[CM] Videorecorder mod

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 382 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Hee,
Denet zat ik een videofilm te kijken, opeens hoor ik FRWSZZZZDZX uit dat ding komen en heb geen beeld meer.
:( gvd hij zal toch niet stuk zijn he, dus ik druk op eject en er komt niets uit :(
stekker er opnieuw ingedaan en weer opnieuw dat geluid.
Toen maar de kap van de videorecorder eraf getrokken en gekeken of er wat mis was, hmmz die hele band zit door de war in dat ding en een motortje blijft maar spinnen.
GVD me band dus naar de klote, dus ik die band eruiut gerukt en maar een beetje zitten kloten of dat ding weer normaal wil werken, niet dus.
:( daar baal ik dus enorm veel van en heb ook gelijk een pest humeur (viderecorder is 3 jaar oud)

Nou zit er op de voorkant een display:
Afbeeldingslocatie: http://www.ucau.nl/duron/video/video1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ucau.nl/duron/video/video2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ucau.nl/duron/video/band.jpg

Weten jullie of er een mogelijkheid is om die aan te gaan sturen via de pc?

39

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:50

marco899

Know's what he wants.

Nee, hier zitten al voorgeprogameerde tekens in.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Bouw je cd-rom speler erin :)

They made me do it.

Verwijderd

Nee het spijt me, voor zover ik weer alleen een vcr via een Tv kaart doorlussen, maar niet door een pc aan laten sturen

• StratoFarmer
  • Laatst online: 20-08 22:02

StratoFarmer

Anke :*

je moet eens zoeken naar een mod voor een wekker-radio,
deze had ook zo'n display, het was wel behoorlijk lastig geloof ik. Maar het lukte wel ongeveer uiteindelijk.

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Kijk dat display kan ik los maken en inbouwen in me kast, zodat ik op die voorgeprogrameerde tekens eventueel me winamp status kan bekijken, is dat wel mogelijk?

39

Verwijderd

Hee is dat een blaupunkt video? De mijne is net ook banden gaan vreten :( en daar kwam ik ook dat display tegen op dezelfde plek.

Om zo'n display te sturen heb je 't volgende nodig (uit 't blote koppie, kan niet 100% goed zijn):
2V a 3V op de gloeidraden die voorin het display lopen.

24V op de roosters en de streepjes in de tekens om het te laten opgloeien.

Aansturen kan met een beetje mazzel direct op de chip (zit waarschijnlijk onder het display). Als je de datasheet zoekt staat daar wel op welke pennen en welk protocol.

Hoef je alleen maar een voeding te bouwen en misschien een convertertje om het op een poort aan te sluiten.

En dan natuurlijk een stukje software schrijven. :)

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Op woensdag 22 augustus 2001 15:22 schreef Coopah het volgende:
Hee is dat een blaupunkt video? De mijne is net ook banden gaan vreten :( en daar kwam ik ook dat display tegen op dezelfde plek.

Om zo'n display te sturen heb je 't volgende nodig (uit 't blote koppie, kan niet 100% goed zijn):
2V a 3V op de gloeidraden die voorin het display lopen.

24V op de roosters en de streepjes in de tekens om het te laten opgloeien.

Aansturen kan met een beetje mazzel direct op de chip (zit waarschijnlijk onder het display). Als je de datasheet zoekt staat daar wel op welke pennen en welk protocol.

Hoef je alleen maar een voeding te bouwen en misschien een convertertje om het op een poort aan te sluiten.

En dan natuurlijk een stukje software schrijven. :)
datasheet is al een problem die heb ik niet, en programeren kan ik niet, oftewel gewoon weggooien die hape en iets nieuws halen dus. :(
of heeft iemand nog een suggestie?

39

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Nog een vraag: in die videorecorder zit een ir-ontvangst (4 pootjes zitten eraan)
Als ik nou aan die ir poort een paar draden vast maak, zou ik die dan kunnen aansluiten op me ir poort op me mobo?

[edit stukje tekst vergeten]

39

Verwijderd

Er bestaan ir "stickers" die je op het glas van de ir ontvanger op de video plakt. Deze "stickers" worden dan aangestuurd door een crestron systeem (www.crestron.com) die je weer kunt aansturen met je pc. Moet je waarschijnlijk wel zelf de software schrijven.

edit:

Je kunt ook een professionele video recorder kopen met een rs232 poort.

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
okee bedankt, maar ik bedoelde dat ik echt de hele ir port uit de videorecorder haal en die dan aansluiten op me pc.
Ik heb niks aan extra dingen om me videorecorder te sturen, want dat ding is stuk.

39

• Targeter
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 13:02
misschien heb je hier wat aan, is een stuk makkelijker en toch nog vrij goedkoop:

http://www.tweakhardware.com/guide/remote/

kwil het zelf al een tijdje doen, maar ben te lui om ff op de fiets te springen voor die onderdelen :+

• sundevil
  • Laatst online: 18-12-2021

sundevil

One ping only

Ik ben ook wel benieuwd naar de mogelijkheden voor wat dan ook betreffende een oude (kapotte videorec.). De mijne is laatst ook kaduuk gegaan en heb 'm nog bewaard voor de onderdelen ofzo (je weet ut niet!).

Kan natuurlijk een pc van bouwen. keb nog wel een oud mobo (486 liggen) met onboard video (belangrijk aangezien weinig ruimte is in video!). Zal es kiekn...

The angle of the dangle is directly proportional to the heat of the meat.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:58
lol :)

* Xandrios heeft precies zo'n display laatst bij conrad gekocht, bij de restpartijen :)

was hfl 2.50 :+

maarre, je kan er nix mee :(

Verwijderd

Op donderdag 23 augustus 2001 16:57 schreef Cutebritney het volgende:
lol :)

/me heeft precies zo'n display laatst bij conrad gekocht, bij de restpartijen :)

was hfl 2.50 :+

maarre, je kan er nix mee :(
Met de juiste IC's wel :7

• Xandrios
  • Laatst online: 21:58
Op donderdag 23 augustus 2001 17:01 schreef Generaal_Putlucht het volgende:

[..]

Met de juiste IC's wel :7
jawel, tuurlijk :)

ik kon ook wel WAT text op het scherm toveren :)

maa het werkt niet als zo'n lcd, er zit een soort verwarmingselement in, die het gas wat erinzit opwarmt ofzo :P

maarja, ik heb hem in de kast liggen, maar miss kun je er wel hele leuke dingen mee doen :)

• Diamon
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Op donderdag 23 augustus 2001 15:44 schreef Targeter het volgende:
misschien heb je hier wat aan, is een stuk makkelijker en toch nog vrij goedkoop:

http://www.tweakhardware.com/guide/remote/

kwil het zelf al een tijdje doen, maar ben te lui om ff op de fiets te springen voor die onderdelen :+
Euhmmmm, heb misschien wel belang bij de Koppentrommel.
Hoeveel aansluitingen heeft die Trommel (mbt de aandrijving).

And The Only One

• Targeter
  • Laatst online: 14-08 13:02
Op donderdag 23 augustus 2001 19:06 schreef Diamon het volgende:

[.. (quote van mij)]

Euhmmmm, heb misschien wel belang bij de Koppentrommel.
Hoeveel aansluitingen heeft die Trommel (mbt de aandrijving).
:?

Verwijderd

Homedisc, wat doet dit nu weer op DOC ??.. Het is dus echt een Viedeo/Audio hardware item..

Mij dunkt dit hoort gemoved naar http://gathering.tweakers.net/listtopics.php/9

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Op donderdag 23 augustus 2001 22:36 schreef Hooi het volgende:
Homedisc, wat doet dit nu weer op DOC ??.. Het is dus echt een Viedeo/Audio hardware item..

Mij dunkt dit hoort gemoved naar http://gathering.tweakers.net/listtopics.php/9
Hoezo dat? Ik ben bezig om het display aan te sturen om hem werkend op me kast te modden.
Daarnaast ben ik nog bezig om de IR poort aan de praat te krijgen.
En ik kreeg s'middags een schitterend idee om een pc in de behuizing van de videorecorder te plaatsen, en dmv. de knopjes op de videorecorder de cd-speler, power-on/off, reset en winamp aan te gaan sturen, en misschien nog wel meer :P
Misschien maak ik er wel een Mp3 speler van, wie weet.
Eerst maar alles goed uitmeten en passen, daarna zie ik wel verder.

Woei, i'm so excited :P

Ben al bezig om de behuizing aan te passen voor de onderdelen met me Dremel multi (best flex ding, heb hem net een week)

[Edit] was nog een stukje tekst vergeten

39

Verwijderd

Op woensdag 22 augustus 2001 14:58 schreef jv777 het volgende:
Nee het spijt me, voor zover ik weer alleen een vcr via een Tv kaart doorlussen, maar niet door een pc aan laten sturen
pff is best te doen als je veel tijd en wat geld over hebt

• sundevil

sundevil

One ping only

Op donderdag 23 augustus 2001 23:41 schreef Homedisc het volgende:

[..]

En ik kreeg s'middags een schitterend idee om een pc in de behuizing van de videorecorder te plaatsen
Goh, hoe kwam je toch op het idee? Wil namelijk hetzelfde gaan doen. Zie paar posts eerder ;)

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Op vrijdag 24 augustus 2001 00:43 schreef sundevil het volgende:

[..]

Goh, hoe kwam je toch op het idee? Wil namelijk hetzelfde gaan doen. Zie paar posts eerder ;)
:D
idd, maar ik kwam al op het idee voordat ik jou post had gelezen :)
Het valt best mee met de ruimte, er kan behoorlijk wat in kwijt.
Gelukkig heb ik zo'n quantum bigfoot nog liggen, die is zeer plat en lekker stil en past 2,1gb op :)

39

• sundevil

sundevil

One ping only

Op vrijdag 24 augustus 2001 00:46 schreef Homedisc het volgende:

[..]

idd, maar ik kwam al op het idee voordat ik jou post had gelezen :)
Het valt best mee met de ruimte, er kan behoorlijk wat in kwijt.
Maakt ook niet uit hoor... Ik ben benieuwd wat je ervan gaat maken. Ben zelf een beetje aan het brainen wat ik het beste erin kan stoppen allemaal (welk mobo etc.). Bij mij past iig geen insteekkaart op het mobo als die in de video zit (te laag), dus een mobo met video onboard is voor mij het beste. Kan er alleen dan geen netwerkkaart meer in fabrieken.

Tis wel een uitdaging!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Op vrijdag 24 augustus 2001 00:56 schreef sundevil het volgende:

[..]

Maakt ook niet uit hoor... Ik ben benieuwd wat je ervan gaat maken. Ben zelf een beetje aan het brainen wat ik het beste erin kan stoppen allemaal (welk mobo etc.). Bij mij past iig geen insteekkaart op het mobo als die in de video zit (te laag), dus een mobo met video onboard is voor mij het beste. Kan er alleen dan geen netwerkkaart meer in fabrieken.

Tis wel een uitdaging!
Het is zeker een uitdaging :)
Over de videokaart zit ik zelf ook nog steeds de dubben.
Ik weet namelijk nog niet goed wat ik precies wil gaan doen met die pc/videobak.
Aan de ene kant zeg ik, doe er maar een on-board video kaart in. Maar aan de andere kant, ga ik er misschien ook nog een spelletje mee spelen.
Als ik er een kleine gamestation van maak, doe ik er een MX kaartje in van Hercules, lekker klein, snel en blauw :P
Wel onboard geluid doe ik denk ik.
Een onboard NIC kan ook geen kwaad, maar een losse nic zal ook wel passen (met een beetje modden)

39

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
hier alvast een voorproefje van mijn video-mod:

Dit is het frontje met een plastic klepje, zie je die 2 knopjes links? daarmee wil ik de cdrom speler mee gaan bedienen, eject en play.
Afbeeldingslocatie: http://www.ucau.nl/duron/video/ag24_004.jpg

Daarachter zitten knopjes, met deze knopjes wil ik dus de pc gaan resetten, aan/uit zetten en winamp mee bedienen.
Afbeeldingslocatie: http://www.ucau.nl/duron/video/ag24_005.jpg

De knopjes zelf, die dus achter de plastic kap zitten, die alles gaan schakelen:
Afbeeldingslocatie: http://www.ucau.nl/duron/video/ag24_001.jpg

De IR poort. Ook deze wil ik aan de praat zien te krijgen op een of andere manier, kijken of ik dan met de afstands bediening winamp of andere dingen mee kan bedienen (hmmz,resetten of cdrom la openen :P)
Afbeeldingslocatie: http://www.ucau.nl/duron/video/ag24_003.jpg

Hier is nog een shot van het display wat erin zat, wat ik hiermee ga doen is nog niet duidelijk, aansturen lijkt me te moeilijk.
Afbeeldingslocatie: http://www.ucau.nl/duron/video/ag24_002.jpg

Dan de behuizing waar alles in komt te zitten (moet ik nog gaan modden):
Afbeeldingslocatie: http://www.ucau.nl/duron/video/ag24_009.jpg

En dit is de metalen onderplaat (altijd handig om te aarden):
Afbeeldingslocatie: http://www.ucau.nl/duron/video/ag24_008.jpg

Morgen ga ik weer verder en volgen er meer pics.
:)

39

• Klippy
  • Laatst online: 22:25

Klippy

Still Game

Op vrijdag 24 augustus 2001 01:35 schreef Homedisc het volgende:

Morgen ga ik weer verder en volgen er meer pics.
Nou suc6 dan! Lijkt mij een moeilijk klusje hoor, ben eens benieuwd naar 't resultaat! :)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Op vrijdag 24 augustus 2001 01:39 schreef LiquidSilver het volgende:

[..]

Nou suc6 dan! Lijkt mij een moeilijk klusje hoor, ben eens benieuwd naar 't resultaat! :)
Thanx, het liefst ga ik vanavond gelijk door met modden, maar dan wordt het te laat.
Morgen weer een hoop te doen.
Als er mensen zijn die nog ideeen en tips hebben, alles is welkom.
Misschien ga ik in de kap nog wel een window mod doen.

39

• sundevil

sundevil

One ping only

Op vrijdag 24 augustus 2001 01:42 schreef Homedisc het volgende:

[..]

Misschien ga ik in de kap nog wel een window mod doen.
Is wel een heel cool idee ja, maar ik denk dat je nog problemen zat tegen zult komen en dus nog lange niet aan een raampje hoeft te denken. Je zou alvast een raampje in je nieuwe recorder kunnen maken.

Als je toch nieuwe onderdelen koopt, maak er dan een DVD speler van meteen. Kun je em ook nog als mp3 speler gebruiken natuurlijk. En Linux erop natuurlijk, dat scheelt een hoop gereboot en shit >:) Ik noem maar een paar zijstraten. Ideeen genoeg hiero.

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
hmmz die dvd speler erin doen is idd een erg goed idee. :)
Dat ga ik zowiezo doen.

Nog andere suggesties?

39

• sundevil

sundevil

One ping only

Ja simpel, wordt gewoon een soort X-box. Nvidia Nforce bordje erin (met Gforce onboard). Kun je er nog lekker mee gemen ook :9~

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Op vrijdag 24 augustus 2001 10:25 schreef sundevil het volgende:
Ja simpel, wordt gewoon een soort X-box. Nvidia Nforce bordje erin (met Gforce onboard). Kun je er nog lekker mee gemen ook :9~
hmmz, heb je nog meer van zulke goede ideeen? :P

Okee ik ben nu begonnen met de plastic binnenkant te bewerken, zagen schuren en dremmelen.

39

Verwijderd

[..]

Tis wel een uitdaging!
Afhankelijk van de processor is dit misschien een ideaal bord voor een dergelijke mod.

http://www.asus.com.tw/products/Motherboard/Pentiumpro/P2l-n/index.html

Of:

http://www.asus.com.tw/products/Motherboard/socketa/a7s-vm/index.html

De laatste heeft onboard sound, video en LAN.
Het enige wat er dan nog in moet is een Harddisk (misschien wel eentje van een laptop om ruimte te besparen) en geheugen. 8-)

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
hee, die laatste mobo is idd erg aantrekkelijk, zijn er ook "halve" mobo's met tweak mogelijkheden erop?
Maar dat mobo'tje houd ik wel even, thnx

39

Verwijderd

????

• sundevil

sundevil

One ping only

Op vrijdag 24 augustus 2001 11:58 schreef EO het volgende:

[..]

Het enige wat er dan nog in moet is een Harddisk (misschien wel eentje van een laptop om ruimte te besparen) en geheugen. 8-)
Wordt een prijzig speeltje. Zo ver wil IK zeker niet gaan. Ga wel 2de hands spul gebruiken. Gaat mij maar om het idee van de PC in de recorder. Zou er wel graag een routertje van maken ofso. Heppie alleen weer 2 NICs nodig :(

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Op vrijdag 24 augustus 2001 13:04 schreef herpe025 het volgende:
????
(techposts nodig?)
Op vrijdag 24 augustus 2001 13:34 schreef sundevil het volgende:

[..]

Wordt een prijzig speeltje. Zo ver wil IK zeker niet gaan. Ga wel 2de hands spul gebruiken. Gaat mij maar om het idee van de PC in de recorder. Zou er wel graag een routertje van maken ofso. Heppie alleen weer 2 NICs nodig :(
Laptop HD's wordt te duur, ik wil er max 400,- aan uitgeven.
Heb al een HD liggen (2,1GB) en die is vreselijk plat dus komt mooi uit.
Met de indeling ben ik klaar, zal vanavond een paar nieuwe pics en uitleg geven over wat ik vandaag doe en heb gedaan.

39

• Diamon

Diamon

The Weird One

Op donderdag 23 augustus 2001 22:23 schreef Targeter het volgende:

[..]

Euhmmm, je weet wat de koppentrommel is :)
Tis dat ronde ding, die zit scheef in je VCR, en zit achter in het midden zo'n beetje.
Euhmmmmm, maak er anders effe een foto-tje van, boven en onderkant (dan staan de aansluitingen er ook op).

And The Only One

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Op vrijdag 24 augustus 2001 19:36 schreef Diamon het volgende:

[..]

Euhmmm, je weet wat de koppentrommel is :)
Tis dat ronde ding, die zit scheef in je VCR, en zit achter in het midden zo'n beetje.
Euhmmmmm, maak er anders effe een foto-tje van, boven en onderkant (dan staan de aansluitingen er ook op).
morgen zal ik er wel een paar foto's van die van mij maken.
Dat ding ziet er wel bizar blits en mooi uit.

Helaas vandaag geen foto's morgen plaats ik ze wel hier online, ben er nu te moe voor.
Morgen voor 12 uur heb ik een hele rits foto's inclusief nieuwe ontwikkelingen.
Ik ga nu lekker slapen :z

39

• Diamon

Diamon

The Weird One

Op vrijdag 24 augustus 2001 23:49 schreef Homedisc het volgende:

[..]

morgen zal ik er wel een paar foto's van die van mij maken.
Dat ding ziet er wel bizar blits en mooi uit.

Helaas vandaag geen foto's morgen plaats ik ze wel hier online, ben er nu te moe voor.
Morgen voor 12 uur heb ik een hele rits foto's inclusief nieuwe ontwikkelingen.
Ik ga nu lekker slapen :z
Euhmmmm, ben je al wakker dude :)

And The Only One

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
eh ja ik ben wakker :)
okee het duurde even iets langer maar hier zijn de volgende screens:

Dit is magisch gereedschap :P
Afbeeldingslocatie: http://www.ucau.nl/duron/video/ag25_012.jpg

Dit is de voeding, de kap is er even vanaf om al het stof eruit te halen, aardig gelukt :P
Afbeeldingslocatie: http://www.ucau.nl/duron/video/ag25_010.jpg

De processor die erin komt te zitten, een celeron 333@416 :P
Afbeeldingslocatie: http://www.ucau.nl/duron/video/ag25_013.jpg

De onderplaat, die tevens ge-aard wordt.
Afbeeldingslocatie: http://www.ucau.nl/duron/video/ag25_015.jpg

De plastic binnenbak, deze is al flink uitgehakt en op maat gemaakt.
Tot nu pas alleen het gedeelte voor de mobo, de rest komt nog.
Afbeeldingslocatie: http://www.ucau.nl/duron/video/ag25_017.jpg

De mat zwarte bovenkap:
Afbeeldingslocatie: http://www.ucau.nl/duron/video/ag25_014.jpg

Dit is een geintje tussendoor :+
Dit plaatje dus niet al te serieus nemen :P
Afbeeldingslocatie: http://www.ucau.nl/duron/video/ag25_025.jpg

Okee, ik ga even wat eten en ga ik weer verder.

39

• GeniusDex
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-06 13:24

GeniusDex

Thumbs up for insanity!

hehe, kun je wel lache dingen mee doen
als je de video-recorder-mod er technisch uit wil laten zien moet je de bovenkant waar de kaarten in komen er uit zagen. Zie je leuk de bovenkanten van de kaarten die er in zitten >:)

Please guys, I'm trying to troll here.
If I failed to offend you in this post, please leave a message. I will address you in next post.

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Op zaterdag 25 augustus 2001 18:43 schreef GeniusDex het volgende:
hehe, kun je wel lache dingen mee doen
als je de video-recorder-mod er technisch uit wil laten zien moet je de bovenkant waar de kaarten in komen er uit zagen. Zie je leuk de bovenkanten van de kaarten die er in zitten >:)
Misschien bouw ik er wel een window in aan de boven kant, dan kun je het helemaal goed zien.

AAARRRRRRRGGGGHHHHHH :( net me laaste dremel slijpschijfje verkloot, en het is zaterdag + de winkels zijn nu dicht.
Gelukkig heb ik nog een ijzerzaagje *D
Ik ga nu eerst om even bij te komen, die knopjes maken die voorop zitten.

Afbeeldingslocatie: http://ucau.nl/duron/video/ag25_026.jpg
;) er zit geen fan in die golden orb :P

39

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
okee dit wordt de indeling van de knoppen:
Afbeeldingslocatie: http://www.ucau.nl/duron/video/knp.bmp

39

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
stoer! :)
ben erg benieuwd naar het resultaat! :)

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Okee de knopjes werken bijna allemaal, W00t!!!!!! :)
i'm so excited, taddattada woei!

Alleen er is 1 probleem, mijn play knopje blijft hangen :P
Even de draden nakijken en daarna zal hij het wel goed doen :)
|:( had natuurlijk wel eerst even de bedrading na mogen kijken :P

39

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Ik ben erachter wat het probleem was, ik had perongeluk de groene met de blauwe draad verwisseld (zegt ook lekker veel zo, maar ja)
Oftewel hij maakte direct contact.
:P

39

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
w00t !!! :) :P
yes hij doet het de knopjes zijn klaar, athans het gedeelte voor winamp de rest komt er nog aan.

39

• Sine
  • Laatst online: 22-08 20:44

ooit van edit gehoord ???

Repareren doe je zo.

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Tuurlijk wel, laat mij ook even blij zijn.
Het is hier 29 graden en dan nog met een soldeerbout erbij is dat geen pretje.
Dus laat mij me gang gaan.

39

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 29-07 10:07
Op zaterdag 25 augustus 2001 23:05 schreef Sine het volgende:

ooit van edit gehoord ???
dis beter. Anders weet je niet of er al nieuws is.

Hoe ben je nou eigenlijk aan die mobo gekomen?

Verwijderd

wheheheehhe gaaf gek :) ga zo door!

/me moedigt aan!

• m-m
  • Niet online

m-m

[..]
Kan er alleen dan geen netwerkkaart meer in fabrieken.
Mwoah ik heb hier een goedkoop-rot-pci-kaartje dat helemaal niet hoog is, moet mijns inziens passen in een videorecorder (met ijzeren bevestigingsgeval eraf gemold natuurlijk). Maar goed aan pci heb je waarsch niet zoveel als je er een 486 mobo in gaat doen :D
edit:
beetje late reply ik weet t maar ja....

• sundevil

sundevil

One ping only

Op zondag 26 augustus 2001 14:09 schreef m-m het volgende:

[..]

Mwoah ik heb hier een goedkoop-rot-pci-kaartje dat helemaal niet hoog is, moet mijns inziens passen in een videorecorder (met ijzeren bevestigingsgeval eraf gemold natuurlijk). Maar goed aan pci heb je waarsch niet zoveel als je er een 486 mobo in gaat doen :D
edit:
beetje late reply ik weet t maar ja....
Op het 486 mobo zit idd geen pci. Kan er ook nog een oud intel VX bordje in gooien met cyrix p200, maar die heeft geen video onboard, dus dan moet ik ook nog een kleine videokaart hebben... Maar is wel een optie natuurlijk.

Keb de laatste tijd niet zoveel tijd om eraan te werken. Keb alleen nog maar wat gebraind.

* sundevil me kijkt ff de kunst af van Homedisk ;)

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Op zondag 26 augustus 2001 16:48 schreef sundevil het volgende:

[..]

Op het 486 mobo zit idd geen pci. Kan er ook nog een oud intel VX bordje in gooien met cyrix p200, maar die heeft geen video onboard, dus dan moet ik ook nog een kleine videokaart hebben... Maar is wel een optie natuurlijk.

Keb de laatste tijd niet zoveel tijd om eraan te werken. Keb alleen nog maar wat gebraind.

* sundevil me kijkt ff de kunst af van Homedisk ;)
Met een grote K :P

Okee, wat ik vandaag heb gedaan:
De laatste beetjes uitgemeten en gekeken of het allemaal past.
Straks:
*ga ik weer verder met modden van de plastic binnenbak.
*probeer ik de HD + power-on led erin te zetten
*even genieten van het weer omdat het onweert en koelt het herlijk af :P
*draden aansluiten voor de reset en aan knop.
*de rest weet ik nog niet :)

Foto's zal ik vanavond online zetten.

39

• Sine
  • Laatst online: 22-08 20:44
realtec ( :r ) heeft hele kleine netwerk kaartjes (lees 2.5cm hoog) als je het slotplaatje er vanaf schroeft moet die makkelijk in je video passen

Repareren doe je zo.

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Op zondag 26 augustus 2001 17:58 schreef Sine het volgende:
realtec ( :r ) heeft hele kleine netwerk kaartjes (lees 2.5cm hoog) als je het slotplaatje er vanaf schroeft moet die makkelijk in je video passen
klopt, ik er nog 1 liggen van het merk sitcom(ook iets van 3 cm breedt ofzo), dus dat kwam mooi uit.
Toch bedankt voor de tip.

39

• sundevil

sundevil

One ping only

Das mooi. Dan kan ik die alvast gebruiken, maar dan nog een videokaart die zo klein is. Iemand daar bekend mee?

• Alvabrain
  • Laatst online: 27-07 16:45

Alvabrain

...clio williams...

Op zondag 26 augustus 2001 17:31 schreef Homedisc het volgende:

[..]

Met een grote K :P

Okee, wat ik vandaag heb gedaan:
De laatste beetjes uitgemeten en gekeken of het allemaal past.
Straks:
*ga ik weer verder met modden van de plastic binnenbak.
*probeer ik de HD + power-on led erin te zetten
*even genieten van het weer omdat het onweert en koelt het herlijk af :P
*draden aansluiten voor de reset en aan knop.
*de rest weet ik nog niet :)

Foto's zal ik vanavond online zetten.
Waar blijven die foto's nou?
ik zit met smart tewachten :)

1 dag niet gelachen = 1 dag niet geleefd

• m-m
  • Niet online

m-m

Op zondag 26 augustus 2001 17:58 schreef Sine het volgende:
ha ja, mijne is ook van realtek :) rtl8139 om precies te zijn, nadeel van plaatje eraf schroeven is dat het minder vast zit, een ruk aan de utp kabel en je netwerkkaartje ligt los op je moederbord kortsluiting te maken (en ja... hier heb ik ervaring mee :) ). Slim is dan om het plastic pinnetje van je utpkabel eraf te slopen zodat de kabel er misschien erg snel uitpleurt maar dat vind ik toch echt iets minder vervelend.

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Op dinsdag 28 augustus 2001 13:47 schreef m-m het volgende:

[..]

ha ja, mijne is ook van realtek :) rtl8139 om precies te zijn, nadeel van plaatje eraf schroeven is dat het minder vast zit, een ruk aan de utp kabel en je netwerkkaartje ligt los op je moederbord kortsluiting te maken (en ja... hier heb ik ervaring mee :) ). Slim is dan om het plastic pinnetje van je utpkabel eraf te slopen zodat de kabel er misschien erg snel uitpleurt maar dat vind ik toch echt iets minder vervelend.
hmmz thanx voor de tip.
De foto's volgen iets later, heb namelelijk wat probleempjes met dat gare brakke webcammetje :P
vanavond zal ik alles proberen te posten (foto's en tekst)

39

• Alvabrain

Alvabrain

...clio williams...

Op dinsdag 28 augustus 2001 15:14 schreef Homedisc het volgende:

[..]

hmmz thanx voor de tip.
De foto's volgen iets later, heb namelelijk wat probleempjes met dat gare brakke webcammetje :P
vanavond zal ik alles proberen te posten (foto's en tekst)
ik wacht nog steeds :P
en waarom koop je dan niet een digi. cam?
een canon is best goed :)

greetz >:)

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op zondag 26 augustus 2001 20:09 schreef Homedisc het volgende:

[..]

klopt, ik er nog 1 liggen van het merk sitcom(ook iets van 3 cm breedt ofzo), dus dat kwam mooi uit.
Toch bedankt voor de tip.
Die sitcom is die realtech, alleen verkopen ze ze een stuk duurden onder hun naam |:(

Erg coole mod trouwens :)

• subsonik
  • Laatst online: 16-08 00:27
Op maandag 27 augustus 2001 13:23 schreef sundevil het volgende:
... maar dan nog een videokaart die zo klein is. Iemand daar bekend mee?
Ik heb een ideetje, tis niet gemakkelijk, maar wel doenbaar.

Op het slot waar je videokaartje inkomt, soldeer je alle pennetjes aan één kant los van het mobo. Dan kan je de connector bijna 90° draaien. Dan steek je printpennen in de gaatjes op het mobo (waar de pinnetjes van de slotconnector inzaten). Die kan je dan aan de losgesoldeerde pennen van de slotconnector solderen. Resultaat: een platliggende slotconnector, waar je een videokaart in kan steken die dan boven op het mobo ligt.

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Op dinsdag 28 augustus 2001 20:31 schreef subsonik het volgende:

[..]

Ik heb een ideetje, tis niet gemakkelijk, maar wel doenbaar.

Op het slot waar je videokaartje inkomt, soldeer je alle pennetjes aan één kant los van het mobo. Dan kan je de connector bijna 90° draaien. Dan steek je printpennen in de gaatjes op het mobo (waar de pinnetjes van de slotconnector inzaten). Die kan je dan aan de losgesoldeerde pennen van de slotconnector solderen. Resultaat: een platliggende slotconnector, waar je een videokaart in kan steken die dan boven op het mobo ligt.
hmmz dit wil ik wel uit gaan proberen alleen dat test ik eerst wel op een oude mobo.
Op dinsdag 28 augustus 2001 19:43 schreef Alvabrain het volgende:

[..]

ik wacht nog steeds :P
en waarom koop je dan niet een digi. cam?
een canon is best goed :)

greetz >:)
Hee chap ik herkende je even niet, toch maar geregistreerd :)
Ik zit nu even op de pc de kloten van me moeder, me eigen pc ben ik aan het casemodden.
Over 2 uurtjes staan de foto's online, ik heb het dingetje weer aan de praat gekregen.

39

• Alvabrain

Alvabrain

...clio williams...

Op dinsdag 28 augustus 2001 20:42 schreef Homedisc het volgende:

[..]

hmmz dit wil ik wel uit gaan proberen alleen dat test ik eerst wel op een oude mobo.
[..]

Hee chap ik herkende je even niet, toch maar geregistreerd :)
Ik zit nu even op de pc de kloten van me moeder, me eigen pc ben ik aan het casemodden.
Over 2 uurtjes staan de foto's online, ik heb het dingetje weer aan de praat gekregen.
hehe EINDELIJk weet je wie ik ben :9
ik kom echt een keer bij je binnen om je pc te bekijken :9~

ik spreek je nog wel..
en wil je foto's wel zien ja ;)

en weetje waarom het zo lang duurt voor dat die foto's er zijn omdat je Jet Set Radio ;) verslaafd bent dus je moet de hele tijd spelen enzo :P

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Op dinsdag 28 augustus 2001 20:56 schreef Alvabrain het volgende:

[..]

hehe EINDELIJk weet je wie ik ben :9
ik kom echt een keer bij je binnen om je pc te bekijken :9~

ik spreek je nog wel..
en wil je foto's wel zien ja ;)

en weetje waarom het zo lang duurt voor dat die foto's er zijn omdat je Jet Set Radio ;) verslaafd bent dus je moet de hele tijd spelen enzo :P
Busted.

ja joh je komt maar eens langs :)
Even de camera pakken, en dan zet ik de meuk op internet.
[offtopic]
jet set radio roeleert hard :P

39

• Alvabrain

Alvabrain

...clio williams...

ik zal maar is een keer langs moeten komen met mij digi cam ;) als ik hem terug krijg want dat ding was kadoek, maar dan zijn die foto's van een VEEEEEEL betere kwaliteit *D

maar dat spreken we nog af enzo...

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Op dinsdag 28 augustus 2001 21:52 schreef Alvabrain het volgende:
ik zal maar is een keer langs moeten komen met mij digi cam ;) als ik hem terug krijg want dat ding was kadoek, maar dan zijn die foto's van een VEEEEEEL betere kwaliteit *D

maar dat spreken we nog af enzo...
ohja joh heb jij dan een digicam?
dat wist ik niet, hmmzzz komt goed uit (*hint*) :P
nee was een geintje, misschien over 2 weken dat ik er een haal weet nog niet welke .
En nu weer ontopic, want anders gaat er straks nog een slotje op.

momentje en dan zijn de foto's er.

39

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
okay de foto's:

herkennen jullie dit nog? Dat zijn de bedieningsknopjes(achter het frontje)
Afbeeldingslocatie: http://www.ucau.nl/duron/video/ag28_002.jpg

Dit is de achterkant van dat printplaat, waar de play en eject knop zitten voor de cdrom/dvd speler.
Afbeeldingslocatie: http://www.ucau.nl/duron/video/ag28_003.jpg

frontje van het prinplaatje van die play/eject knoppen.
Afbeeldingslocatie: http://www.ucau.nl/duron/video/ag28_004.jpg

Het knopjes voor winamp en om de pc aan te kunnen zetten plus reset.
Afbeeldingslocatie: http://www.ucau.nl/duron/video/ag28_005.jpg

De achterkant van dat plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.ucau.nl/duron/video/ag28_006.jpg

Even vanuit een andere hoek:
Afbeeldingslocatie: http://www.ucau.nl/duron/video/ag28_007.jpg

En dit is de seriele stekker die eraan zit:
Afbeeldingslocatie: http://www.ucau.nl/duron/video/ag28_008.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ucau.nl/duron/video/ag28_009.jpg

De zwarte (voorzijde)kap, bij dat doorzichtige gedeelte (rechts) komt het licht van de 2 led's die erachter zitten erdoorheen, zodat je kan zien dat hij aanstaat + het HD geratel lampje zit er :)
Afbeeldingslocatie: http://www.ucau.nl/duron/video/ag28_010.jpg

De achterzijde ervan:
Afbeeldingslocatie: http://www.ucau.nl/duron/video/ag28_011.jpg

Zo ziet het eruit als het op z'n plek zit:
Afbeeldingslocatie: http://www.ucau.nl/duron/video/ag28_013.jpg

Met de rest ben ik nog bezig maar dat is te weinig om daar foto's van te maken (schuren en bij-vijlen).

De volgende update zal morgen weer zijn en zal het iets beter bij houden.

39

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

vet man

• []InTeR[]
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-12-2023
Damm, gaat goed tot zo ver :)
Ik wil ook nog me huiskamer pc ombouwen in een of ander geval, kan ik het mooi van je afkijken :)

Shit doesn't happen by it self, it's made by a arsehole.

• LauPro
  • Laatst online: 21-08 18:44

LauPro

Prof Mierenneuke®

mmm, interresant... Alleen (jah, ik geef weer commentaar!) Als ik het nu goed begrijp wou ik eerder proberen er een 'mega-tapestreamer' van te maken ofzo. (max) 3 uur beeld+geluid, duzz:

768 x 576 x 3600 x 16 x 3 = 76.441.190.400 bytes (toch?)

Dat is even globaal dacht ik zo, eerst formaat h x f. v, daarna x een uur (3600 sec), daarna x 16 (16 beeldjes per seconde toch?), daarna x 3 uur...

Ik geloof dat mijn berekening niet helemaal klopt maar dat zou dus kunnen betekenen dat een tape-je ongeveer 70 gig is, en dat voor 20 piek (wel goed merk nemen hè!)... Goedkoop! >:)

Maar zie het dan maar is aan te sturen... |:(

Jongens, ga zo door! Leuk

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Op dinsdag 28 augustus 2001 23:31 schreef Randy het volgende:
vet man
Bedankt :)
Op dinsdag 28 augustus 2001 23:41 schreef interwork het volgende:
Damm, gaat goed tot zo ver :)
Ik wil ook nog me huiskamer pc ombouwen in een of ander geval, kan ik het mooi van je afkijken :)
Dit is niet mijn huiskamer pc hoor, dit is gewoon een extra pc-tje.
Mijn huiskamer pc zou er nooit inpassen :P
Op woensdag 29 augustus 2001 00:06 schreef laupro het volgende:
mmm, interresant... Alleen (jah, ik geef weer commentaar!) Als ik het nu goed begrijp wou ik eerder proberen er een 'mega-tapestreamer' van te maken ofzo. (max) 3 uur beeld+geluid, duzz:

768 x 576 x 3600 x 16 x 3 = 76.441.190.400 bytes (toch?)

Dat is even globaal dacht ik zo, eerst formaat h x f. v, daarna x een uur (3600 sec), daarna x 16 (16 beeldjes per seconde toch?), daarna x 3 uur...

Ik geloof dat mijn berekening niet helemaal klopt maar dat zou dus kunnen betekenen dat een tape-je ongeveer 70 gig is, en dat voor 20 piek (wel goed merk nemen hè!)... Goedkoop! >:)

Maar zie het dan maar is aan te sturen... |:(

Jongens, ga zo door! Leuk
hehehee wat een theorie heb je verzonnen :)
Wel leuk.

Zal straks een paar nieuwe pics posten want ik ben aardig bezig geweest met verbouwen :)

Tips blijven welkom.

39

• Alvabrain

Alvabrain

...clio williams...

Op dinsdag 28 augustus 2001 23:12 schreef Homedisc het volgende:
okay de foto's:

herkennen jullie dit nog? Dat zijn de bedieningsknopjes(achter het frontje)
[afbeelding]

Dit is de achterkant van dat printplaat, waar de play en eject knop zitten voor de cdrom/dvd speler.
[afbeelding]

frontje van het prinplaatje van die play/eject knoppen.
[afbeelding]

Het knopjes voor winamp en om de pc aan te kunnen zetten plus reset.
[afbeelding]

De achterkant van dat plaatje:
[afbeelding]

Even vanuit een andere hoek:
[afbeelding]

En dit is de seriele stekker die eraan zit:
[afbeelding]
[afbeelding]

De zwarte (voorzijde)kap, bij dat doorzichtige gedeelte (rechts) komt het licht van de 2 led's die erachter zitten erdoorheen, zodat je kan zien dat hij aanstaat + het HD geratel lampje zit er :)
[afbeelding]

De achterzijde ervan:
[afbeelding]

Zo ziet het eruit als het op z'n plek zit:
[afbeelding]

Met de rest ben ik nog bezig maar dat is te weinig om daar foto's van te maken (schuren en bij-vijlen).

De volgende update zal morgen weer zijn en zal het iets beter bij houden.
heY echt vetjes *D
maar had ook niets anders van je verwacht...
ja alleen de kwaliteit van die foto's he... daar moet je iets aan doen want dit is ech niets :'(

maar goed ik wil dit zeker in het echt zien werken >:)

GREETZ Armando 8-)

Verwijderd

Knap :)
Prachtig :)
kblijf deze thread volgen tot ie "af" is ...

• NightOwlNL
  • Laatst online: 25-05 21:45
wie is de eerste met een comodore mod, ofwel, pc in commodorecase...

Verwijderd

Kewl id man, ik moedig aan!!

• Slayer
  • Laatst online: 21-08 14:02

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

waar plaats je de cr-rom/cd-r speler ??

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
thnx for the support.

Op woensdag 29 augustus 2001 20:05 schreef Raaaaaap het volgende:
waar plaats je de cr-rom/cd-r speler ??
die komt achter het klepje te zitten (waar je video band in hoort te gaan), die wil ik los maken en vast maken aan de cdrom speler, zodat het allemaal 1 geheel vormt :)

39

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
okee morgen kan ik weer Dremel slijpschijven gaan halen, en nog wat spulletjes.

Vandaag heb ik er weer flink aan gewerkt.
Foto's zijn deze keer niet nodig, want er valt namelijk niet zoveel te zien.
Ik heb namelijk alle scherpe randjes van de (metalen) onderplaat bijgevijlt en geschuurd, zodat je je zelf er niet meer aan open haalt.
Tja het klinkt makkelijk, maar daar ben ik toch de hele dag mee bezig geweest (ik wil het namelijk wel netjes hebben)
Tevens heb ik wat ideetjes opgedaan om die zwarte boven kap iets extra's mee te geven.
Eerst dacht ik aan een window mod erin te doen samen met een CCFL (neon lampje), of ik ga (wat ik waarschijnlijk dus ook ga doen) is een mooie "tag" erop maken.
De vorm van die "tag" heb ik wel al een beetje in gedachten hoe die eruit moet zien, morgen ochtend zal ik proberen die uit te werken op papier en/of op de computer.
Helaas zal de video mod nu een klein stukje langzamer vorderen dan normaal, reden: werk en school.
Bleh.

Morgen post ik weer wat nieuwe informatie over de mod.

Ideeen blijven welkom, tevens tips.

mzzl

39

• Wokkels
  • Laatst online: 22-07 06:59

Wokkels

Het lekkerste zoutje

misschien een idee... Als je het display niet gaat gebruiken, kan je er ipv het display een window in maken en een CCFL erachter. (omdat je die window niet in de bovenkant maakt....) Volgens mij een cool spacy effect 8-)

Btw: deze draad, is echt het volgen waard :+

Permanent wintericon!

• Wokkels

Wokkels

Het lekkerste zoutje

/edit/
dubbelpost
/edit/

Permanent wintericon!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Op donderdag 30 augustus 2001 01:39 schreef Wokkels het volgende:
misschien een idee... Als je het display niet gaat gebruiken, kan je er ipv het display een window in maken en een CCFL erachter. (omdat je die window niet in de bovenkant maakt....) Volgens mij een cool spacy effect 8-)

Btw: deze draad, is echt het volgen waard :+
tja over die ccfl heb ik zo me twijfels, omdat als hij aanstaat gelijk in je bakkes staat te schijnen en kan misschien juist storend zijn.

En over het volgen van deze draad, tja dat moet iederen voor zich weten.

39

• Wokkels

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Op donderdag 30 augustus 2001 10:58 schreef Homedisc het volgende:

[..]

tja over die ccfl heb ik zo me twijfels, omdat als hij aanstaat gelijk in je bakkes staat te schijnen en kan misschien juist storend zijn.
das waar...ff niet aan gedacht.

Permanent wintericon!

• MICHIEL123
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op donderdag 30 augustus 2001 10:58 schreef Homedisc het volgende:

[..]

En over het volgen van deze draad, tja dat moet iederen voor zich weten.
Dat is leuk voor een gewone case maar voor zoiets moois als je nu bouwt moet je dat zeker niet doen. *ook geen window enz* Naar mijn smaak moet je 'm gewoon heel droog laten lijken of het gewoon een videorecorder is. Dus dat je pas later ziet dat het een pc is :P .
Mijn complimenten voor de rezultaten die je tot nu toe hebt.
Dit is nou een echt mooie mod niet zoals een gespote pctje met een fanbussie en een raampje er in *niet flamend bedoelt* is altijd wel leuk om te zien maar is nie echt bijzonder. Dit is echt gewoon vakmanschap :)
Ik zou het zelf zekers nie kunne *nooit geprobeerd een pc in een video te bouwen maar dan nog :P *.

<disjfa> honden zijn dom en die moet je gewoon opeten met kerst en een kat nemen als huisdier :)

• I
  • Laatst online: 14-02 15:01

I

VETTTTTTTTT COOOL!!!!!!!
echt gaaf trouwens je kan heleleuke dingen doen met een ir ontvanger je moet die link eens volgen die iemand hiero zei heb ik ook gedaan en wil het ook meteen gaan doen

btw vraagje hoe doe je dat dat je met die knopjes winamp bestuurd

ohw en volgens de vader van een vriend van mij kan je die display wel aansturen je hebt de ic's nodig die op de videorec zaten (hoop dat je die nog heb) ik weet nie precies maar ik zal het wel eens vragen hoe het moet voor de rest echt cool

• wslagendijk
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik ben bezig met het verzamelen van onderdelen voor een soortgelijke mod in een oude cd-speler. Ik wil er een mp speler in fabrieken.
Ik denk dat die cd-speler nog net iets platter is dan die videorecorder van jouw.

Heb, net als jij al de voeding onderhanden genomen. Het probleem waar ik nu mee zit is de hoogte van pci kaartjes.
Idd netwerkkaartjes zijn niet zo hoog dus als je het metalen slotplaatje er af haalt (of voor de helft af zaagt) dan past dat wel.
Probleem vormt de geluidskaart. Er zijn geen compacte geluidskaartjes te vinden (volgens mij). Dus ik het een risercard nodig om mijn pci-slot haaks te gebruiken.
Maar die heb ik tot nog toe nergens kunnen vinden. (worden alleen bij 19" kasten verkocht en niet los :( ).

Ik gebruik overigens wel een laptop hdd-tje om ruimte te besparen.

Maar tot dat ik dus risercards heb kunnen vinden kan ik niet echt beginnen. (en mijn lcd-tjes uit "wederom eio.com-actie" moeten ook eens binnen komen :) ).

Is iig leuk dat ik bij jouw eens kan kijken en wat ideeen en praktische tips kan op doen.

• Alvabrain

Alvabrain

...clio williams...

en hoe staat het er nu voor met je videorecorder mod?
en werk het allemaal een beetje??

echt cool ideetje zeg

greetz

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Hm, cool dat iemand dit ten uitvoer brengt..
Ik heb al een tijdje een stokouwe hoge Betamax staan waar ik hetzelfde mee uit wilde voeren.
Voor zover ik kan zien is die bak net hoog genoeg om fullsize PCI/AGP-kaarten in kwijt te kunnen. En da's wel nodig ook, want er moet een Marvel 450 eTV in. :9

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 14:54

Nicap

Tsssk....

Dit zijn idd de leukere mods. Die in een CD-speler ben ik ook van plan, maar dat duurt nog wel een tijdje voordat ie er is. Ik wil hem namelijk alleen in een zilverkleurige speler bouwen. Er komt een Flex of Micro ATX bordje in met celeron en alles onboard, of anders m'n G400 voor de TV-out. Bordjes met TV=out onboard zijn er wel, maar weer niet verkrijgbaar in ons goeie nederland. Ook gaan bijna alle knopjes werken. Dat gebeurd niet op de manier zoals bij homedisc, maar op de manier zoals een keer in computer idee stond(jaja, dat blad is toch nog ergens goed voor). Zo zijn alle knopjes die op de speler zitten te gebruiken bij een programma dat shortkeys gebruikt. Tis wel wat meer werk, maar tis wel mooier.

• winnubst
  • Laatst online: 04-07 14:25
Op vrijdag 31 augustus 2001 23:16 schreef Roadkill het volgende:

... Het probleem waar ik nu mee zit is de hoogte van pci kaartjes.
Idd netwerkkaartjes zijn niet zo hoog dus als je het metalen slotplaatje er af haalt (of voor de helft af zaagt) dan past dat wel.
Probleem vormt de geluidskaart. Er zijn geen compacte geluidskaartjes te vinden (volgens mij). Dus ik het een risercard nodig om mijn pci-slot haaks te gebruiken.
Maar die heb ik tot nog toe nergens kunnen vinden
kijk hier eens: http://www.adexelec.com/product.htm

Verwijderd

Was het toevallig een 2-view-video?

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

ff zomaar een domme vraag tussendoor, was niet gewoon je videoband kapot in plaats van de recorder.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-08 12:34
Op maandag 03 september 2001 01:33 schreef dreeke het volgende:
ff zomaar een domme vraag tussendoor, was niet gewoon je videoband kapot in plaats van de recorder.
Beetje laat denk ik nu, want zo te zien heeft ie al heel zijn vcr gemold :P

• Doekoeman
  • Laatst online: 19-03-2025
Misschien heeft ie nog garantie.

Maar wat gebeurt er als ie af is en je op de ejct knop drukt ? Komt dan je mobo eruit rollen ? :)

--==(¯`·.,_.---==»|| "A blowjob is better then no job!" - Popa Chubby ||«==---._.·¯)==--

• sundevil

sundevil

One ping only

Op maandag 03 september 2001 15:16 schreef Doekoeman het volgende:
Misschien heeft ie nog garantie.

Maar wat gebeurt er als ie af is en je op de ejct knop drukt ? Komt dan je mobo eruit rollen ? :)
Dan gaat de CD-ROM speler open natuurlijk! DUH! ;) Wil ik wel proberen, en is ook handiger aangezien je niet meer bij het originele eject knopje kan als ie (onzichtbaar) ingebouwd is.

Die PCI riserkaartjes heb ik ook zwaaaaar behoefte aan, maar wil ze graag in NL kunnen kopen. Me video is maar 7 cm hoog. Of weet iemand nog of er hele kleine PCI videokaarten bestaan (in de hoogte)??

Over m'n voeding... Ik wil een voeding gebruiken uit de 486 waar ik het over had (HP Vectra VL2 4/50e). Deze is nl. al erg mooi slank uitgevoerd. Maarrrr... De connector ziet er ietsje anders uit dan een "normale AT" connector. Weet niemand of ik die zo als ie is op m'n Intel VX mobo kan fixen?? Het verschil is dat de HP connector uit een stuk bestaat (12 draden, heel veel kleuren) en de oorspronkelijke connector voor op het VX mobo uit 2 delen bestaat (met heel veel andere volgorde en andere kleuren).

Ik hoop dat het duidelijk is. Kan er geen digitale foto's van maken (geen camera :( )

• Alvabrain

Alvabrain

...clio williams...

Op maandag 03 september 2001 10:15 schreef msturm10 het volgende:

[..]

Beetje laat denk ik nu, want zo te zien heeft ie al heel zijn vcr gemold :P
volgens mij heb die dat eerst ff goed uitgezocht want zo dom is die ook weer niet :9 ;)

greetzzz

• Wokkels

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Hmmmm. Hoe staat het nou met deze coole mod??

Tijdje nix gehoord alweer....

Nog problemen tegengekomen, of gaat het juist allemaal voorspoedig :?

Permanent wintericon!

• megamuch
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

klein schopje.. ben namelijk wel heel benieuwd hoe het allemaal is afgelopen..

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

Pagina: 1 2 Laatste