Voor ons nieuwe huis willen wij een hybride (lucht-water) warmtepomp laten installeren, ook om mee te kunnen koelen. Op de begane grond willen wij vloerverwarming laten installeren en op de slaapkamers willen wij gewoon radiatoren blijven gebruiken (evt. vervangen we die tzt. voor LTV types). De begane grond vloer wordt afgewerkt met PVC. Nu heb ik begrepen dat de maximale water temperatuur hiervoor niet heel veel hoger mag zijn dan 30 graden. Maar omdat ik ook nog conventionele radiatoren heb kan ik dus niet zomaar mijn cv/wp temperatuur helemaal naar 30 graden schroeven, maar laat ik die liever op ca 50 graden staan. Daarnaast willen we de warmptepomp ook gaan gebruiken om in ieder geval ook met de vloerverwarming te kunnen koelen.
Nu betreft mijn vraag met name (denk ik) de verdeler van de vloerverwarming. Wat voor verdeler moet je in mijn geval gebruiken? Eentje die ook kan mengen? En kan je deze dan nog steeds gebruiken om ook mee te koelen? Zie ik nog iets anders over het hoofd?
Ik heb hier op het forum en internet al heel veel gelezen maar specifiek hierover kan ik niet zoveel vinden.
Nu betreft mijn vraag met name (denk ik) de verdeler van de vloerverwarming. Wat voor verdeler moet je in mijn geval gebruiken? Eentje die ook kan mengen? En kan je deze dan nog steeds gebruiken om ook mee te koelen? Zie ik nog iets anders over het hoofd?
Ik heb hier op het forum en internet al heel veel gelezen maar specifiek hierover kan ik niet zoveel vinden.