Ik ben op zoek naar mogelijkheden om toch zonnepanelen te kunnen leggen, nog geen warmtepomp etc op het oog maar de kosten voor stroom naar beneden krijgen zou fijn zijn (yay thuiswerken).
Vooralsnog lijkt het een moeilijkere opgave dan dat ik had gehoopt/f/image/9JEPzkoBM6f5wQacQ4mYZ9cU.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/IAflNp5GT9NdcyE94KRxlQap.png?f=user_large)
(huis is iets anders dan de fotosvanwege foutje bij ons huis in 3d, alleen garage ligt verder naar achter rest is gelijk)
Het schuine deel is 5 dakpannen hoog, dat zou 2 meter zijn tot de nok en 5 meter breed (9m hoog). Het dak is 50 graden (vrij stijl)
Het platte dak deel is 2,5 bij 5 meter met 1 ventilatie pijp op het dak. Aan de achterkant (noordoost) is een groot schuin dak, ik hoop dat te combineren met panelen (maar liefst eerst op zuidwest)
Vooralsnog lijkt het een moeilijkere opgave dan dat ik had gehoopt
Foto's
/f/image/9JEPzkoBM6f5wQacQ4mYZ9cU.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/IAflNp5GT9NdcyE94KRxlQap.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/ykiubHfrAIgd5ftfh3VEFCdh.png?f=user_large)
Beschikbare (dak)ruimte
De voorkant van het huis ligt zuid-west met een deel plat en deel schuin dak.Het schuine deel is 5 dakpannen hoog, dat zou 2 meter zijn tot de nok en 5 meter breed (9m hoog). Het dak is 50 graden (vrij stijl)
Het platte dak deel is 2,5 bij 5 meter met 1 ventilatie pijp op het dak. Aan de achterkant (noordoost) is een groot schuin dak, ik hoop dat te combineren met panelen (maar liefst eerst op zuidwest)
Schaduw
Er is 1 afvoer van de ventilatie op het dak, verder geen bomen of andere obstakels.Jaarverbruik
op dit moment ~3500kwh, doel is besparen met de mogelijkheden die er zijnHuidige elektriciteitsaansluiting
25A / 1 faseBudget en doel
Nog te bepalen, vooral op basis van de tvtWie gaat het project uitvoeren
Hopelijk een leverancier die wel meewerkt voor plaatsing en aansluiting. Ik heb van 2 leveranciers tot nu toe te horen gekregen dat het niet kan maar dat waren toch meer volume-partijen (kreeg niet het gevoel dat die maatwerk willen leveren). Hopelijk is er met maatwerk toch wat mogelijkBijhouden van data
Graag maar niet hoogste prio op dit momentReeds verkregen offertes
Geen, de eerste 2 leveranciers zeggen dat het niet kan (al zegt mijn gevoel dat het komt doordat het niet standaard is)Regio
Utrecht[ Voor 5% gewijzigd door N3oC op 10-01-2022 13:22 ]
https://www.linkedin.com/in/coenversluis || http://www.judovianen.nl