Budget Energie schrijft extra maand af

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:20
Ik ben sinds 1 januari over van Budget Energie naar Greenchoice. Ik stap elk jaar op de eerste van januari over, maar nu heb ik een akkefietje met Budget Energie:

Op 8 januari 2021 heb ik de eerste termijn betaald voor januari 2021 en vervolgens elke laatste dag van elke maand voor de volgende maand.
Dus 31 januari 2021 betaald voor februari en zo het jaar door. Maar nu hebben de grapjassen even een 13de maand afgeschreven op 31 december 2021. Die heb ik uiteraard direct gestoneerd, want ik heb helemaal niks met Budget Energie te maken in januari (dacht ik).

Nou kreeg ik te horen dat een jaarcontract bij Budget Energie van 1 januari tot en met 1 januari loopt en dat daarom die maand is afgeschreven, "ook al maakt U er maar 1 dag gebruik van". Maar wacht eens even? Dit is toch geen jaarcontract? Ik heb nou al bij verschillende energieleveranciers gezetten en al weet ik veel hoeveel andere abonnementen, maar dit heb ik nog nooit gehoord? Voor mij betekent een jaarcontract in ieder geval van 1 januari tot en met 31 december.

Daarbij wist de persoon aan de telefoon mij te vertellen dat ze sinds 29 december weten dat ik ga overstappen op de eerste en dan toch afschrijven voor de maand januari. Lijkt mij niet de bedoeling toch, of zie ik dat verkeerd? Normaal zou ik hier niet eens over nagedacht hebben, maar nu met het oog op de energiecrisis die gaande is, wil ik gewoon geen cent meer overmaken dan nodig is. Ik krijg juist nog ~ €400 van ze, dus het lijkt mij belachelijk dat ik daar €500 van moet maken voordat ik mijn geld van ze krijg?

Heeft iemand al eens met dit bijltje gehakt?

PS: voor de modjes: ik twijfelde tussen Shopping Forum en Wonen (hier staan alle andere energietopics). Graag verplaatsen als ik toch de verkeerd heb gekozen. :>

[ Voor 4% gewijzigd door dehardstyler op 10-01-2022 13:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Het betreft altijd een voorschot, en bij de eindnota zie je of je bij moet betalen of geld terug krijgt.
De incasso die je terug hebt gehaald, zie je dan in het overzicht van de eindnota.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
My 2 cents; ik zat bij Eneco, tot 02-01-2022.
Per 02-01-2022 overgestapt naar Vattenfall.

Van Vattenfall heb ik tot op heden nog geen rekening gehad.
Van Eneco wél, maar dat bedrag is een eindafrekening die lager is dan wat ik normaal per maand betaald (€60 vs €80).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:02
Daarbij wist de persoon aan de telefoon mij te vertellen dat ze sinds 29 december weten dat ik ga overstappen
Als dit klopt is de kans best aanwezig dat de opdracht tot incasso al voor de 29e naar de bank was verstuurd. En nu heb je kans dat ze nog extra administratiekosten in rekening brengen omdat je de incasso gestorneerd hebt.
Ik krijg juist nog ~ €400 van ze, dus het lijkt mij belachelijk dat ik daar €500 van moet maken voordat ik mijn geld van ze krijg?
Dus misschien was dat wel de beste oplossing. Of in ieder geval contact opnemen voordat je het geld terughaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
O88088 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 13:45:
[...]

Als dit klopt is de kans best aanwezig dat de opdracht tot incasso al voor de 29e naar de bank was verstuurd. En nu heb je kans dat ze nog extra administratiekosten in rekening brengen omdat je de incasso gestorneerd hebt.

[...]

Dus misschien was dat wel de beste oplossing. Of in ieder geval contact opnemen voordat je het geld terughaalt.
Dat kan, maar ik snap überhaupt niet dat de opdracht gegeven wordt. Van 1 januari tot en met 1 januari is mijn inziens toch geen jaarcontract? Ik sluit een jaarcontract af en krijg een jaar en 1 dag contract? :P

Essent liep van 1 januari tot en met 31 december 2019.
Vattenfall van 1 januari tot en met 31 december 2020.

Mijn telefoonabonnement van 14 juli tot en met 13 juli.

Het klopt mijn inziens gewoon niet. Ze hebben toch niks met mij te maken in januari, maar ze schrijven er wel voor af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04-06 09:57
Bij Oxxio had ik dit ook met een jaarcontract, een jaarcontract is tegenwoordig een jaar + 1 dag lijkt het wel. Want ik had wel de goede overstapdatum gegeven, maar daar hebben ze zelf een dag later van gemaakt.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

O88088 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 13:45:
[...]

[...]

Op basis waarvan zouden ze extra kosten in rekening kunnen brengen dan? Als je weet dat je toch een bak bij moet betalen, is storneren misschien niet het beste idee. Het wordt immers toch verrekend bij de eindafrekening. Maar als je weet dat je al teveel hebt betaald aan voorschotten, dan zie ik niet in waarom je bank zou moeten spelen voor een energieleverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19:29
dehardstyler schreef op maandag 10 januari 2022 @ 13:29:
Ik ben sinds 1 januari over van Budget Energie naar Greenchoice. Ik stap elk jaar op de eerste van januari over, maar nu heb ik een akkefietje met Budget Energie:

Op 8 januari 2021 heb ik de eerste termijn betaald voor januari 2021 en vervolgens elke laatste dag van elke maand voor de volgende maand.
Dus 31 januari 2021 betaald voor februari en zo het jaar door. Maar nu hebben de grapjassen even een 13de maand afgeschreven op 31 december 2021. Die heb ik uiteraard direct gestoneerd, want ik heb helemaal niks met Budget Energie te maken in januari (dacht ik).

Nou kreeg ik te horen dat een jaarcontract bij Budget Energie van 1 januari tot en met 1 januari loopt en dat daarom die maand is afgeschreven, "ook al maakt U er maar 1 dag gebruik van". Maar wacht eens even? Dit is toch geen jaarcontract? Ik heb nou al bij verschillende energieleveranciers gezetten en al weet ik veel hoeveel andere abonnementen, maar dit heb ik nog nooit gehoord? Voor mij betekent een jaarcontract in ieder geval van 1 januari tot en met 31 december.

Daarbij wist de persoon aan de telefoon mij te vertellen dat ze sinds 29 december weten dat ik ga overstappen op de eerste en dan toch afschrijven voor de maand januari. Lijkt mij niet de bedoeling toch, of zie ik dat verkeerd? Normaal zou ik hier niet eens over nagedacht hebben, maar nu met het oog op de energiecrisis die gaande is, wil ik gewoon geen cent meer overmaken dan nodig is. Ik krijg juist nog ~ €400 van ze, dus het lijkt mij belachelijk dat ik daar €500 van moet maken voordat ik mijn geld van ze krijg?

Heeft iemand al eens met dit bijltje gehakt?

PS: voor de modjes: ik twijfelde tussen Shopping Forum en Wonen (hier staan alle andere energietopics). Graag verplaatsen als ik toch de verkeerd heb gekozen. :>
Een jaar contract loopt automatisch door als deze niet is opgezegd.
Uit je verhaal lijkt het of je 29 december hebt opgezegd. Dit is nogal laat, ik vind het niet heel vreemd dat er dan nog wordt afgeschreven. Dat ze kunnen zien dat de opzegging is binnengekomen, betekend niet dat deze ook verwerkt is in het systeem, of dat de opdrachten tot afschrijven reeds verzonden zijn de 29e.

Maar je betaald uiteindelijk toch voor de verbruikte energie, dus wat is daarbij verder t probleem?

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Laatst online: 23:41
Zoals anderen al aangeven, die maandelijkse betaling is een voorschot, alles wordt uiteindelijk verrekend. En gezien je nog geld van ze krijgt, lijkt een stornering mij geen probleem. Dat het bedrag nog is afgeschreven kan ook prima. Goeie kans dat de opdracht al de deur uit was.

Maar, ik vraag me nog wel af of je ook iets van een bonus van ze krijgt als je een jaar(+1 dag) je contract houdt?
Ik heb er nog nooit van gehoord dat een contract een "tot en met" contract is, waarbij die laatste dag gelijk is aan de eerste dag van een maand. Maar wellicht denkt BE wel dat als ze bonussen alleen uitkeren voor mensen die minimaal een jaar+1 dag blijven ze veel bonussen in eigen zak kunnen steken?

[ Voor 7% gewijzigd door celshof op 10-01-2022 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
Cyriel85 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 14:05:
[...]

Een jaar contract loopt automatisch door als deze niet is opgezegd.
Uit je verhaal lijkt het of je 29 december hebt opgezegd. Dit is nogal laat, ik vind het niet heel vreemd dat er dan nog wordt afgeschreven. Dat ze kunnen zien dat de opzegging is binnengekomen, betekend niet dat deze ook verwerkt is in het systeem, of dat de opdrachten tot afschrijven reeds verzonden zijn de 29e.

Maar je betaald uiteindelijk toch voor de verbruikte energie, dus wat is daarbij verder t probleem?
Dat is een verkeerde aanname, ik ben 3 oktober overgestapt met de Consumentenbond / Greenchoice deal. Dus ruim op tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Anoniem: 39993 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 13:53:
[...]

Op basis waarvan zouden ze extra kosten in rekening kunnen brengen dan? Als je weet dat je toch een bak bij moet betalen, is storneren misschien niet het beste idee. Het wordt immers toch verrekend bij de eindafrekening. Maar als je weet dat je al teveel hebt betaald aan voorschotten, dan zie ik niet in waarom je bank zou moeten spelen voor een energieleverancier.
Of ze extra kosten in rekening mogen brengen weet ik niet maar het zou goed kunnen dat het verwerken van een stornering een handmatige actie is wat ook op de jaarrekening handmatig gecorrigeerd moet worden. In het ergste geval moet je dit nu later weer zelf corrigeren door het bedrag alsnog over te maken.

Het zijn allemaal geautomatiseerde systemen en die kan je het beste hun werk laten doen. Dat wordt dan aan het eind van de looptijd keurig afgehandeld of op de jaarrekening of met een aparte afrekening. Handmatig gaan storneren uit principe kwesties verstoort dat proces enkel en kan het geheel zelfs langer laten duren.

[ Voor 5% gewijzigd door Tsurany op 10-01-2022 14:11 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:41
Dit is voorschot en ben je niet kwijt.
Het teveel betaalde bedrag wordt automatisch gecorrigeerd bij de eindafrekening, storneren is niet zo handig wat je gedaan hebt omdat je nu automatisch een (herinnering)incasso brief kun krijgen dat je niet betaald hebt.

Als je daar grote problemen mee hebt zet dan je maandvoorschot tijdelijk omlaag met 10 euro bijvoorbeeld, dan heb je het in 3 maand "terug verdiend" en zet je hem daarna weer op 30 euro...

Ook vanuit principekwestie storneren heb jezelf mee, daarmee schop je processen in de war en kan je een administratief rompslomp krijgen waarbij jij veel tijd aan kwijt bent, als die herinnering komt zou ik alsnog gewoon betalen want anders maak je het voor jezelf heel moeilijk.

Zijn er klachten dan bij de klachtenafdeling aankloppen, veelal is dat een appart formulier of nummer bij de energieleverancier.

[ Voor 38% gewijzigd door mr_evil08 op 10-01-2022 14:33 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
mr_evil08 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 14:27:
Dit is voorschot en ben je niet kwijt.
Het teveel betaalde bedrag wordt automatisch gecorrigeerd bij de eindafrekening, storneren is niet zo handig wat je gedaan hebt omdat je nu automatisch een (herinnering)incasso brief kun krijgen dat je niet betaald hebt.

Als je daar grote problemen mee hebt zet dan je maandvoorschot tijdelijk omlaag met 10 euro bijvoorbeeld, dan heb je het in 3 maand "terug verdiend" en zet je hem daarna weer op 30 euro...

Ook vanuit principekwestie storneren heb jezelf ermee, schop je processen in de war kan het een administratief rompslomp worden waarbij jij veel tijd aan kwijt bent.
Dat snap ik en nee geld is niet het probleem. Ik ben het er gewoon pertinent mee oneens. Ik heb een mail van Greenchoice dat zij op 01-01-2022 zijn gaan leveren, dus dat ik Budget Energie betaal voor een "01/2022 termijn" slaat gewoon als een tang op een varken. En ik heb geen zin om hun in deze tijden meer geld over te maken, terwijl ik €400 van hun krijg. Leuk dat zij het proces zo inrichten, maar volgens mij slaat het gewoon nergens op. Op deze manier maakt dus iedereen waarbij het contract op de 1ste ingaat een 13de maand over aan Budget Energie aan het einde. 8)7
Ja je krijgt het terug, nee het slaat nergens op. :P

Maar klopt, dit kost wel weer tijd ja. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:41
Klantenafdeling vind je hier:
https://www.budgetthuis.nl/energie/klachten

Waarom zet je voorschot niet lager?
Het is algemeen bekend dat alle energieleveranciers de voorschotten extra hoog zetten, omdat de klant liever geld terug heeft dan moeten bij betalen bij de eindafrekening.

[ Voor 44% gewijzigd door mr_evil08 op 10-01-2022 14:40 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
mr_evil08 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 14:38:
Klantenafdeling vind je hier:
https://www.budgetthuis.nl/energie/klachten

Waarom zet je voorschot niet lager?
Het is algemeen bekend dat alle energieleveranciers de voorschotten extra hoog zetten, omdat de klant liever geld terug heeft dan moeten bij betalen bij de eindafrekening.
Omdat het contract afgelopen 31 december of 1 januari als je voor Budget Energie werkt afgelopen is? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• il-Principe
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:49
celshof schreef op maandag 10 januari 2022 @ 14:05:
Zoals anderen al aangeven, die maandelijkse betaling is een voorschot, alles wordt uiteindelijk verrekend. En gezien je nog geld van ze krijgt, lijkt een stornering mij geen probleem. Dat het bedrag nog is afgeschreven kan ook prima. Goeie kans dat de opdracht al de deur uit was.

Maar, ik vraag me nog wel af of je ook iets van een bonus van ze krijgt als je een jaar(+1 dag) je contract houdt?
Ik heb er nog nooit van gehoord dat een contract een "tot en met" contract is, waarbij die laatste dag gelijk is aan de eerste dag van een maand. Maar wellicht denkt BE wel dat als ze bonussen alleen uitkeren voor mensen die minimaal een jaar+1 dag blijven ze veel bonussen in eigen zak kunnen steken?
In mijn jaarcontract met BE staat:
De vaste prijsperiode gaat in op 01-02-2022 en eindigt op 01-02-2023
Waarbij ik eindigt toch echt lees als gestopt, dus 1-2-2023 zal of variabel BE zijn of (in geval overstap) een andere leverancier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
il-Principe schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 11:19:
[...]

In mijn jaarcontract met BE staat:

[...]

Waarbij ik eindigt toch echt lees als gestopt, dus 1-2-2023 zal of variabel BE zijn of (in geval overstap) een andere leverancier.
Ja zo lees ik het ook. En het leuke is, bij Vattenfall en Essent staat er echt van 01-01-xxxx tot 31-12-xxxx. Maar mijn nieuwe Greenchoice contract geeft ook 01-01-2022 tot 01-01-2025 aan, dus ligt echt aan de aanbieder.

Wat algemener: Ik had inderdaad toch een incassomelding in mijn mailbox, dus toch ook die laatste €100 maar overgemaakt met tegenzin. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Die E100,- moet je ook bij GreenChoise betalen, aangezien zij op 1-1-2022 gaan 'leveren'.

Kortom, kom je weer op mijn 1e bericht uit. Je hoeft natuurlijk niet een volle maand te betalen, terwijl men niet eens 1 dag levert. Meterstanden hebt je denk ik ook al doorgegeven. (voor 01-01). of is op afstand al gedaan.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
Hackus schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:02:
Die E100,- moet je ook bij GreenChoise betalen, aangezien zij op 1-1-2022 gaan 'leveren'.

Kortom, kom je weer op mijn 1e bericht uit. Je hoeft natuurlijk niet een volle maand te betalen, terwijl men niet eens 1 dag levert. Meterstanden hebt je denk ik ook al doorgegeven. (voor 01-01). of is op afstand al gedaan.
Ik snap je niet. Tuurlijk moet ik die €100 ook aan Greenchoice betalen, dat is precies mijn probleem. Ik ga vanaf 01-01 Greenchoice betalen en toch betaal ik nog €100 aan Budget Energie voor deze maand, terwijl ze dus niks met mij te maken hebben in januari.

Vervolgens zeg je: "Je hoeft natuurlijk niet een volle maand te betalen, terwijl men niet eens 1 dag levert."

Dat is letterlijk wat ik net gedaan heb? :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

dehardstyler schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:07:
[...]

Ik snap je niet. Tuurlijk moet ik die €100 ook aan Greenchoice betalen, dat is precies mijn probleem. Ik ga vanaf 01-01 Greenchoice betalen en toch betaal ik nog €100 aan Budget Energie voor deze maand, terwijl ze dus niks met mij te maken hebben in januari.

Vervolgens zeg je: "Je hoeft natuurlijk niet een volle maand te betalen, terwijl men niet eens 1 dag levert."

Dat is letterlijk wat ik net gedaan heb? :F
Al je betaalde maanden komen op de eindnota.
Daar zie je of je geld terug krijgt, of dat je moet bijbetalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Hackus schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:09:
[...]

Al je betaalde maanden komen op de eindnota.
Daar zie je of je geld terug krijgt, of dat je moet bijbetalen.
Het punt dat gemaakt wordt is dat het jaarcontract afgelopen is en er (dus) onterecht geïncasseerd wordt als voorschot op de maand januari.

Voor TS: ik begreep dat opzegging door een overnemende partij ongeveer 10 dagen voor einde contract gedaan wordt. Misschien heeft die opzegging de incasso net gekruist? (Ik deel overigens je verbazing en frustratie.)

[ Voor 4% gewijzigd door Ugchel op 11-01-2022 13:18 ]

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ugchel schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:18:
[...]

Het punt dat gemaakt wordt is dat het jaarcontract afgelopen is en er (dus) onterecht geïncasseerd wordt als voorschot op de maand januari.

Voor TS: ik begreep dat opzegging door een overnemende partij ongeveer 10 dagen voor einde contract gedaan wordt. Misschien heeft die opzegging de incasso net gekruist? (Ik deel overigens je verbazing en frustratie.)
Het blijft een voorschot, niet meer of minder.

TS had net zo goed de incasso kunnen storneren, zoals hij in 1e instantie had gedaan.

btw: de E100,- is denk ik zelf ingesteld door TS. Ik ben in alle jaren nog nooit op een bedrag van E100,- uitgekomen. Het is verder verstandig om tegenwoordig niet teveel over het geschatte bedrag te gaan zitten.

Veel leveranciers vallen bij bosjes om de laatste weken.

[ Voor 18% gewijzigd door Hackus op 11-01-2022 13:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Hackus schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:21:
[...]

Het blijft een voorschot, niet meer of minder.
Volgens mij mis je nog steeds het punt. Het jaarcontract met de vorige leverancier was voorbij, er is volgens TS geen overeenkomst meer tussen hem en de leverancier. Op basis van welke grond incasseert een partij daarom een voorschot?

(De opzegging en de incasso-opdracht richting de bank zullen elkaar gekruist hebben dus het zal geen vooropgezet masterplan zijn verder, maar zeker nu ‘ze’ bij bosjes vallen parkeer je daar liever je geld niet.)

[ Voor 21% gewijzigd door Ugchel op 11-01-2022 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ugchel schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:34:
[...]

Volgens mij mis je nog steeds het punt. Het jaarcontract met de vorige leverancier was voorbij, er is volgens TS geen overeenkomst meer tussen hem en de leverancier. Op basis van welke grond incasseert een partij daarom een voorschot?

(De opzegging en de incasso-opdracht richting de bank zullen elkaar gekruist hebben dus het zal geen vooropgezet masterplan zijn verder, maar zeker nu ‘ze’ bij bosjes vallen parkeer je daar liever je geld niet.)
Welke reden maakt niets uit. Je ziet het vanzelf op de eindnota !! Gewoon storneren, maar dat kan ie nu niet meer. omdat TS het nu zelf heeft overgemaakt..
Hele discussie is ook nutteloos. het is en blijft een voorschot !
( Budget Energie zal het wel te druk hebben met de Fenor klanten, wie weet...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:50
Best kans trouwens dat je nu kunt fluiten naar je welkomstbonus (als je die zou krijgen) :X Ik meen dat er in de AV van energieleveranciers nog wel eens staat dat alle termijnen succesvol geïncasseerd moeten zijn. Door te storneren heb je dat nu mogelijk in de war geschopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Hackus schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:38:
[...]

Welke reden maakt niets uit. Je ziet het vanzelf op de eindnota !! Gewoon storneren, maar dat kan ie nu niet meer. omdat TS het nu zelf heeft overgemaakt..
Het maakt wel uit, want er is geen leveringsovereenkomst volgens TS en een jaar loopt niet van 1 januari tot en met 1 januari. Wat niet meer uitmaakt is dat er (nog) invloed uitgeoefend kan worden. Ik had het zelf gestorneerd en gezegd tegen budget energie ‘we zien op de jaarrekening wel of ik nog moet betalen of terugkrijg’.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
Hackus schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:38:
[...]

Ja, laten we het er maar ophouden dat @Ugchel mijn probleem begrijpt en jij niet. :)
Het is en blijft een voorschot ja, maar waarom betaal ik 13 maanden in een jaarcontract? DAT is mijn probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
ThinkPad schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:41:
Best kans trouwens dat je nu kunt fluiten naar je welkomstbonus (als je die zou krijgen) :X Ik meen dat er in de AV van energieleveranciers nog wel eens staat dat alle termijnen succesvol geïncasseerd moeten zijn. Door te storneren heb je dat nu mogelijk in de war geschopt.
Dat is de reden dat ik toch ook die laatste termijn maar heb overgemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kijk maar eerst al je betalingen na, en wacht op de eindnota !
Vaak betaal je de 1e termijn bij nieuwe leverancier pas eind van de startende maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
Hou het beschaafd

[ Voor 92% gewijzigd door Señor Sjon op 11-01-2022 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:25
dehardstyler schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:42:
[...]
Ja, laten we het er maar ophouden dat @Ugchel mijn probleem begrijpt en jij niet. :)
Het is en blijft een voorschot ja, maar waarom betaal ik 13 maanden in een jaarcontract? DAT is mijn probleem.
Heel eerlijk gezegd gebeurt dat wel vaker. Bij mij is ook wel vaker nog een extra termijn afgeschreven na het velopen van het contract. Ik ga er vanuit dat dat puur interne administratie bij de energiemaatschappij is die niet op elkaar is afgestemd Ik snap je probleem wel, maar bij mij wordt dit altijd netjes gecorrigeerd met de eindnota. Mijn ervaring is dat het juist vaak nog meer fout gaat als je hier voor de eindafrekening+betaling al over begint te klagen.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
redwing schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:53:
[...]

Heel eerlijk gezegd gebeurt dat wel vaker. Bij mij is ook wel vaker nog een extra termijn afgeschreven na het velopen van het contract. Ik ga er vanuit dat dat puur interne administratie bij de energiemaatschappij is die niet op elkaar is afgestemd Ik snap je probleem wel, maar bij mij wordt dit altijd netjes gecorrigeerd met de eindnota. Mijn ervaring is dat het juist vaak nog meer fout gaat als je hier voor de eindafrekening+betaling al over begint te klagen.
Ja eens. Zolas ik in de TS al aangaf vind ik het normaal ook geen enkel probleem. Maar in deze tijden is het gewoon waanzin om zomaar geld over te maken naar een energieleverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:24
Heb het misschien gemist, maar wat staat er op je overeenkomst met begin en eind datum?

Staat er

1 januari 2021 tot 1 januari 2022

of

1 januari 2021 t/m 31 december 2021

of heel wat anders?

En had je al een eindnota ontvangen?

[ Voor 8% gewijzigd door corporalnl op 11-01-2022 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
corporalnl schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:05:
Heb het misschien gemist, maar wat staat er op je overeenkomst met begin en eind datum?

Staat er

1 januari 2021 tot 1 januari 2022

of

1 januari 2021 t/m 31 december 2021

of heel wat anders?
Die eerste variant: 01-01-2021 - 01-01-2022

edit: ik zie net je edit: nee nog geen eindnota helaas.

[ Voor 7% gewijzigd door dehardstyler op 11-01-2022 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

dehardstyler schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:00:
[...]

Ja eens. Zolas ik in de TS al aangaf vind ik het normaal ook geen enkel probleem. Maar in deze tijden is het gewoon waanzin om zomaar geld over te maken naar een energieleverancier.
Hoezo is het waanzin? Grote energie leveranciers gaan echt niet zo maar failliet, dat heb je eerder met al die kleine nieuwkomers. Daarnaast is dit gewoon conform je huidige tarieven dus heel hoog zal het ook niet zijn. In feite gewoon een extra bedrag dat zo snel mogelijk weer verrekend zal worden.

Door je er nu druk over te maken spendeer je er veel meer tijd aan, moet je alsnog betalen en loop je het risico je welkomstbonus te missen. Ik zou me er niet zo druk om maken eigenlijk.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
Tsurany schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:41:
[...]

Hoezo is het waanzin? Grote energie leveranciers gaan echt niet zo maar failliet, dat heb je eerder met al die kleine nieuwkomers. Daarnaast is dit gewoon conform je huidige tarieven dus heel hoog zal het ook niet zijn. In feite gewoon een extra bedrag dat zo snel mogelijk weer verrekend zal worden.

Door je er nu druk over te maken spendeer je er veel meer tijd aan, moet je alsnog betalen en loop je het risico je welkomstbonus te missen. Ik zou me er niet zo druk om maken eigenlijk.
Dus 13 maanden betalen in een jaarcontract is normaal? Ik snap niet dat je dat normaal kan vinden, het gaat mijn pet echt te boven. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

dehardstyler schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:52:
[...]

Dus 13 maanden betalen in een jaarcontract is normaal? Ik snap niet dat je dat normaal kan vinden, het gaat mijn pet echt te boven. :z
Niet iedereen veranderd meteen van energieleverancier bij einde contract waardoor ze normaal gewoon door blijven gaan met factureren. In dit geval wordt de opzegging niet automatisch verrekend met het nieuwe maandbedrag, wellicht door te weinig tijd tussen opzegging en incassering maar wellicht ook simpelweg omdat het systeem daar niet op ingericht is. Uiteindelijk verrekenen ze alles bij de eindafrekening en komt het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
Tsurany schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:57:
[...]

Niet iedereen veranderd meteen van energieleverancier bij einde contract waardoor ze normaal gewoon door blijven gaan met factureren. In dit geval wordt de opzegging niet automatisch verrekend met het nieuwe maandbedrag, wellicht door te weinig tijd tussen opzegging en incassering maar wellicht ook simpelweg omdat het systeem daar niet op ingericht is. Uiteindelijk verrekenen ze alles bij de eindafrekening en komt het goed.
Het zal vast goed komen, maar dat maakt het nog niet "juist" in mijn ogen en dat stoort mij verschrikkelijk. :)
Maar dat was vast al duidelijk. :P
Pagina: 1