Toon posts:

Televisie - 75 inch - Budget € 2.000 - 4k film - XboxX

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• gjanus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-03 13:13
Ik zoek een?
TV ter vervanging van oude 65 inch (10 jaar oud). Graag maatje groter. TV hangt naast een groot raam, hierdoor is er regelmatig (vooral bij formule 1 en voetbal) overdag wel wat zonlicht. - Films en gamen gebeurt veelal in het donker al zal het in de zomer ook later donker zijn natuurlijk.

Wat is je budget?
+/- 2.000 (iets meer of minder mag)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
4k film/series kijken. Kodi, Plex maar ook de gebruikelijke diensten zoals prime, netflix, disney+.
Gamen - XboxX met zo veel mogelijk alles te benutten van de xbox. HDMI 2.1 lijkt dus een must. Verder nog een switch voor de kids.

Welke apparatuur heb je al? Shield TV Pro (2019) - XboxX - Switch - Samsung home cinema set (ARC)

Wat heb je zelf al gevonden?
Sony X90J of diens voorganger. Samsung q75a

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik was van de X90J redelijk onder de indruk toen ik die bij iemand zag. Echter op internationale sites als AVforums of Reddit lees je ook best veel mindere geluiden over deze tv. Vervelende alleen daar zijn de alternatieven die ze noemen amper of niet in europa te koop: Hisense U8G, TLC 6 series, vizio. Is deze Sony zijn geld waart? Of raden jullie wat anders aan?

Alle reacties

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-03 19:11

Major_ton

Shoot!

Op dit moment is het een beetje een lastige situatie. Samsung biedt VRR in Game Mode, maar in diezelfde modus wordt het beeld minder mooi omdat Local Dimming dan niet meer zijn werk zo doet als in bijvoorbeeld Film Mode. Enter de Sony X95J. Die is nu nog iets boven je budget in 75", maar de prijs zal snel wat gaan zakken en het beeld is in Game Mode net zo mooi als bij alle andere beeld modi. Alleen mist voor nu nog VRR. Dit zou rond april moeten komen, maar 100% zeker valt dit niet te zeggen. Verder is de Sony echt een top toestel. Ik heb hier zijn voorganger uit 2018, ook 75" en ben daar heel erg blij mee voor films, series, TV (Formule 1) en gaming (PS5 en Switch).

Don't feel bad for the suicidal cat. | Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - Bluesound N130 - Topping E30-II - JBL 4309 - SVS SB-2000 - LG 77G2 - Sony 75XF9005 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch

• gjanus
En waarom de x90j niet?

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:17
Als jij redelijk onder de indruk bent van de X90J, dan is de keuze toch makkelijk gemaakt? Jij gaat er naar kijken, wat wij ervan vinden is minder relevant.

De alternatieven die genoemd worden op internationale sites zoals AVforums of Reddit, en hier niet te koop zijn, kennen ook zo hun minpunten.

De X95J is premium afgewerkt, in tegenstelling tot de X90J die er relatief goedkoop uitziet en aanvoelt. Qua beeldkwaliteit is er ook aardig wat verschil tussen beide modellen. Zo biedt de X95J o.a. meer dimming zones, een betere/ verfijndere local dimming algoritme, een hogere (piek)helderheid/ betere HDR weergave èn een veel betere reflectiefilter. ‘Vind ik het waard om voor deze verbeteringen een meerprijs van ~ 600 euro te betalen?’ kun je jezelf afvragen. (Met een prijsaanvraag kun je de 75X90J/ 75X94J voor rond de 1700 euro kopen, voor de 75X95J betaal je momenteel rond de 2300 euro).

• gjanus
Bedankt voor de tips! Maar waar kan je hem voor 2300 kopen? 2749 is steeds de goedkoopste (pricewatch en Google). 35-40 % erbovenop doen kan je heel lang volhouden waarschijnlijk tot je bij een gewenste tv uitkomt.

Laat ik hem zo stellen. Is er tot 2000 op dit moment een betere keus (voor mijn behoefte) dan de x90j (75inch)?

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-03 19:11

Major_ton

Shoot!

Bij Smits Arnhem staat de 75X95J voor €2.699,- online. Daar krijg je echt nog wel wat vanaf. De 85X95J staat voor € 2.999,- te koop.

Edit: Ze verkopen ook nog de 75XH9505 van vorig jaar voor € 1.799,-. Ook geen slechte deal.

[Voor 26% gewijzigd door Major_ton op 11-01-2022 09:07]

Don't feel bad for the suicidal cat. | Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - Bluesound N130 - Topping E30-II - JBL 4309 - SVS SB-2000 - LG 77G2 - Sony 75XF9005 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee