Toon posts:

Op zoek naar een nieuwe, hoogwaardige gamepc

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Chrelis
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 18-01 10:39
Hallo allen,

Na jaren gamen op de verschillende consoles heb ik een jaar of 3 terug een laptop gekocht.

Na verschillende toevoegingen (extern keyboard en monitor) ben ik inmiddels toe aan een echte pc met twee beeldschermen.
Ik ben niet heel bekend in de wereld van pc specificaties, al heb me de laatste tijd flink ingelezen. Op basis hiervan en met hulp van de PC builder van Alternate, heb ik onderstaande wensenlijst samengesteld.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, zonder restricties. Wat natuurlijk erg algemeen is, dat snap ik. Momenteel speel ik Hunt:Showdown en Cities: Skylines (met veel mods). In het verleden speelde ik onder andere PUBG en CS:GO.
Ik wil een goed systeem dat nu wat meer kost, maar wel klaar is voor de komende tijd.

Wat mag het systeem gaan kosten?
The sky is, redelijk, the limit, maar ik denk dat ik met mijn wensen en de huidige markt met 3.500 klaar moet zijn. Vooral als ik naar mijn wensenlijst kijk. Her en der nog een beetje bijschaven op basis van jullie feedback.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, in principe gaan alleen headset, monitor, muis en keyboard mee.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De GeForce RTX 3070 of 3070 Ti gewenst. Verder minimaal 32 GB werkgeheugen. Dit werkgeheugen heb ik momenteel in 4x 8GB zitten. Dit met het oog op opvulling van de kast en tevens mijn volgende punt, te weten:
RGB.
Oh en er komt nog een nader te bepalen HDD van circa 4 TB, dit is afhankelijk van waar ik de pc laat assembleren welke dit precies wordt, maar dit luistert niet zo nauw volgens mij.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, geen merkvoorkeur, wel de voorkeur voor zoveel mogelijk één merk.
Zoals bij mijn wensenlijst veel van Corsair is. Ziet er goed uit en vooral met het oog op RGB is het fijn om maar één app te gebruiken om de boel aan te sturen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee. Hij zal op mijn bureau komen te staan, dus minimaal geluid is wenselijk, maar glas in de behuizing zal dit weer lastiger maken.
Gewoon een mooie kast, met strakke inhoud, dat is eigenlijk de belangrijkste eis.

Ga je overklokken?
Nee, althans voor nu niet.

Wat verwacht je van ons?
Mijn wensenlijst is eigenlijk wat ik wil qua specs. Ik wil nu graag horen of er bepaalde keuzes zijn die ik beter kan aanpassen om:
- Beter spul voor hetzelfde (of iets meer) geld
* Ik heb bijvoorbeeld de Samsung 980 Pro zonder heatsink. Misschien is met beter? Geen idee..
- Een (iets) duurder product dat beter past binnen de wens een mooie kast te hebben, of juist echt wel beter
is, maar net wat minder mooi.
* Ik heb bijvoorbeeld de ASUS ROG Strix GeForce RTX 3070, die 1.299 kost. Echter, de ASUS
TUF Gaming GeForce RTX 3070 Ti is ook 1.299. Op basis van specs zeg ik ik doe de 3070 Ti, echter is
de ROG weer meer voor high-end gaming (toch?)

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1VideokaartenASUS TUF Gaming GeForce RTX 3070 Ti OC Edition€ 1.299,-€ 1.299,-

* Hetzelfde geldt enigszins voor het moederbord. Ik heb nu een Prime à 244,90, maar misschien past bij
mijn wensen de Asus ROG Strix Z690-A weer beter?

1MoederbordenASUS ROG Strix Z690-A GAMING WIFI D4€ 349,-€ 349,-

- Je vindt dat ik echt een verkeerde beslissing maak met een bepaald product en dus beter product X kan
nemen.

Voor het gemak, budget is het ding niet, er is ruimte. Ik wil gewoon een goede pc waar ik de komende tijd goed mee kan gamen. Het wordt een flinke uitgave, maar dan wil ik gewoon klaar zijn.

1ProcessorsIntel Core i5-12600K Boxed€ 299,-€ 299,-
1MoederbordenASUS PRIME Z690-P WIFI D4€ 244,90€ 244,90
1VideokaartenASUS ROG Strix GeForce RTX 3070 V2 OC met LHR€ 1.299,-€ 1.299,-
1BehuizingenCorsair Obsidian 500D RGB SE€ 185,-€ 185,-
1WaterkoelingCorsair iCUE H150i ELITE LCD Display€ 289,95€ 289,95
1Geheugen internCorsair Vengeance RGB Pro CMW32GX4M4D3600C16€ 209,-€ 209,-
1VoedingenCorsair RM850x (2021) Zwart€ 104,90€ 104,90
1Solid state drivesSamsung 980 Pro (zonder heatsink) 1TB€ 171,95€ 171,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.803,70

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:00
Ik vind je CPU en GPU (de belangrijkste onderdelen) een beetje laag in vergelijking met de rest van je build.
Je behuizing, waterkoeler en ram bijvoorbeeld zijn erg duur.

Een 12700k en 3080 passen beter bij deze build/dit budget en geven je de future proofing waar jij om vraagt.

Op welke resolutie wil je spelen?

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 11:22
Eens met @Anton.net, als je koeler en kast ietsjepietsje minder ambitieus neemt kan er een i7 met een RTX 3080 Ti in bij dit budget
1ProcessorsIntel Core i7-12700K Boxed€ 429,-€ 429,-
1MoederbordenASUS PRIME Z690-P WIFI D4€ 244,90€ 244,90
1VideokaartenMSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G€ 2.099,-€ 2.099,-
1BehuizingenCorsair iCUE 4000X RGB Tempered Glass Zwart€ 109,90€ 109,90
1WaterkoelingCorsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm€ 104,90€ 104,90
1Geheugen internCorsair Vengeance RGB Pro CMW32GX4M4D3600C16€ 209,-€ 209,-
1VoedingenCorsair RM850x (2021) Zwart€ 104,90€ 104,90
1Solid state drivesSamsung 980 Pro (zonder heatsink) 1TB€ 171,95€ 171,95
Totaal€ 3.473,55

Regel er de https://www.corsair.com/u...Retrofit-Kit/p/CW-8960091 bij

• Chrelis
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 18-01 10:39
Oké duidelijk.
In het kader van geld denk ik dan wel voor de 3080 te gaan en niet voor de 3080 Ti. Uit mijn omgeving begrepen dat de 3070 in principe al voldoende is, maar als jullie aangeven dat dit ten opzichte van de rest van de build toch wat karig is klinkt het mij logisch om die dan inderdaad een niveau omhoog te tillen.

Als ik dan @Anton.net volg en kies voor de MSI, is het dan logisch om ook een MSI moederbord te kiezen? Als ik op de pagina van de Asus Prime kijk voor alternatieven komt deze naar voren:
zonder wifi en anders dezelfde, maar dan met wifi

Voor wat betreft resolutie, het tweede scherm wordt deze LG. Ik heb hetzelfde scherm al, maar dan als Full HD, dus die passen dan mooi naast elkaar.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee