Mogelijk heb je je wel eens afgevraagd of en hoe je meerdere taken op 1 GPU kan draaien met WCG.
Dat draai ik hier al enkele maanden zonder problemen.
Of het echt meer output geeft vind ik lastig te beoordelen aangezien de bevoorrading van WU's nogal wisselt en ook de graastijd per WU maar je bent een Tweaker toch?
De stappen:
Sluit de BOINC manager af en start deze weer zodra je onderstaande stappen hebt doorlopen.
In de "event log" kan je na het starten zien of er geen foutmeldingen zijn na het laden.
Maak een bestandje app_info.xml aan in je projectfolder.
In Windows zal dat meestal onderstaande locatie zijn:
code:
1
| C:\ProgramData\BOINC\projects\www.worldcommunitygrid.org |
Plak in dat bestandje de volgende code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| <app_config>
<app>
<name>opng</name>
<max_concurrent>2</max_concurrent>
<gpu_versions>
<gpu_usage>0.5</gpu_usage>
<cpu_usage>0.5</cpu_usage>
</gpu_versions>
</app>
</app_config> |
Met <gpu_usage> op 0.5 zit je op 2 taken, met 0.33 zit je op 3 taken, met 0.25 zit je op 4 taken per GPU, etc.
Pas ook de <max_concurrent> aan op het totale aantal taken dat mag draaien op GPU.
Dus bij 2 GPU's en ieder 3 taken zou je dan 6 invullen.
Bij 1 GPU en 2 taken zou je dan 2 kunnen invullen.
Ik reserveer een halve CPU-core per GPU-taak en dat lijkt genoeg maar misschien hangt dat ook af van de CPU die je draait.
Experimenteer er mee en laat horen wat je bevindingen zijn!
Als je veel computers draait en beperkte stroom beschikbaar hebt kan je bij <cpu_usage> ook rustig 4 of 8 cores reserveren per GPU-taak.
De CPU pauzeert dan wat taken (scheelt stroom en warmte) terwijl je GPU draait en op die manier verleg je het verbruik even naar de GPU tot de GPU-taken weer op zijn.
[
Voor 14% gewijzigd door
BlueTooth76 op 16-01-2022 00:57
]