Vraag

• Darkuter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09-06-2022
Hallo allemaal,

Sindskort in het bezit van een nieuwe ketel en de Nest Thermostaat V3. Ik heb geen verstand van draadjes en ik ga er vanuit dat mijn monteur alles juist heeft aangesloten. Mijn CV werkt ook so far naar behoren. Ben zelf iemand die graag wil dat alle mogelijkheden werken als ik ze wil gebruiken en nu loop ik tegen een probleem aan.

Mijn vraag:
Mijn voorwarming van mijn water staat default op 60c en verandert ook niet als ik op welk moment dan ook warm water pak. Hij blijft ook oranje. Bij instellingen staat ook bediening: niet gevonden. Dus kan ook geen schema aanmaken oid. Iemand hier een fix voor?

Ik heb wel wat topics gevonden hierover maar niet met het gewenste antwoord. Sommigen opperen bij instellingen combiketel aan te passen naar 'ander apparaat', maar hier durf ik nog niet aan te beginnen, want?

1. Moet mijn apparaat dan weer opnieuw gaan leren? En hoe lang duurt dat? Heb hem nu 3 dagen.
2. Override het leren het schema dat ik heb voor de temperatuur dat ik heb voor mijn woning?

Ik kan toch niet de enige zijn met een Remeha ketel en een Nest?

Alvast bedankt voor de moeite voor het lezen van mijn topic.

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:27
Kan me herinneren dat ik die instellingen voor tap water nooit aan de gang heb gekregen op mijn Nest met Nefit.
Alleen het verwarmingsdeel. De rest gewoon op de ketel ingesteld.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Retrospect
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 11:19
Ik heb deze combinatie en gebruik de Nest eigenlijk enkel voor verwarming van het huis.
Op de CV heb ik twee draaiknoppen waarmee ik de temperatuur van de CV en het tapwater kan instellen.

• Darkuter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09-06-2022
Retrospect schreef op zondag 9 januari 2022 @ 18:47:
Ik heb deze combinatie en gebruik de Nest eigenlijk enkel voor verwarming van het huis.
Op de CV heb ik twee draaiknoppen waarmee ik de temperatuur van de CV en het tapwater kan instellen.
Ik heb op de Nest als apparaat niet gekozen voor combiketel, maar voor 'ander apparaat'. Nu kan ik ook het warm water controleren. Misschien ook wat voor jou?

• Retrospect
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 11:19
Darkuter schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 23:28:
[...]

Ik heb op de Nest als apparaat niet gekozen voor combiketel, maar voor 'ander apparaat'. Nu kan ik ook het warm water controleren. Misschien ook wat voor jou?
Zal er morgen eens mee spelen. Dank je.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee