Kan het mogelijk gemaakt worden om geposte berichten naderhand nog te editen? Als ik chat met iemand 1-1 via Berichten, dan maak ik wel eens een typo. Het zou fijn om dit te kunnen corrigeren als je het bericht al gepost hebt. Op de GoT forums is dit mogelijk, hopelijk ook in de berichtenbox.
Een verzonden e-mail kan je toch ook niet aanpassen? Theoretisch zou je zelf hele conversaties kunnen verdraaien waardoor mij dit niet wenselijk lijkt.
[Voor 14% gewijzigd door AW_Bos op 11-01-2022 19:36]
☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️
Geldt dat dan ook niet voor het forum? Wat is het verschil tussen een chat tussen meerdere personen en tussen 2 personen?
Op het forum komt er onderaan een bericht te staan dat deze gewijzigd is, en hoeveel er gewijzigd is. Ook kunnen modjes de oudere versie van je berichten inzien, en doen modjes ook actief mee op het forum. In persoonlijke berichten zijn alleen jij en gesprekspartner aanwezig, en in principe geen mod.
Met name wanneer je via DM aan het communiceren bent om bijv iets over te kopen van iemand dan is het belangrijk dat afspraken ook afspraken blijven, en dat deze niet achteraf gewijzigd kunnen worden. Op het forum kan een mod ingrijpen wanneer iemand 'stiekem' een bericht wijzigt om er voordeel uit te halen. In de DM gaat dat niet.
Ik ben het daarom wel met @AW_Bos eens dat het juist een mooie feature is dat DM berichten expliciet niet gewijzigd kunnen worden.
Met name wanneer je via DM aan het communiceren bent om bijv iets over te kopen van iemand dan is het belangrijk dat afspraken ook afspraken blijven, en dat deze niet achteraf gewijzigd kunnen worden. Op het forum kan een mod ingrijpen wanneer iemand 'stiekem' een bericht wijzigt om er voordeel uit te halen. In de DM gaat dat niet.
Ik ben het daarom wel met @AW_Bos eens dat het juist een mooie feature is dat DM berichten expliciet niet gewijzigd kunnen worden.
7400 Wp op het dak
Bij een typo of zo zal niemand er over struikelen. En zo wel dan is een tweede bericht met correctie prima, m.I.
In aanvulling op bovenstaande is het zo dat je een forumpost edit voor de andere mensen die het bericht nog niet hebben gelezen en dat later doen. Bij een DM heeft de ene lezer het al gezien.
In aanvulling op bovenstaande is het zo dat je een forumpost edit voor de andere mensen die het bericht nog niet hebben gelezen en dat later doen. Bij een DM heeft de ene lezer het al gezien.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
En bovendien hebben modjes op het forum toegang tot de gehele edit-geschiedenis van een post.
Opsich zou een edit-functie wel theoretisch mogelijk zijn zolang een van de ontvangers het bericht nog niet heeft gelezen.
Opsich zou een edit-functie wel theoretisch mogelijk zijn zolang een van de ontvangers het bericht nog niet heeft gelezen.
[Voor 40% gewijzigd door AW_Bos op 11-01-2022 20:56]
☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️
DM bewerken nadat deze verzonden is? Nee, geen goed idee. De Vraag en Aanbod gesprekken gaan vaak ook via DM. Gemaakte afspraken kun je dan naderhand makkelijk wijzigen, lijkt me niet de bedoeling.
Pagina: 1