Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Failalot
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 18-02-2022
Mijn vraag

Hallo, een jaar geleden heb ik een LG OLED48CX6LB TV gekocht. Ik heb deze week een Samsung Soundbar (HWQ950-A) met achterspeakers en subwoover gekocht. Zowel de TV als de soundbar ondersteunen Dolby Atmos. Beide apparaten zijn verbonden met een HDMI kabel in de eARC ingang. Op het moment dat de soundbar uitstaat, geeft de TV aan dat het Dolby Atmos geluid ondersteunt (dit verschijnt rechtsboven in het beeld). Op het moment dat de soundbar uitstaat, geeft de TV aan dat het (bijvoorbeeld bij het afspelen van Disney+ of Netflix) geen Atmos geluid geeft, maar Dolby Vision (dit staat rechts boven in het scherm). In de instellingen van mijn TV staat eARC op aan, DTV audio-instelling op automatisch en digitaal geluid uit op passeren. De optie om Dolby Atmos te gebruiken is niet beschikbaar (het balkje is grijs) met de mededeling dat Dolby Atmos alleen ondersteunt wordt op de speakers van de TV, op het moment dat de soundbar aanstaat.

Informatie om te bepalen of (en zo ja: waar) dit mis gaat is zeer welkom!

Zeer veel dank alvast!

Relevante software en hardware die ik gebruik
TV: LG OLED48CX6LB TV
Geluid: Samsung HW-Q950A soundbar, subwoover en acterspeakers

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

- De klantenservice van Samsung gebeld, die verwezen me door naar de klantenservice van LG omdat zij het ook niet wisten.

- De klantenservice van LG getracht te bereiken, die zijn vooralsnog onbereikbaar. Gezien de retourtermijn van de soundbar binnenkort verloopt en ik die afweging rustig wil kunnen maken, stel ik mijn vraag vast hier.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdb
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-05 08:41

xdb

Wat voor hdmi kabel gebruik je? En is er een software-update beschikbaar voor de tv?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikIrie
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:54
Ik zou even in het LG OLED topic zoeken op Atmos eARC, volgens mij heb ik daar wel eens voorbij zien komen dat je eARC dan uit moet zetten. Sowieso gaat Atmos bij Netflix over DD+ en volstaat ARC daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_K84
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-04 13:24
Weet je zeker dat je soundbar geen Atmos ontvangt? Ik heb de LG OLED C8. Deze geeft als ik geluid afspeel via de TV inderdaad Atmos aan. Echter wanneer ik overschakel naar mijn receiver niet meer. Toch is het zo dat de receiver netjes Atmos ontvangt.
De optie Atmos in het menu is bij mij ook alleen beschikbaar als ik het geluid via de tv zelf speel.