Toon posts:

[undok] welke speakers zijn er nog?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• rob3rt
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-03 22:55
Ik heb hier een HAMA dit2100msbt digitale ontvanger staan die het zgn undok protocol ondersteund.

Nu is van de week mijn versterker defect gegaan, nu wil ik eigenlijk geen losse versterker meer terug zetten, mijn TV heeft een soundbar, dus het TV geluid gaat al geruime tijd via deze soundbar.

Andere audio apparatuur, naast deze receiver, heb ik niet en er is ook geen intentie om dit aan te schaffen.

Nu dacht ik, ik schaf 2 (voor stereo) draadloze multiroom speakers aan en koppel mijn hama receiver daaraan en regel alles via de AB van de hama.

Heb eerst een set BT edifier speakers besteld, maar ik kwam er toen achter dat mijn HAMA alleen een BT ontvanger had en niet kon zenden, dus die speakers konden weer retour...
Daarna een Roberts S1 besteld en gekoppeld, deze werkt prima via het UNDOK platform, maar alleen hier kon je het geluid/volume niet regelen met een afstandsbediening, ook niet via de afstandsbediening van de HAMA, dit moest en kon alleen op de speaker zelf of via de undok APP, dit wil ik dus niet.
De Roberts S1 is inmiddels dus ook weer retour.

Na wat speurwerk vond ik de HAMA IR80MBT, deze speaker zou undok multiroom zijn EN werken via een eigen AB of zelfs met de AB van de ontvanger.
Maar deze speakers bestaan helaas niet nieuw meer, na flink wat zoek werk vond ik er 2 op amazon.de, deze waren gerefurbisched aldus de advertentie. Die besteld en geleverd, maar helaas beide defect.....
Beide volledig dood, van beide werkte de adaptor niet, voor de zekerheid ook met een andere voeding getest maar ze deden nog niets, dus ook deze gaan retour.

Tsja en nu weet ik het niet meer..

Zoek dus naar een set draadloze multiroom speakers die werken via UNDOK maar die ook te bedienen zijn met een eigen (ir) afstandsbediening of via de HAMA of een harmony (die heb ik ook nog) remote.

Iemand een idee/tip welke speakers hier aan voldoen?

Alle reacties

• Gverboon
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 31-03 09:49
Heb je al bij de radiowinkel gekeken die hebben er verschillende. Ze zitten in de Haag.

• rob3rt
@Gverboon
heb je een link of adres?
Is het Den Haag of de Haag?

Maar wat exact hebben ze verschillende trouwens?

[Voor 45% gewijzigd door rob3rt op 10-01-2022 21:04]

• jorgenv
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:28
Als het is om digitale radio te luisteren, kan je dan niet gewoon een smart speaker kopen? (sonos, nest audio,....) daar kan je ook alle digitale radio op beluisteren en alle streaming diensten.

• rob3rt
ja en nee, de radio zelf moet voorzien zijn van een afstandsbediening, display etc

Belangrijke andere eisen zijn:
- draadloze stereo speaker set (dus niet alles in 1 apparaat, dus met losse draadloze speakers)
- ook ouderwets bedienbaar, met een afstandbediening
- FM / DAB+ en internet radio

Echt veel alternatieven kan ik helaas niet vinden...

update:
ik heb de 2 hama IR80 speakers nogmaals geprobeerd, wat blijkt heb ze werkend gekregen
De IR80 doet inderdaad wat ik wil, maar helaas werkt er maar 1 van de 2 goed, de 2de speaker reageert geheel niet op de AB dus alleen deze gaat denk ik retour.

Nu nog een andere IR80 zien te vinden.

• Gverboon
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 31-03 09:49
rob3rt schreef op maandag 10 januari 2022 @ 20:39:
@Gverboon
heb je een link of adres?
Is het Den Haag of de Haag?

Maar wat exact hebben ze verschillende trouwens?
Www.radiowinkel.com Den Haag. Verschillende merken die undok ondersteunen.

• rob3rt
Gverboon schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 16:34:
[...]

Www.radiowinkel.com Den Haag. Verschillende merken die undok ondersteunen.
Dank je, heb gekeken echter ze hadden niets wat aan mijn eisen voldeed.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee