Toon posts:

Nieuwe Wifi router met mogelijkheid tot extra AP's

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Gunny_vds
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-01 10:03
Ik zoek een?
Nieuwe Wifi router waar ik indien nodig later nog AP's kan op aansluiten.
Momenteel heb ik volgende setup:
Linksys wifi router achter Proximus router.
Boven staat een wifi bridge om voldoende bereik te krijgen op 1ste verdiep.

Het wifi netwerk van de Linksys valt steeds frequenter weg, dus het is tijd voor een nieuwe.

Wat zoek ik:
Een degelijk en zoveel mogelijk toekomstproof wifi netwerk die voldoende dekking verzorgt over de 3 verdiepingen.

Ik heb een Cat 6 lopen naar het eerste en zolder, dus AP's kan ik gemakkelijk plaatsen.
Kabels bij trekken naar de kamers is uitgesloten.

Gebruik:
We zijn met 4 (2 volwassenen, 2 kinderen)
Naar connectie toe is het ongeveer 2 smartphones, 2 tablets, 2 laptops, 1 vaste pc, netwerk printer, smart tv.

Om eerlijk te zijn kom ik van een situatie waar ik voor wifi/netwerk standaard naar Linksys keek, maar als ik nu de mogelijkheden bekijk dan heb ik zoiets van: bomen, bos, ...
Dus ik zou graag wat hulp hebben in het kiezen van een deftige basis en eventueel al extra AP voor het 1ste verdiep.

Wat is je budget?
Is het realistisch om een degelijke wifi router te hebben voor max 200€? AP kost zeker niet hoger dan 200€. Indien nodig eventueel een POE switch voor de AP's?

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Vroeger was ik een Linksys man, maar maakt me eigenlijk niet zo uit zolang het maar stabiel en snel is.

Alle reacties

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-02 07:12
Ik zou kijken naar een WIFI 6 MESH netwerk zoals de https://www.tp-link.com/n...wifi6-mesh-wifi/deco-x60/

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• Gunny_vds
Thanks Wylana. Momenteel denk ik er over om een ASUS RT-AX86U te nemen als basisstation. https://tweakers.net/pricewatch/1570214/asus-rt-ax86u.html
Als ik de verschillende tests doorneem zou deze een vrij goed bereik hebben en naar snelheden toe zeker goed scoren.
Indien verbinding boven / zolder nog niet ok is kan ik dan een AP toevoegen op zolder / 1ste.
Dat kan ik dan of via AImesh doen of gewoon AP.
Dat zou met denk ik voldoende ruimte moeten geven om toekomstgericht toch terug een eindje veilig te zitten.

Was ook al aant kijken naar Ubiquiti, maar dat lijkt me eerder complex met managed switches en zo...

• DVX73
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:09
AVM haar routers bieden ook de mogelijkheid om extra routers / accespoints aan te sluiten.

Qua specs zijn die echter wel minder dan ASUS.

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-02 09:31
Gunny_vds schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 22:19:
Thanks Wylana. Momenteel denk ik er over om een ASUS RT-AX86U te nemen als basisstation. https://tweakers.net/pricewatch/1570214/asus-rt-ax86u.html
Als ik de verschillende tests doorneem zou deze een vrij goed bereik hebben en naar snelheden toe zeker goed scoren.
Indien verbinding boven / zolder nog niet ok is kan ik dan een AP toevoegen op zolder / 1ste.
Dat kan ik dan of via AImesh doen of gewoon AP.
Dat zou met denk ik voldoende ruimte moeten geven om toekomstgericht toch terug een eindje veilig te zitten.

Was ook al aant kijken naar Ubiquiti, maar dat lijkt me eerder complex met managed switches en zo...
Als je toch al kabels hebt lopen naar zowel je eerste verdieping als je zolder zou ik daar vooral (als het uberhaupt nodig is) een AP bekabeld aansluiten. Mesh is leuk als kabels écht geen optie zijn, wat bij jou dus niet het geval is.
Zelf heb ik (naast standaard T-Mobile router) een set AX92U's, doet prima wat het moet doen en wat mij betreft simpel zat om in te stellen.

Quest 2 kopen? Gebruik mijn referral link voor €30 store credit: https://www.oculus.com/referrals/link/BroodRoosterNL/

• Gunny_vds
De benamingen van Asus zijn echt wel totaal onlogisch (of ik mis iets). Volgens type zou de AX92 een hoger / beter type zijn dan de 86U, maar als ik de specs bekijk zou de 86U toch de betere keuze zijn. Maar die 92's had ik ook op mijn lijst staan, eventueel ook de XT8's
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee