Rode draad LP speler Lenco LS-300

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandervroekel
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13-01-2022
Ik heb sinds een week mijn eerste LP speler gekregen als cadeau, een Lenco LS 300.
Hij doet het goed, alleen heb ik aan de achterkant van de toonarm een rode draad lopen (zie foto).
Als de toonarm zich bijna aan de binnenkant van de plaat bevindt, wordt de toonarm tegen gehouden door de rode draad en blijft deze hangen op een bepaald stukje plaat.

Mijn vraag is: Heeft deze rode draad een functie of kan ik deze eraf halen? Loopt er elektronische draden door dit rode draad of is het gewoon een soort beveiliging?

BVD
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yLArw9TmdKHEmVzNJ21U1J4qeoQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OIabgw3P1IGsb8bg65w9j1LV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mu9JSU8Kc04ZmK2Rd3r8CwQHDz8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vpOXDw22FQ1J0dcQp8YJAMBf.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-06 18:37
Is deze nieuw/tweedehands, heeft het nog garantie?

Het enige wat ik je kan vertellen is dat die kabel er niet hoort te zitten. De meeste draaitafels hebben een transportschroef, een kabel als dat heb ik niet eerder gezien.

Dus doorknippen moet je in elk geval niet doen. Is de garantie verlopen, dan zou ik even de plastic kap van de toonarmcountergewicht afschroeven en daar kijken waar de kabel aan bevestigd zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-06 17:10

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Een zelf geknutselde aardedraad?
Dit komt vast lulliger over dan ik het bedoel maar... Is dat goedkoop Chinees gegoten plastic dat ik daar zie op die foto's? Het lijkt echt wel alsof iemand heeft zitten klooien met dat ding.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandervroekel
@vlaaing peerd
Ik heb deze platenspeler vorige week gekregen, nieuw. Ik zal eens het merk bellen om te kijken wat zij te zeggen hebben.
Bedankt voor je bericht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandervroekel
@Nyarlathotep

Ik heb hem zo uit de doos van Lenco gekregen en zelf er niks aan gedaan verder.