Toon posts:

B&W 685 S2 of Wharfedale diamond 12.2

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Jorikg
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21-11-2022
Dag allemaal,

Onlangs heb ik een Cambridge audio Topaz sr20 en een setje Epos els 3 van marktplaats gehaald. Over het algemeen ben ik tevreden met de speakers, maar ik mis wat volume onderin. Daarom was ik opzoek gegaan naar twee nieuwe bookshelfs en was uitgekomen op de 685 s2 (voor zover ik begrijp een wat oudere speaker maar wel prima kwaliteit) en de Diamond 12.2 (Een modernere speaker). Tweedehands zijn ze voor ongeveer hetzelfde bedrag verkrijgbaar en ik vroeg mij dan ook af of iemand ervaring heeft met een van deze speakers (of beide natuurlijk), en mij hierin wat ervaringen zou willen delen.

Alvast bedankt!

Alle reacties

• Toshirou
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:32

Toshirou

Vinyl Surfer

Bedoel je met volume onderin, het laag? Waarom niet een subwoofer erbij aansluiten? Bookshelf speakers produceren over het algemeen al weinig laag, door het geringe formaat van de behuizing. Dus dat lijkt mij eerder een oplossing voor wat je zo in het geluid lijkt te missen.

[Voor 8% gewijzigd door Toshirou op 10-01-2022 07:45]

Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou |  iPhone 13 (Blue)

• purplevendetta
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 01-02 12:10
Ik ga er vanuit dat je met volume onderin het laag bedoeld. Als ik naar de specs kijk dan zie ik dat die Epos ELS 3 een frequentiebereik van 65 tot 20000 Hz heeft. Dat gaat dus niet echt super laag.

De laagste frequentie die B&W 685 S2 goed kan weergeven is 52 Hz, en die van de Diamond 12.2 is 50 Hz. Het is dus aardig om het even, maar wel lager dan de speakers die je nu hebt. Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van B&W omdat ze het geluid kleuren. Wharfedale doet dat doorgaans veel beter.

Je versterker heeft een sub out, dus het is simpel om een (kleine) subwoofer aan te sluiten. Zoals Toshirou zegt produceren bookshelfs sowieso niet veel laag, en een kleine subwoofer gaat al makkelijk naar een 40 Hz.

En anders, als je de ruimte en budget hebt, kan je altijd nog zoeken naar vloerstaanders, doorgaans gaan die wat lager.

• ErikIrie
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11:06
De term bookshelf voor alles wat geen vloerstaander is is wel wat misleidend imo, standmount dekt de lading vaak beter. Ik heb sinds kort de Wharfedale Linton Heritage 85, voor die 18,4 kg per stuk moet je toch een knappe boekenplank hebben. Deze gaan ook tot 40hz, 35hz bij -6. Maar in geval van de TS is een sub wellicht inderdaad de makkelijkste optie, als het karakter van de Epos verder bevalt.

• Jorikg
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21-11-2022
Toshirou schreef op maandag 10 januari 2022 @ 07:44:
Bedoel je met volume onderin, het laag? Waarom niet een subwoofer erbij aansluiten? Bookshelf speakers produceren over het algemeen al weinig laag, door het geringe formaat van de behuizing. Dus dat lijkt mij eerder een oplossing voor wat je zo in het geluid lijkt te missen.
Bedankt voor de suggestie, ik bedoel inderdaad de bas van de speakers. Een subwoofer zou denk ik zeker kunnen helpen, maar dit brengt weer wat andere "problemen" met zich mee. Ik woon in een niet al te goed geïsoleerde woning, dus weet niet of mijn buren daar zo gelukkig van worden. Daarnaast denk ik dat hoewel voor nu de Epos goed klinken, deze niet kunnen opboksen tegen de eerder genoemde speakers op het gebied van geluidskwaliteit. Een vriend van mij heeft de B&W 706 S2, en deze vond ik stukken beter klinken dan wat ik nu heb. (Natuurlijk komen deze speakers ook wel met een ander prijskaartje)

• Toshirou
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:32

Toshirou

Vinyl Surfer

Op dit moment bezit ik ook de B&W 706S2 maar een subwoofer bij die speakers is ook geen overbodige luxe. Het zijn zeker speakers die gemiddeld een beter laag leveren dan veel andere stand-mount speakers maar nog steeds is het laag niet erg diep. Ik zelf woon ook in een slecht geïsoleerde woning, maar een subwoofer is dan nog steeds een mooie aanvulling. Zolang je het volume niet te hoog zet en het gebruikt als een aanvulling van je geluid om het geheel meer body te geven ;).

Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou |  iPhone 13 (Blue)

• ErikIrie
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11:06
De 706S2 doen 50hz bij -3db en 45hz bij -6db, voor de meeste muziek volstaat dat wel, als je ze ook voor home cinema gebruikt (of muziekgenres waar sublaag cruciaal is) is een sub wel welkom inderdaad. Tegelijkertijd, als je toch een sub zou nemen kan je ook nog wat besparen op de main speakers door bijvoorbeeld de 707s2 te kiezen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee