TB SSD
€ 149,00
Corsair iCUE 4000X RGB Tempered Glass tower-behuizing
€ 139,90
Processor koeler be quiet! Shadow Rock 3 White cpu-koeler
€ 54,90
Case-fan Enermax SquA RGB White 3 Pack 120x120 case fan
€ 54,90
Corsair CX650F RGB, 650 Watt voeding
€ 84,90
Totaal
€ 2.056,40
[Voor 57% gewijzigd door Mertjeuh op 11-01-2022 18:31. Reden: Vragen erbuiten gelaten.]