Toon posts:

Zehnder app in Loxone oproepen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• PHB2016
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 06-07-2022
Veel schrijvers hebben het al geschreven: de Zehnder WTW Q600 doet het erg goed met zijn eigen aansturing. Daar wil ik dan ook niet aan sleutelen. Wat ik wel wil, is de Zehnder-app kunnen oproepen in Loxone.

Dus concreet. Ik wil in de Loxone miniserver de Zehnder ComfoControl App koppelen. Het gaat om de Zehnder ComfoAir Q600. De Loxone (bouwsteen STATUS) vraagt om een URL om de app op te kunnen roepen op tablet of smartphone.

Ik kan alleen nergens een URL vinden die werkt. Zie: https://www.loxone.com/nlnl/kb/app/

Als voorbeeld wordt ook gebruikt:
URL voor de app-oproep
b.v.: casatunes://?power=on&room=office

Als ik het goed begrijp zijn dit universele URL's die zowel onder Android als IOS werken.

Ik heb eerst bij Zehnder gevraagd. Die antwoorden:

<<

Helaas kunnen wij deze vraag niet beantwoorden. wij hebben geen ervaring met of kennis van software van derden. Ik denk dat u navraag moet doen bij Loxone gebruikers die ervaring hebben met Zehnder producten.
>>
Bij deze dus.
...

Beste antwoord (via PHB2016 op 01-07-2022 12:50)

• Gertst
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-03 13:41
Hi,
Via Loxberry, met deze plugin zou het moeten werken.
Ik ga dit de komende maanden eens proberen en zal mijn bevindingen posten ;-)

Je hebt dan wel een Zehnder Comfoconnect LAN C nodig, die de omzetting van de Q600 naar https voor zich neemt. Die heb ik ondertussen enkele maanden, en werkt heel goed in combinatie met de Zender App.

Ik hoop ook om de ComfoCool te kunnen aansturen: heel tevreden van deze extra koeling via de verluchtingskanalen!

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Gertst
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-03 13:41
Hi,
Via Loxberry, met deze plugin zou het moeten werken.
Ik ga dit de komende maanden eens proberen en zal mijn bevindingen posten ;-)

Je hebt dan wel een Zehnder Comfoconnect LAN C nodig, die de omzetting van de Q600 naar https voor zich neemt. Die heb ik ondertussen enkele maanden, en werkt heel goed in combinatie met de Zender App.

Ik hoop ook om de ComfoCool te kunnen aansturen: heel tevreden van deze extra koeling via de verluchtingskanalen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PHB2016
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 06-07-2022
Dag Gertst, dank hiervoor. Ik ga er ook aan werken. Ik heb er zowel de LAN-C als de option box al aanhangen. De optionbox gebruik in om via de Loxone (CO2-meters en zo) de Zehnder aan te sturen met 0-10V. Waarbij helaas de 0V geen 0 m3 is, maar de laagste stand (bij mij 90 m3/uur).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AlbertHeym
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 17-03 18:34
PHB2016 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 12:54:
Dag Gertst, dank hiervoor. Ik ga er ook aan werken. Ik heb er zowel de LAN-C als de option box al aanhangen. De optionbox gebruik in om via de Loxone (CO2-meters en zo) de Zehnder aan te sturen met 0-10V. Waarbij helaas de 0V geen 0 m3 is, maar de laagste stand (bij mij 90 m3/uur).
Hi PHB2016, zo hebben wij idd ook die config. Ik had hier vorig jaar nog contact over met Zehnder, en ze gaven aan dat ze er van uit gaan dat je ook bij afwezigheid een minimale ventilatie zou willen. Zie hieronder. Voor normale dag-afwezigheid zou die 90m3/h dan nog best prima zijn. Als je echt 3 weken op vakantie gaat zou je nog kunnen overwegen om de Zehnder een tijd helemaal uit te zetten met een relais op de voeding. Maar wij houden voorlopig gewoon die 90m3/h aan.
ZEHNDER: Het klopt dat je -via de 0-10V ingang- de stand ‘afwezig’ niet kunt activeren. Maar als je 0-10V ingang programmeert op 0% bij 0V en 100% bij 10V, gaat ie bij 0% naar stand 1. Het kan zijn dat de unit bij u nog standaard op stand 2 blijft staan, dat kan aangepast worden via het tijdprogramma, zie hiervoor de bijlage.

Stand 1 kan vervolgens zo laag mogelijk worden ingesteld, ik dacht 90 m3/h hoewel ik hier geen voorstander van ben, want ook een ‘lege woning’ heeft verse, frisse lucht nodig! Uitgaande van een Q 600, gaat het over een iets meer dan modaal optrekje; daarbij adviseer ik toch al gauw 200 m3/h, continue minimaal. Opgenomen vermogen daarbij is 30 Watt of minder, geluid is weg, en rendement nadert de 100%.
Kwam dit nog tegen.

[Voor 3% gewijzigd door AlbertHeym op 04-07-2022 12:30]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee