Truform op Radeon 1?? (in UT)

Pagina: 1
Acties:

• Milo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12-2025
hier staat dat het kan, en zo ziet het eruit:

Afbeeldingslocatie: http://mwill.hypermart.net/images/UTTruForm.jpg

Heeft iemand dit al geprobeerd? Wat is de performance hit? Worden de extra polygonen door de CPU of door de GPU verzonnen?

(met dank aan bomberman)

Lao Tzu: "As soon as you have made a thought, laugh at it."

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

ehh ligt het aan mij of zijn die voeten iets wat groter geworden :P
Ik zal het zo even gaan uitttesten.

39

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

Dethroned

Liev

maar ik denk toch niet dat met software de fps omhoog gaan ... Dus moet je nog meer inleveren en zij het nou zo dat je dus al een best wel goed systeem om UT in 1600x1200@32 met alles aan en Dolby Surroun en dergelijke te spelen, toch ??

bij mij loopt het wel soepel maar als je naar mijn systeem kijkt is dat wel logisch, maar voor anderen ?

En waar zou je dat kunnen downen ?

I got a problem-solver and its name is revolver

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 16:52

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Op woensdag 22 augustus 2001 15:00 schreef Dethroned het volgende:
zie je de hier staan, bij de eerste post. |:(

effe kijken.

• Milo
Helemaal bovenaan staat een download link. Werkt dus alleen met een radeon 1 (of 7500/8500).

UT is op zich niet zo zwaar, draait op een celeron 500 al vloeiend, en als je een 'simpele' geforce 2-achtig iets hebt ook wel op 1600x1200x32. Met een gf2MX draait ie op 1280x1024x32 ook goed.

Grote vraag is, als dit voor de radeon 1 kan, waarom dan niet voor de geforce 1/2/3?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:31
Op woensdag 22 augustus 2001 15:00 schreef Dethroned het volgende:
maar ik denk toch niet dat met software de fps omhoog gaan ... Dus moet je nog meer inleveren en zij het nou zo dat je dus al een best wel goed systeem om UT in 1600x1200@32 met alles aan en Dolby Surroun en dergelijke te spelen, toch ??

bij mij loopt het wel soepel maar als je naar mijn systeem kijkt is dat wel logisch, maar voor anderen ?

waarom zou je een shooter op 1600*1200 willen spelen? dan raak je (ik iig niet) toch niets?

800*600 roels :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 16:52

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Op woensdag 22 augustus 2001 15:05 schreef Milo het volgende:
Grote vraag is, als dit voor de radeon 1 kan, waarom dan niet voor de geforce 1/2/3?
Truform is toch een techniek van ATI :z

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:01
omdat de Radeon een goede 3dkaart is en de Geforce niet :Z , maar ff serieus, de Radeon1 heeft meer features dan de Geforce, waaronder de pixel shader die dankzij Microsoft onbenut is. :( Thank u for that Bill.

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Waarschijnlijk wordt er gewoon een ATi specifieke OpenGL extensie gebruikt .. (jaja net als NV heeft ATi ze ook ;) ).

PC Specs

• Dethroned

Dethroned

Liev

Geloof me dat je niet op een 22" niet op 1024x768@16 wil spelen :o , want dan wordt je er hard aan herinnert dat als je kwaliteitsspul koopt dat je dan dat wel moet gebruiken...

En als je pietje-precies wil uithangen moet je een Razor Boomslang2000 kopen ;)

• Dethroned

Dethroned

Liev

ff offtopic
Bomberman, hoe bevalt die DVD van je? Ik moet er nog een kopen...

Verwijderd

Op woensdag 22 augustus 2001 14:47 schreef Homedisc het volgende:
ehh ligt het aan mij of zijn die voeten iets wat groter geworden :P
nee hoor dat lijkt maar zo.. ook die hand die is ook niet groter dan zijn hoofd ofzo.. :)

• Bomberman
Op woensdag 22 augustus 2001 15:18 schreef Dethroned het volgende:
ff offtopic
Bomberman, hoe bevalt die DVD van je? Ik moet er nog een kopen...
Die van mij bevalt niet zo heel goed .. hij blijft bij sommige DVD's snel draaien (en dus herrie maken) terwijl dat helemaal niet nodig is. Verder maakt ie bij gewone CD's een pokkeherrie. Maw neem niet dit model ;) ..

PC Specs

• sharkzor
  • Laatst online: 19-08 14:18
ffe vergelijken

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.vloothuis/ut.jpg

lijkt wel of er op die radeon shot een soort fsaa overheen is gehaalt. meer verschillen zie ik niet.

• Milo
waarom zou je een shooter op 1600*1200 willen spelen? dan raak je (ik iig niet) toch niets?
800*600 roels
Hoe hoger de resolutie, hoe meer je ziet. Dus, hoe meer je zou moeten kunnen raken. Hoe komt het dat jij minder raakt in een hogere resolutie?
Truform is toch een techniek van ATI
Dus? Waarom zou nVidia niet ook ziets kunnen knutselen?
de Radeon1 heeft meer features dan de Geforce, waaronder de pixel shader die dankzij Microsoft onbenut is
Ik dacht dat de GF3 zowat alle features van de radeon had...

• Milo
ffe vergelijken
(image)
lijkt wel of er op die radeon shot een soort fsaa overheen is gehaalt. meer verschillen zie ik niet.
Ik zie wel wat van dat trueform gebeuren... kijk maar naar z'n heup bijvoorbeeld. En z'n handschoen.

hm... mischien toch maar goedkoop een radeontje op de kop tikken als dit in alle/meer spellen gaat kunnen.

Heeft iemand al benchmarks gedraait?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:31
tis maar waar je veel geld voor wilt betalen he?

een shotje met mijn voodoo5 5500 van ongeveer hetzelfde stuk van de demo. zie jij verschil? nou ik niet. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.cantera.net/ramon/Shot0028.jpg

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Milo
tis maar waar je veel geld voor wilt betalen he?

een shotje met mijn voodoo5 5500 van ongeveer hetzelfde stuk van de demo. zie jij verschil? nou ik niet. :)
Het werkt dus ook al met de radeon's 1, dus mensen die zo'n ding hebben hoeven er niks voor te betalen. En ja, als je goed kijkt zie je verschil, namelijk meer poly's in het ventje. Maar er is niet echt een goed screenshot gekozen, als er nou een ventje groter in beeld is, met een geweertje enzo is het al wat duidelijk denk ik.

• Wekkel
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Feit is, dat de truform berekening in deze gewoon softwarematig geschiedt.

Verwijderd

Uit deze screenshot kan ik ook niet halen wat nou het voordeel is hoor van de trueform gedoe..

Misschien als je wat meer andere screens plaatst zodat we het wel goed kunenn zien.. :)

edit:

typvouten :P

• Milo
Mensen met een radeon 1, klik die link, en draai eens een potje UT! ut filetje is maar 150 KB, en dan heb je ook wat! Wat extra mooie screenshots zou natuurlijk ook niet verkeerd zijn. Als het dus daadwerkelijk in software gaat zou er een aardige performance hit moeten zijn...

• Bomberman
Het lijkt mij wel logisch dat het in software gedaan wordt aangezien ik de feature TruForm nog nooit op een Radeon 1 specsheet ben tegen gekomen ;) . Het is volgens mij ook alleen om te showen hoe TruForm eruit gaat zien/kan zien, niet om Radeon 1 mensen gebruik te laten maken van TruForm in games.

PC Specs

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ik heb het even getest.
Het ziet er allemaal wel een stuk mooier uit, de poppetjes zijn ook veel mooier geworden.
Maar bij treden er nogal veel fouten op als ik zo speel, misschien ligt het aan de driver (7109).
Ook veel render fouten krijg ik, b.v. als ik 2 enforcers heb en ik loop ermee een beetje in de rondte dan floepen allebei de geweren van bol naar plat ( :? )
Ook lopen de frames per second flink achteruit, op een res. van 1024x756x32bit loopt het net 15fps, het zakt naar de 10fps als er 1 mannetje in beeld komt.
Ja, het hele gedoe is idd software matig.

getest op een pc bestaand uit:
abit kt7a
duron 1200Mhz
196mb ram
nieuwste 4in1 drivers
ati radeon 7109 driver

39

• Milo
WoW... da's wel errug traag. en dan ook nog glitches. Ik denk dat ik het dan toch nog maar even op m'n gf2mxje houd :)

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op donderdag 23 augustus 2001 15:04 schreef Milo het volgende:
WoW... da's wel errug traag. en dan ook nog glitches. Ik denk dat ik het dan toch nog maar even op m'n gf2mxje houd :)
Wilde je alleen voor Trueform een radeon aan gaan schaffen?

39

• Bomberman
Nog een keer, dit is alleen om te kijken wat TruForm doet, niet om het te gebruiken op een Radeon 1.

PC Specs

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Zoals ik het heb ervaren is het erg goed, de characters zagen er erg goed uit, hopelijk perfectioneren ze deze patch zodat je er ook goed van kan genieten :)

39

Pagina: 1