Ervaringen met Thuisbaas (verduurzaming woning)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:54
Beste mede-tweakers. Ik ben benieuwd of er mensen bekend zijn met 'Thuisbaas'. (https://thuisbaas.nl/jouw-woning-duurzaam/advies-woonhuizen/)

Achtergrond: Ik ben zelf al enkele jaren zeer geïnteresseerd in schone technologie en verduurzaming. Tot op heden heb ik in/aan ons (C-label rijtjes)huis echter weinig gedaan.

Mijn eigen analyse is dat een oost-west dak met dakkapellen op beide zijden een eventueel PV-systeem al snel gefragmenteerd wordt en het relatief beperkte gasgebruik (600-900 kuub per jaar, is wat hoger nu we met zjin drieën zijn en we bijna volledig thuiswerken).

Aanleiding: Nu krijg ik echter via de gemeente (opnieuw) de uitnodiging om mee te doen aan een gezamenlijke verduurzamingsinkoop (isolatieglas, hybride warmtepomp, en/of zonnepanelen), maar ook een optie om de woning 'volledig te verduurzamen'. Hierbij kun je via de inkoopactie voor €795,- een advies en stappenplan krijgen. Ik ben zelf op het punt dat 'I want to put my money where my mouth is' wat betekent dat ik best bereid om tegen enigszins onaantrekkelijke financiële rendementen onze woning aanzienlijk te verduurzamen.

Vragen: Daarbij heb ik dus twee concrete vragen aan jullie:
  • Zijn er mensen die ervaring hebben met deze organisatie?
  • Of mensen die enige andere ideeën/suggesties hebben voor iemand in 'mijn situatie'?

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:13
Ik vind de kosten behoorlijk hoog.
Een normale opname, heb ik zelf gedaan in de regio Rotterdam. Woonplaats Schiedam via de woonwijzerwinkel is 100 euro.
Die schakelen dan bedrijven in de regio in waar ze goede ervaringen mee hebben en die bekijken wat er mogelijk is. Dat kan je vaak prima zelf regelen.

Die 795 is zo te zien als ze het gehele traject en nazorg doen. Bedrijven regelen, plaatsing en aftersales.

Maar de vraag is meer wat is je budget voor verduurzaming, dat bepaald of het zin heeft.

even uit de losse pols
Zonnepanelen - 5000 euro (die sowieso zo snel mogelijk uitvoeren)
Dakisolatie 3000 euro
Spouwmuur en kruiruimte 3000 euro
HR++ glas 4000 euro
Full electric warmtepomp 12000 euro (indien verwarming geschikt voor lage temperatuur,

Hybride warmtepomp zou ik met dat gasverbruik niet doen. Dan kan je beter naar full electric overstappen in de toekomst.