Mijn vraag
Mn huidige bosch verobar 100 is aan't opgeven na 7 jaar en 27000 kopjes.
Heb al wat reparaties gedaan maar hij verbruikt steeds meer water náást t kopje in de lekbak en koffiedrab.
Ben me aan't inlezen op zijn opvolger.
Ik zoek wat gebruikers advies.
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
1 Melitta CL Touch, nette prijs onder de 600 euro. Dubbele bonen keuze.
Simpel in bediening denk ik. Weet niet of vulvolume en koffie sterke echt makkelijk is in te stellen.
De luxere versie is de barista T Smart , stuk duurder maar uitgebreidere interface knopjes en info scherm.
2 DeLonghi Dinamica ECAM 350.55.B
Nette en uitgebreide volautomaat. Maar is hij robust en duurzaam genoeg om ook 7 jaar mee te kunnen?
Delonghi is toch een merk uit de middeklasse. Metalen koffiegrinder inplaats van keramiek.
3 Een Saeco Philips 3200, melk kan schijnt een zwak punt te zijn.
Dus kijken of Philips 5400 EP5447/90 er beter uit komt.
Beetje zelfde prijsklasse.
4 of toch maar een Siemens EQ6 plus s700?
Ons gebruik is vier personen en vier verschillende koffiesmaken.
Meestal is een kleine mok/grote kop en twee boontjes de default slurp. Handmatig scheutje koffiemelk voor twee mensen.
Twee anderen vinden sterker lekkerder. Zwart.
Dubbele espresso drie boontjes. Of dubbele esspresso met warme melk als capucino strong.
Heel soms hot chocolade.
Nu is het een slinger aan de selector knop en wat vulvolume aanpassen en sterkte en je bent er.
Presets zijn leuk maar simpele correcties op huidige setting per keer zijn eigenlijk handiger en flexibeler.
Welke van de hierboven beschreven volautomaten zou jij kiezen of aanbevelen?
Mn huidige bosch verobar 100 is aan't opgeven na 7 jaar en 27000 kopjes.
Heb al wat reparaties gedaan maar hij verbruikt steeds meer water náást t kopje in de lekbak en koffiedrab.
Ben me aan't inlezen op zijn opvolger.
Ik zoek wat gebruikers advies.
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
1 Melitta CL Touch, nette prijs onder de 600 euro. Dubbele bonen keuze.
Simpel in bediening denk ik. Weet niet of vulvolume en koffie sterke echt makkelijk is in te stellen.
De luxere versie is de barista T Smart , stuk duurder maar uitgebreidere interface knopjes en info scherm.
2 DeLonghi Dinamica ECAM 350.55.B
Nette en uitgebreide volautomaat. Maar is hij robust en duurzaam genoeg om ook 7 jaar mee te kunnen?
Delonghi is toch een merk uit de middeklasse. Metalen koffiegrinder inplaats van keramiek.
3 Een Saeco Philips 3200, melk kan schijnt een zwak punt te zijn.
Dus kijken of Philips 5400 EP5447/90 er beter uit komt.
Beetje zelfde prijsklasse.
4 of toch maar een Siemens EQ6 plus s700?
Ons gebruik is vier personen en vier verschillende koffiesmaken.
Meestal is een kleine mok/grote kop en twee boontjes de default slurp. Handmatig scheutje koffiemelk voor twee mensen.
Twee anderen vinden sterker lekkerder. Zwart.
Dubbele espresso drie boontjes. Of dubbele esspresso met warme melk als capucino strong.
Heel soms hot chocolade.
Nu is het een slinger aan de selector knop en wat vulvolume aanpassen en sterkte en je bent er.
Presets zijn leuk maar simpele correcties op huidige setting per keer zijn eigenlijk handiger en flexibeler.
Welke van de hierboven beschreven volautomaten zou jij kiezen of aanbevelen?
Kennis en Wijsheid zijn relatief, gevormd door perceptie& invloed van anderen, Ik wens je veel wijsheid toe bij het toepassen van je kennis.