Toon posts:

NordVPN splittunneling werkt niet goed

Pagina: 1
Acties:

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-03 10:26

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Topicstarter
Ik heb Nordvpn draaien op mijn Windows 10 machine en daar wat lokale services opdraaien.

1 app wil ik graag over de NordVPN tunnel laten lopen, de rest niet. Ik heb dit in de software ingesteld middels split tunneling. Echter zodra ik de VPN inschakel werken enkele van mijn andere services niet meer. Zij maken verbinding met elkaar, maar ook met internet. Zet ik de tunnel uit, werkt alles direct weer. Ook raakt mijn RDP sessie dan even de verbinding kwijt (herstelt zich weer na een paar secs).

Ik lees her in der wat berichten dat Windows de dns niet kan splitten. Ik heb al geprobeerd mijn router of google als custom dns in te stellen (zoals daar geadviseerd wordt), maar zonder resultaat. Invisible to LAN staat niet aan.

Hoe zorg ik ervoor dat mijn andere services niet door de tunnel hoeven? Of wat voor settings moet ik aanpassen in de services om dit toch werkend te krijgen.

Edit: alles ik split tunnel uitzet en alles door de tunnel laat gaan, werkt alles ook.

[Voor 4% gewijzigd door Tusk op 10-01-2022 11:55]

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:03

lier

MikroTik nerd

Mogelijk volstaat het door een route in te stellen voor bepaalde IP (ranges)? Hoe heb je nu de split tunnel ingericht?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Topicstarter
@lier Alles via de GUI:

Hier de betreffende app ingesteld als Enable apps only.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:03

lier

MikroTik nerd

Tusk schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:40:
Hier de betreffende app ingesteld als Enable apps only.
Je hebt hem toch wel op enabled ingesteld en de juiste app toegevoegd? Zoals het nu staat lijkt alles over de VPN te lopen.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Topicstarter
lier schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:06:
[...]

Je hebt hem toch wel op enabled ingesteld en de juiste app toegevoegd? Zoals het nu staat lijkt alles over de VPN te lopen.
ja is voorbeelscreenshotje :)

Nadat ik er nog eens een google poging aan heb gewaagd kom ik diverse berichten tegen dat het gewoon 'kapot' is..
https://www.reddit.com/r/...th_split_tunneling_win10/

Hopelijk zijn er Tweakers die dit toch werkend hebben..

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:46
Nord VPN split tunneling werkt perfect hier.

Zowel de functie om het om de VPN maar voor geselecteerde app's te laten werken als om voor alle app's met uitzondering van de geselecteerde app's.

Simpel te testen door je browser als App toe te voegen, dan je browser op te starten en deze website te bezoeken.
https://whatismyipaddress.com/

Uiteraard moet je na een wijziging in NordVpn je browser wel even uit en die opnieuw opstarten.

Waarschijnlijk draaien die services al op het moment dat je de VPN opstart en zal dat wel het probleem veroorzaken.
Heb je NordVpn geconfigureerd met "Lauch at Windows Startup" en autoconnect uit, zodat je de VPN connectie handmatig kunt starten, maar de service al wel actief is?

[Voor 36% gewijzigd door Ben(V) op 10-01-2022 13:10]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Topicstarter
nee start en connect automatisch. Heb de services ook al diverse keren herstart

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee