Wanddoos cat5e/ snelheid weergave

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruijtersfoto
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 30-07-2023
Hallo

Ik heb bij onze dochter een cat5e wanddoos geplaatst. vandaar ook een kabel aangesloten die door gaat naar de pc van onze zoon. (aangesloten via de B kleuren manier). Door verbonden met bruggetje naar de andere kant zodat beiden poorten beschikbaar zijn.

Op mijn Qnap Qhora router staat 10mb verbinding snelheid en voor dat ik de wanddoos aansloot was het 1gb snelheid.

wat heb ik fout gedaan.

Alle 8 kabels geeft hij weer met testen.
...

mvd Pat
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wacht even, even wat duidelijkheid scheppen: heb je één kabel gebruikt om daar meerdere aansluitingen mee te maken? Dus kabel aangesloten op poort 1 en van daaruit een paar draadjes naar poort 2 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houtenklaas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:08
Of 4 draadjes bij de één en 4 bij de ander? Tekeningetje?

Afbeeldingslocatie: https://www.cabling-design.com/images/split_cable.gif

Om @sypie aan te vullen, het is geen rijgsysteem, maar UTP is point-to-point. Dus dochterlief naar switch met 1Gb, of splitsen naar 2 4aderige aansluitingen geeft 2X 100Mb.

O ja, en beide aansluiten, maar er één tegelijk aanzetten zal ook niet werken omdat de niet werkende PC vaak de ethernetpoort in slaapstand houdt of anderszins de poort belast. Gewoon niet doen. Wil je geen tweede kabel trekken, dan kan je een 1Gb switch toepassen of de kabel splitsen.

[ Voor 115% gewijzigd door Houtenklaas op 10-01-2022 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@ruijtersfoto Fotootje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-05 22:09
"Bruggetjes" is not done voor UTP aansluitingen.
Dus je verbind de boel niet door om beide aansluitingen in een wanddoos te kunnen gebruiken.
Wil je twee aansluitingen in een wanddoos gebruiken, dan moeten er ook twee netwerkkabels zijn.
Nu heb je de boel netwerk-technisch "kortgesloten".

Zoals als eerder aangegeven: als je meerdere aansluitingen wilt vanuit 1 kabel dan doe je dat met een switch.

[ Voor 51% gewijzigd door Masimo op 10-01-2022 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruijtersfoto
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 30-07-2023
Bedankt

pat
Pagina: 1