In de grote keuze aan ip camera's ben ik al een tijdje naar een nieuwe, echter kan ik er maar niet achter komen wat een goede keus is. Mijn huidige camera ( Foscam FI9900P ) heeft beperkt nachtzicht, waarbij je mensen niet echt kunt herkennen. Ik zoek dus een ip camera met goed nachtzicht. Het liefst houd ik Foscam, maar sta ook open voor andere merken. Ik dacht aan een dome maar las weer dat die glazen beslagen kunnen worden door condensvorming. Starlight heb ik ook goeie berichten over gelezen. Maar wat nou echt een goede keus is, ik weet het niet. Belangrijkste is een goed nachtzicht waarbij de eerste 15 meter goed duidelijk zijn, overdag uiteraard ook, beetje breed oppervlak, poe gevoed en geschikt voor zowel synology als blueiris ( beide worden gebruikt, lokaal en op een andere lokatie ) Budget tot 300 euro
Vraag
Alle reacties
Wil je per se dome? Kijk anders eens naar Reolink RLC-810A. Goed te vinden en prima 4K kwaliteit.
Foscam heb ik gehad, ook Hikvision, maar tot nu toe is de Reolink het allerbeste.
Foscam heb ik gehad, ook Hikvision, maar tot nu toe is de Reolink het allerbeste.
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Bedankt voor de tip. Ziet er goed uit en betaalbaar.Microkid schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:36:
Wil je per se dome? Kijk anders eens naar Reolink RLC-810A. Goed te vinden en prima 4K kwaliteit.
Microkid,Microkid schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:36:
Heb jij zelf ook ervaring met dit model ? Ik zit nl met een vraag waar ik niet uit kom. Ik wil 4 van deze camera's kopen. 2 voor mezelf en 2 voor een familielid. We nemen elkaars beeld ook op. Ik met mijn synology nasserver en mijn familielid met blueiris. Zo doen we het nu ook met foscam camera's en open poorten om extern de cams te benaderen. Volgens ipcamshop kan dit niet: "Blue Iris op een externe locatie zal niet gaan werken, de camera’s dienen in hetzelfde netwerk te zitten als de computer met de software." Maar ergens denk ik dat dit niet klopt. Kun jij deze vraag beantwoorden ?
Sorry, geen idee. Wellicht kan het, mits je de camera's van buitenaf benaderbaar maakt via je firewall?
[ Voor 71% gewijzigd door Microkid op 11-01-2022 18:39 ]
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.