2 maal ms proxy?

Pagina: 1
Acties:

• x-RaY99
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 07:44
Hoi..

Op het werk hebben wij een netwerk met een op NT4 geinstalleerde MS Proxy 2.0
Situatie is:
Er zijn werknemers die het hele internet op mogen, er zijn er die 3 sites mogen bezoeken en een groep die niet op het internet kan.
Nu zijn dat dus 3 opties, maar volgensmij kan je maar 2 waardes aangeven in MS Proxy; wel of geen toegang (waar "wel" dan geconfigged kan worden met packetfiltering etc.).
Mijn vraag dus: hoe kan ik er voor zorgen dat ik de 3 mogenlijkheden toch kan instellen, kan dit bv door een 2e proxy server te draaien op een andere poort (en in een groep aangeven (policy) dat hij die poort moet gebruiken)?

bvd :)

23kwp solar, 9kw Panasonic WH-MDC09G3E5 voor 580m3 huis + 60m3 zwemvijver. Edel Water 200L SWW, Gas contract loos sinds 19/2/2019, Gas meter/leiding verwijderd 14/11/2019

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-08 17:32

allure

Titaan fase 2/3

Op woensdag 22 augustus 2001 14:38 schreef x-RaY99 het volgende:
Hoi..

Op het werk hebben wij een netwerk met een op NT4 geinstalleerde MS Proxy 2.0
Situatie is:
Er zijn werknemers die het hele internet op mogen, er zijn er die 3 sites mogen bezoeken en een groep die niet op het internet kan.
Nu zijn dat dus 3 opties, maar volgensmij kan je maar 2 waardes aangeven in MS Proxy; wel of geen toegang (waar "wel" dan geconfigged kan worden met packetfiltering etc.).
Mijn vraag dus: hoe kan ik er voor zorgen dat ik de 3 mogenlijkheden toch kan instellen, kan dit bv door een 2e proxy server te draaien op een andere poort (en in een groep aangeven (policy) dat hij die poort moet gebruiken)?

bvd :)
dit probleem heb ik al eens voor m`n kiezen gehad, i.v.m. sexsite`s bekijkend broertje >:). volgens mij kun je verschillende groepen maken en per groep instellen wat ze mogen. volgens mij moet het gewoon kunnen.

• Psylocke
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08-2021

Psylocke

De Utregse Kudde

Daar heb je een filter voor nodig. Ik heb wel een gewerkt met de volgende filter: http://erwin.richard.net/rbaproxy.htm en weet dat je dit hiemee kan.
Je moet dan in NT groepen aanmaken (je drie groepen bijvoorbeeld) waarna je in RBA Proxy per groep moet aangeven wat ze mogen.

PS. Dit programma is freeware, niet echt gebruikersvriendelijk, maar werkt wel goed.

DUK | RC5-64 #42 | OGR-25 #59

• x-RaY99
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 07:44
Hartstikke bedankt!
Ik ga het vanmiddag uitproberen.

:)

23kwp solar, 9kw Panasonic WH-MDC09G3E5 voor 580m3 huis + 60m3 zwemvijver. Edel Water 200L SWW, Gas contract loos sinds 19/2/2019, Gas meter/leiding verwijderd 14/11/2019