Toon posts:

[Novell 3.12] HDD toevoegen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Novellmensen,
Ik heb het volgende probleempje waar ik niet uitkom. De Novell site heb ik al geraadpleegd, maar daar staat alleen uitleg voor een 4.1x of 5.x systeem.

Volgens mij moet ik om de HDD te laden een regel toevoegen in de startup.ncf. Alleen is nu het probleem dat ik niet weet wat toe te voegen.

Er hangt al een 500mb HDD aan op de primaire IDE-controller. De 2e HDD van 1,2 gig hang ik aan de secundaire IDE-controller.

Dit regeltje staat al in de startup.ncf voor de eerste HDD:

Load IDE port=170 int=E

Hoe weet ik nu welke poort ik aan moet geven? En wat betekend int=E?

Alvast bedankt voor het lezen en het evt. beantwoorden van de vragen van een Novell n00b. :)

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 22:45

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Als je de 2e IDE controller wilt activeren voeg je de volgende regel ff toe aan STARTUP.NCF:

LOAD IDE PORT=1F0 INT=F

Die Port staat voor de low-level port interface van de IDE controller (IDE1=170, IDE2=1F0). Die INT=E staat voor de Interrupt die de controller gebruikt (IDE1=INT14, IDE2=INT15, E=14Hex, F=15hex).

Je kunt ook gewoon op de console LOAD IDE intikken, dan komt novell vanzelf met de beschikbare parameters.

Groetjes

Nothing is a problem once you've debugged the code

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 22 augustus 2001 15:18 schreef DaRealRenzel het volgende:
Je kunt ook gewoon op de console LOAD IDE intikken, dan komt novell vanzelf met de beschikbare parameters.
Hrmz, dat werkt dus niet. 'Unable to find file IDE'
Ik heb 'm iig ingevoerd in de startup.ncf en ga 'm zo rebooten en dan ff kijken of het werkt.

Maar bedankt voor de heldere uitleg. :)

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 22:45

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Het kan zijn dat Novell tijdens de Install niet de Disk Drivers naar SYS heeft gekopieerd. Tik dan eens in:

LOAD C:IDE (geen backslash).. Dan laadt 'ie 'em van de directory waar ook SERVER.EXE geladen wordt (mits je geen SECURE CONSOLE of REMOVE DOS hebt ingetoetst, dan kun je nl. niet meer bij je C: drive.....

Greetz,

Nothing is a problem once you've debugged the code

Verwijderd

Topicstarter
Nogmaals bedankt. Waarschijnlijk heeft ie IDE.dsk niet mee gecopieerd nee, maar door te rebooten laadde hij 'm ook.
Ik ben 'm nu een volume aan het mounten, duurt wel ff denk ik. Maar zo te zien gaat alles nog goed. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog wel wat kleine probleempjes.

Als ik opstart krijg ik de melding dat port=1F0 al in gebruik is en moet kiezen tussen 3 waardes waar 170 standaard staat aangegeven.
Het duurt ook vrij lang voordat ie daarna doorstart. Als ie dan uiteindelijk doorstart krijg ik ook nog een vage melding.

"redirection table inconsistencies on part2 were corrected"

Daarna start ie wel door, maar het volume mounten van de nwe schijf wil niet. Als ik in monitor de eigenschappen van de schijf wil bekijken duurt het ook veelste lang voordat hij daarop reageerd.

Iemand misschien een idee wat ik fout doe? Alvast bedankt. :)

Verwijderd

Topicstarter
Zou iemand nog even naar die laatste melding willen kijken :+
Pagina: 1