Toon posts:

Wireless settings van KPN > Ziggo

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Heisenbergh
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21-01 11:24
Goedenavond allen,

Sinds vorige week ben ik over gegaan naar een andere provider.
De reden daarvan en discussies laten we even hierbuiten :P

Nu heb ik meerdere *lees 19 stuks* Wiz lampen in en rondom huis.
Dit werkte voorheen perfect in samenwerking op de kpn modem gelinkt aan mijn Airport (Apple).

Nu probeer ik de lampen over te zetten naar mijn Ziggo router, en krijg ik het maar niet voor elkaar.
Settings vergeleken, kanalen veranderen, andere bekabeling, Airport met zelfde settings daar aan.

Ik kom er niet meer uit! (gebeurt niet te vaak gelukkig 8)7 )

Is er iemand weet wat ik over het hoofd zie?

Settings KPN (waar het nog steeds werkt):
Xperia Box V10
WPA2
2.4 op Channel 4
Mixed 802.11b/g/n
Waarbij 5Ghz uitgeschakeld

Settings Ziggo (waar koppeling niet mogelijk is):
Ziggo Connect Giga
WPA2
2.4 op Kanaal 11 (kan ik niet wijzigen?)
Mixed 802.11b/g/n
Waarbij 5Ghz uitgeschakeld

Zelfs in de ziggo heb ik de mac-adressen er in gezet.. (mac filtering staat uit)

Roept u maar! _/-\o_

• Gadget Freak
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-06-2022
Wat doet jouw Apple Airport in dit verhaal? Is deze in de bridge mode gezet? Staat daar DHCP aan? Alles al eens opnieuw opgestart?

• Heisenbergh
De airport is de baas qua sterkte en staat inderdaad in brugmodus, DHCP uit. (met de basic wifi van kpn disabled)

Alles al meerdere malen opnieuw gestart!

[Voor 9% gewijzigd door Heisenbergh op 10-01-2022 21:31]

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:21
Je lampen staan wel in pairing mode?

https://faq.wizconnected....g-lights-to-pairing-mode/

[Voor 53% gewijzigd door HKLM_ op 10-01-2022 21:34]

👩‍🚀 -> Astronauts use Linux because you cant open Windows in space <- 🚀

• Gadget Freak
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-06-2022
Jouw KPN en Ziggo modem / routers geven waarschijnlijk andere adressen uit. Zet DHCP aan op je Airport (aan de WAN kant).

• Heisenbergh
Zekers, na 100x proberen weten we hoe het moet :P

• Heisenbergh
Gadget Freak schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:33:
Jouw KPN en Ziggo modem / routers geven waarschijnlijk andere adressen uit. Zet DHCP aan op je Airport (aan de WAN kant).
Om even wat uitsluitsel te doen, heb ik de Airport er tussen uit gehaald.

Nu blijven puur 2 modem's over, en hierbij lukt het wel met Kpn maar niet met Ziggo. :-(

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:45
Gebruikt die KPN een ander subnet dan die Ziggo

Als die wizlampen DHCP gebruiken, dan krijgen ze bij het opstarten een ipadres van je DHCP server (jede router) met een bepaalde leasetijd.
Als je dan een andere router gaat gebruiken zullen die wiz laampen gewoon hun oude ip adres bewaren totdat de helft van de leaasetijd is verstreken.
Dan gaan ze namelijk pas een dhcp refresh doen en krijgen ze van de nieuwe router pas een nieuw ip adres.

Dus als die twee router dezelfde iprange hebben loop je kans op conflicterende ipadressen, hebben ze dat niet dan krijgt zo'n lamp pas een nieuwe ipadres als de helft van de leasetijd is verstreken.

Oplossing zou moeten zijn de nieuwe router gaan gebruiken en alle lampen opnieuw opstarten zodat ze een correct ipadres krijgen.

En het liefst eerst alle lampen van de spanning halen, dan je nieuwe router opzetten en dan alle lampen weer op de spanning.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Heisenbergh
Ben(V) schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:56:
Gebruikt die KPN een ander subnet dan die Ziggo

Als die wizlampen DHCP gebruiken, dan krijgen ze bij het opstarten een ipadres van je DHCP server (jede router) met een bepaalde leasetijd.
Als je dan een andere router gaat gebruiken zullen die wiz laampen gewoon hun oude ip adres bewaren totdat de helft van de leaasetijd is verstreken.
Dan gaan ze namelijk pas een dhcp refresh doen en krijgen ze van de nieuwe router pas een nieuw ip adres.

Dus als die twee router dezelfde iprange hebben loop je kans op conflicterende ipadressen, hebben ze dat niet dan krijgt zo'n lamp pas een nieuwe ipadres als de helft van de leasetijd is verstreken.

Oplossing zou moeten zijn de nieuwe router gaan gebruiken en alle lampen opnieuw opstarten zodat ze een correct ipadres krijgen.

En het liefst eerst alle lampen van de spanning halen, dan je nieuwe router opzetten en dan alle lampen weer op de spanning.
Klinkt logisch, ik ga het proberen!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee