Toon posts:

Andere oplossing voor een voordeurkozijn ?

Pagina: 1
Acties:

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-02 19:25
Op 1 juni gaat mijn hele benedenverdieping gestript en opnieuw opgebouwd worden inclusief kunststof kozijnen. We hebben alles uitbesteed aan een aannemer, die ook heeft aangegeven waar we de kozijnen kunnen zien (opgenomen als stelpost op de offerte).

Gisteren is de kozijnenman komen meten en gaf aan dat het voordeurkozijn wel een probleem ging worden qua gewenste afwerking.

Mijn voordeurkozijn is niet ingemetseld tussen de stenen, maar "ligt" er als het ware op. Het hele kozijn zit aan de buitenzijde van het huis en is aan de bovenzijde voorzien van loodbeslag.

De geboden oplossing is nu dat er een overzetkozijn overheen komt waardoor het aan beide binnenzijden ca 3 cm smaller wordt en er over het hout een kunststof afwerking komt. Volgens hem was dit de enige manier omdat als het hele framewerk aan de buitenzijde weggehaald zou worden er geen montagemogelijkheden zijn voor het kozijn.

Mijn buren hebben een paar jaar geleden de kozijnen laten vervangen en ik heb me altijd afgevraagd waarom het voordeurkozijn zo gekunsteld was, maar daarom dus.

Iemand een suggestie wat een mooiere/betere oplossing zou zijn ?

Acties:
  • +7Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 08:00
Ik denk dat we wat foto's nodig hebben.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Zoals hierboven: foto's zeggen veel.

Daarnaast kan je ook even langs de buren gaan en vragen hoe ze achteraf anders zouden hadden aangepakt. Misschien komen ze wel met bruikbare suggesties.

Speel ook Airplane Manager en Repeat

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:59
Als je toch al een aannemer hebt laat die dan ook samen met de kozijnenboer naar alternatieven kijken. Wellicht kan er wat aangepast worden.

• Noppesnada
Ik zal bij daglicht inderdaad wat foto's maken, dan wordt het duidelijker.

De buren zijn verhuisd, degene die er nu woont heeft het huis zo gekocht.

Ik zal inderdaad de aannemer eens benaderen, kijken wat hij zegt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Noppesnada
Bijgaand een foto waarop je het enigszins kunt zien.

edit 16-1 Nog 2 foto's toegevoegd om het duidelijker te maken.

[Voor 48% gewijzigd door Noppesnada op 16-01-2022 13:20]

• Noppesnada
Niemand ?

• Mdpluimers
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 07-02 11:06
Er zijn wat voorbeelden van kunststof bloemkozijnen te vinden, dat is een vergelijkbare constructie.
Daar zijn overigens ook veel lelijke voorbeelden bij...

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Nu online
Heb je de bouwtekeningen van je huis toevallig?

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05:29
Het witte kader/ kozijnstijlen laten zitten en daar van binnenuit een intrek-kozijn plaatsen is het goedkoopste.
Nadeel is een kleinere doorgang.
Of je doet het grondig en maakt zoiets:
https://www.flexipol.nl/p...jnen-wozoco-marijke-hiem/

[Voor 29% gewijzigd door D.deJong op 29-01-2022 08:09]

• rutgerdrum123
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:01
Waarom zou je nog goede mooie en degelijke houten kozijnen laten vervangen voor de facto inferieure en lelijkere pvc ramen? Onderhoudskost lijkt mij geen argument tegen de investeringskost van de ramen?

• Noppesnada
rutgerdrum123 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 09:06:
Waarom zou je nog goede mooie en degelijke houten kozijnen laten vervangen voor de facto inferieure en lelijkere pvc ramen? Onderhoudskost lijkt mij geen argument tegen de investeringskost van de ramen?
De reden is dat alle beglazing in mijn huis (2 grote ramen, keukenraam en slaapkamerraam) lek is en dus vervangen zou moeten worden.

Het kozijn van de achterdeur en keukenraam is rot en moet in zijn geheel vervangen worden. De rest is toe aan een goede schilderbeurt (waar ik geen zin in heb en uitbesteden is ook duur). Bovendien vermoed ik zeker aan de achterzijde wel wat rotte plekken in het raamkozijn. Aangezien we de gehele benedenverdiepingen (laten) strippen inclusief vloer (ivm vloerverwarming) leek ons dit de beste oplossing.

Waarom vind je deze ramen/kozijnen inferieur ?

• D.deJong
Noppesnada schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 12:10:
[...]

De reden is dat alle beglazing in mijn huis (2 grote ramen, keukenraam en slaapkamerraam) lek is en dus vervangen zou moeten worden.

Het kozijn van de achterdeur en keukenraam is rot en moet in zijn geheel vervangen worden. De rest is toe aan een goede schilderbeurt (waar ik geen zin in heb en uitbesteden is ook duur). Bovendien vermoed ik zeker aan de achterzijde wel wat rotte plekken in het raamkozijn. Aangezien we de gehele benedenverdiepingen (laten) strippen inclusief vloer (ivm vloerverwarming) leek ons dit de beste oplossing.

Waarom vind je deze ramen/kozijnen inferieur ?
Lekker laten lullen en niks van aantrekken, dit zijn reacties uit het stenen tijdperk. Kunststof en aluminium kozijnen zijn zeker niet inferieur en zeker als de kozijnen aan vervanging toe zijn een goed alternatief.

Acties:
  • +16Henk 'm!

• rutgerdrum123
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:01
D.deJong schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 14:07:
[...]

Lekker laten lullen en niks van aantrekken, dit zijn reacties uit het stenen tijdperk. Kunststof en aluminium kozijnen zijn zeker niet inferieur en zeker als de kozijnen aan vervanging toe zijn een goed alternatief.
naja, prima als je het zo beschouwd. Over Aluminium hoor je mij niets zeggen. Enkel PVC en zal je uitleggen waarom. Ik ben 10 jaar architect, waarvan 8 in België (waar de rol van architect een wat andere (meer materialenkennis nodig, en grotere verantwoordelijkheid (10 jaar) is dan in Nederland). Je hoeft niets met deze info te doen.

Allereerst de olifant in de kamer: ja ik vind pvc ook erg lelijk, Al zijn er nu profielen die van buiten prima zijn, zijn ze vaak van binnen weer wat guur en goedkoop. Maar dat is persoonlijk. Ook vind ik het vreemd dat we overal pvc verbannen omwille van de milieuimpact en nu volop pvc op vloeren gooien en in de ramen smijten. onder het mom "lekker makkelijk". Een huis heeft, net als een auto, tuin, etc. gewoon onderhoud nodig. daar kun je niet zo makkelijk omheen. Onderhoudsvrij bestaat simpelweg niet.

PVC is goedkoop, en lijkt daarmee een gat te vullen voor voornamelijk consumenten die hun ramen willen "opwaarderen". ten opzichte van de vorige ramen die vaak slecht geïsoleerd zijn. Vaak is het onderhoudsarme ook een argument om voor pvc ramen te gaan. Maar zo eenvoudig is dit niet te noemen.

Kijk bvb eens naar de woningen van corporaties. Dit is een professionele instantie, die lijkt mij geen geld over de balk wil/kan gooien. PVE's (Programma van eisen) zijn minutieus samengesteld met onderhoud en duurzaamheid (durability) als belangrijkste graadmeter. Elk uur dat een monteur/schilder/installateur in de woning moet zijn gaat ten koste van de (beperkte!) winstmarges. Kijk dus eens naar sociale huurwoningen etc. en zie hoe weinig nieuwe woningen voorzien worden van PVC ramen, maar eerder voor hout en soms aluminium. Reden: Onderhoud.

In alle projecten die ik heb gedaan voor een universiteit en coorporaties was pvc een absolute no-go. En ik weiger te geloven dat dit mensen zijn uit het stenen tijdperk.

Hout moet idd elke 5 jaar ongeveer ff opgeschuurd worden en voorzien van een nieuwe laklaag. en elke 15 jaar een volledig nieuw verfsysteem. Maar wanneer je dit consequent doet, blijft het hout decennia lang goed. Hout is stug, weinig torsie, dus ramen hoeven niet telkens bijgesteld te worden. en als er eens schade aan is (bvb een hamer op een lijst gevallen, of een fiets tegen gevallen. Is dit eenvoudig te herstellen. Zelfs een rot onderdeel is te vervangen, zonder dat het gehele raam vervangen moet worden. Hout is dus redelijk voorspelbaar en herstelbaar.

Aluminium heeft ook het voordeel van weinig torsie te hebben. Dat betekent dat na een aantal jaar er relatief stabiel blijft. Ook aluminium moet je goed schoonhouden, wil je dat de ramen er over 10 jaar nog mooi uit blijven zien. Aluminium heeft echter een nadeel: Herstelbaarheid. Een iets te lompe verhuisbeweging en er zit een deuk in je kader en aluminium is geen koning in het terugbuigen.

PVC ramen zijn in het begin stevig, sluiten goed en isoleren ook buitengewoon goed. aan de buitenzijde kun je ze best ok er uit laten zien en in elke kleur krijgen die je wil. Maar. er zit betrekkelijk veel torsie in het hele systeem, waardoor vaak de ramen na 5-10 jaar zakken en moeite hebben met een gedegen afsluiting. Ook is een kras, of beschadiging niet te herstellen. want eroverheen lakken mag niet. PVC moet je alsnog schoonhouden wil je de kleur behouden. En toch houd ik bedenkingen bij de lange termijn verkleuring van pvc.

UV is a bitch. er bestaat geen lak/materiaal dat niet wordt aangetast door uv. Dus verkleuring moet je gewoon accepteren. Bij hout, aluminium én pvc gebeurt dit eenmaal. Maar, hout. lak je wel elke 5 jaar, dus merk je het niet.

als ik hier de foto's zie, is het een betrekkelijk nieuw huis. De ramen zijn degelijk, maar hier is het onderhoud niet aan verricht dat noodzakelijk is, vandaar het rottende kozijn. Desondanks denk ik dat Noppesnada goedkoper uit is om gewoon het glas te vervangen, en de oorzaak van de lekkage en het rot op te sporen en te verhelpen. En te start met een periodiek onderhoudscyclus voor die (6 in totaal schat ik?) ramen te doen. één telefoontje per 5 jaar, en daar is een schilder met een dagje wel mee klaar. En is dan goedkoper dan het vervangen van het gehele timmerwerk. En minder uitzoekwerk, dit zijn immers ook gewoon uren ;).

Maar je moet vooral doen waar je je goed bij voelt. Onthoud enkel dat onderhoudsvrij een illusie is.

• D.deJong
rutgerdrum123 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 09:21:
[...]

naja, prima als je het zo beschouwd. Over Aluminium hoor je mij niets zeggen. Enkel PVC en zal je uitleggen waarom. Ik ben 10 jaar architect, waarvan 8 in België (waar de rol van architect een wat andere (meer materialenkennis nodig, en grotere verantwoordelijkheid (10 jaar) is dan in Nederland). Je hoeft niets met deze info te doen.

Allereerst de olifant in de kamer: ja ik vind pvc ook erg lelijk, Al zijn er nu profielen die van buiten prima zijn, zijn ze vaak van binnen weer wat guur en goedkoop. Maar dat is persoonlijk. Ook vind ik het vreemd dat we overal pvc verbannen omwille van de milieuimpact en nu volop pvc op vloeren gooien en in de ramen smijten. onder het mom "lekker makkelijk". Een huis heeft, net als een auto, tuin, etc. gewoon onderhoud nodig. daar kun je niet zo makkelijk omheen. Onderhoudsvrij bestaat simpelweg niet.

PVC is goedkoop, en lijkt daarmee een gat te vullen voor voornamelijk consumenten die hun ramen willen "opwaarderen". ten opzichte van de vorige ramen die vaak slecht geïsoleerd zijn. Vaak is het onderhoudsarme ook een argument om voor pvc ramen te gaan. Maar zo eenvoudig is dit niet te noemen.

Kijk bvb eens naar de woningen van corporaties. Dit is een professionele instantie, die lijkt mij geen geld over de balk wil/kan gooien. PVE's (Programma van eisen) zijn minutieus samengesteld met onderhoud en duurzaamheid (durability) als belangrijkste graadmeter. Elk uur dat een monteur/schilder/installateur in de woning moet zijn gaat ten koste van de (beperkte!) winstmarges. Kijk dus eens naar sociale huurwoningen etc. en zie hoe weinig nieuwe woningen voorzien worden van PVC ramen, maar eerder voor hout en soms aluminium. Reden: Onderhoud.

In alle projecten die ik heb gedaan voor een universiteit en coorporaties was pvc een absolute no-go. En ik weiger te geloven dat dit mensen zijn uit het stenen tijdperk.

Hout moet idd elke 5 jaar ongeveer ff opgeschuurd worden en voorzien van een nieuwe laklaag. en elke 15 jaar een volledig nieuw verfsysteem. Maar wanneer je dit consequent doet, blijft het hout decennia lang goed. Hout is stug, weinig torsie, dus ramen hoeven niet telkens bijgesteld te worden. en als er eens schade aan is (bvb een hamer op een lijst gevallen, of een fiets tegen gevallen. Is dit eenvoudig te herstellen. Zelfs een rot onderdeel is te vervangen, zonder dat het gehele raam vervangen moet worden. Hout is dus redelijk voorspelbaar en herstelbaar.

Aluminium heeft ook het voordeel van weinig torsie te hebben. Dat betekent dat na een aantal jaar er relatief stabiel blijft. Ook aluminium moet je goed schoonhouden, wil je dat de ramen er over 10 jaar nog mooi uit blijven zien. Aluminium heeft echter een nadeel: Herstelbaarheid. Een iets te lompe verhuisbeweging en er zit een deuk in je kader en aluminium is geen koning in het terugbuigen.

PVC ramen zijn in het begin stevig, sluiten goed en isoleren ook buitengewoon goed. aan de buitenzijde kun je ze best ok er uit laten zien en in elke kleur krijgen die je wil. Maar. er zit betrekkelijk veel torsie in het hele systeem, waardoor vaak de ramen na 5-10 jaar zakken en moeite hebben met een gedegen afsluiting. Ook is een kras, of beschadiging niet te herstellen. want eroverheen lakken mag niet. PVC moet je alsnog schoonhouden wil je de kleur behouden. En toch houd ik bedenkingen bij de lange termijn verkleuring van pvc.

UV is a bitch. er bestaat geen lak/materiaal dat niet wordt aangetast door uv. Dus verkleuring moet je gewoon accepteren. Bij hout, aluminium én pvc gebeurt dit eenmaal. Maar, hout. lak je wel elke 5 jaar, dus merk je het niet.

als ik hier de foto's zie, is het een betrekkelijk nieuw huis. De ramen zijn degelijk, maar hier is het onderhoud niet aan verricht dat noodzakelijk is, vandaar het rottende kozijn. Desondanks denk ik dat Noppesnada goedkoper uit is om gewoon het glas te vervangen, en de oorzaak van de lekkage en het rot op te sporen en te verhelpen. En te start met een periodiek onderhoudscyclus voor die (6 in totaal schat ik?) ramen te doen. één telefoontje per 5 jaar, en daar is een schilder met een dagje wel mee klaar. En is dan goedkoper dan het vervangen van het gehele timmerwerk. En minder uitzoekwerk, dit zijn immers ook gewoon uren ;).

Maar je moet vooral doen waar je je goed bij voelt. Onthoud enkel dat onderhoudsvrij een illusie is.
Ik ben 25 jaar bouwkundig projectleider en heb voldoende materiaalkennis om een oordeel te vellen over kunststof kozijnen.
Dat jij als ‘architect’ een andere mening hebt die vooral gebaseerd is op esthetica en vooroordelen is geen reden om hier een negatief advies te geven en anders dan houten kozijnen af te branden.
Goede kunststof kozijnen zijn prima vormvast en door en door gekleurd, aluminium kozijnen zijn net zo goed te herstellen als een beschadigd houten kozijn houten kozijnen werken ook met klemmende deuren en ramen tot gevolg.
Ik heb alle soorten kozijnen langs zien komen en ben zeker niet gecharmeerd van de ‘hardhouten’ kozijnen van tegenwoordig, meranti is tegenwoordig zo licht van soortelijk gewicht dat het vergelijkbaar is met de vuren houten kozijnen uit de jaren 90.

[Voor 4% gewijzigd door D.deJong op 30-01-2022 10:21]

• Noppesnada
De keuze voor kunststof kozijnen is al gemaakt, dus dat draai ik niet meer terug.

De oorspronkelijke vraag was of er een "mooiere" oplossing te bedenken is voor mijn voordeurkozijn.

Overigens hebben we gekozen voor een blokkozijn met houtnerffolie, zowel binnen als buiten om het echte hout zoveel mogelijk te benaderen.

Ik respecteer ieders mening over pvc of houten kozijnen, ik heb mijn afweging gemaakt.

• No Hands
rutgerdrum123 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 09:21:
[...]

Ik weet niet met wat voor PVC kozijnen jij gewerkt heb maar PVC kozijnen zitten gewoon stalen profielen in dus zakken ze niet door. PVC kozijnen kun je gewon repareren, gaten, brandschade, etc, allemaal geen enkel probleem. Onzichtbaar weggewerkt.
PVC kun je overschilderen, wrappen, etc. Al je argumenten vind ik achterhaald.

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

No Hands schreef op zondag 30 januari 2022 @ 14:14:
[...]

Ik weet niet met wat voor PVC kozijnen jij gewerkt heb maar PVC kozijnen zitten gewoon stalen profielen in dus zakken ze niet door. PVC kozijnen kun je gewon repareren, gaten, brandschade, etc, allemaal geen enkel probleem. Onzichtbaar weggewerkt.
PVC kun je overschilderen, wrappen, etc. Al je argumenten vind ik achterhaald.
En aan @D.deJong dezelfde vraag.

Wij gaan verbouwen en nemen dan zwarte kozijnen.
Mijn 1ste gedachte was: "Ik moet hout nemen, want als ik ooit van kleur wil veranderen, dan kan ik het schuren en opnieuw laten schilderen."
Maar blijkbaar kun je dus ook kunststof kozijnen laten schilderen?

• No Hands
Rzaan schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 12:48:
[...]

Mijn 1ste gedachte was: "Ik moet hout nemen, want als ik ooit van kleur wil veranderen, dan kan ik het schuren en opnieuw laten schilderen."
Iig wrappen en spuiten ja, mits de voorbehandeling maar goed is kun je kunststof gewoon van kleur veranderen. Zal wel meer kosten dan een houten kozijn schilderen.

• bottom line
  • Laatst online: 08:22
[...]

Perfect mogelijk

• D.deJong
[...]

Je kan ze laten wrappen. Zwart is wel erg kwetsbaar door de hoge temperatuur die het bereikt in de zomer, nog geeneens de kleur maar het materiaal wat erg zal werken. Ik heb het ooit meegemaakt met antracietkleurige voordeuren en die werkten als een gek in de zomer, je kon er ook een eitje op bakken.

[Voor 15% gewijzigd door D.deJong op 12-02-2022 20:41]

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

D.deJong schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 20:38:
[...]
Je kan ze laten wrappen. Zwart is wel erg kwetsbaar door de hoge temperatuur die het bereikt in de zomer, nog geeneens de kleur maar het materiaal wat erg zal werken. Ik heb het ooit meegemaakt met antracietkleurige voordeuren en die werkten als een gek in de zomer, je kon er ook een eitje op bakken.
Maar dat zal met zwart-geschilderd hout niet anders zijn, toch?

Of zijn zwarte kunststof kozijnen extra kwetsbaar omdat het kunststof betreft?

• D.deJong
Rzaan schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 22:57:
[...]

Maar dat zal met zwart-geschilderd hout niet anders zijn, toch?

Of zijn zwarte kunststof kozijnen extra kwetsbaar omdat het kunststof betreft?
Hout trekt krom en kunststof zet uit door de hitte er is ook veel verschil in kwaliteit van de kunststof kozijnen dus de kleurvastheid is wellicht ook nog een probleem.
Wellicht een minder trendgevoelig kleurtje?

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

D.deJong schreef op zondag 13 februari 2022 @ 06:38:
[...]
Wellicht een minder trendgevoelig kleurtje?
We gaan het huis wit schilderen (is een jaren 80 woning) en we willen alle kozijnen, boeidelen, dakkapel, etc. zwart of antraciet maken.
Het is wellicht trendgevoelig, maar ja.
We willen ook in het nu genieten van iets moois.

Wat zijn zo'n beetje de beste merken op kunststof gebied? Weet je dat wellicht?

• D.deJong
Rzaan schreef op zondag 13 februari 2022 @ 08:32:
[...]

We gaan het huis wit schilderen (is een jaren 80 woning) en we willen alle kozijnen, boeidelen, dakkapel, etc. zwart of antraciet maken.

Wat zijn zo'n beetje de beste merken op kunststof gebied? Weet je dat wellicht?
Shüco en Veka bijvoorbeeld zijn producenten van goede profielen maar het valt en staat bij degene die het assembleert en plaatst. Ik zou zo 1,2,3 geen leverancier weten aan te raden.

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

Een leverancier die we op het oog hebben - uit Polen nota bene - levert Shuco kozijnen.
Dus da's mooi.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:59
Rzaan schreef op zondag 13 februari 2022 @ 08:32:
[...]

Laat je niet gek maken door wat een enkeling beweert. Neem het mee, valideer, en ga verder met je project.

Antraciet is een zeer veel toegepaste kleur in kozijnen en andere buitenmaterialen op dit moment.

In mijn '70 wijk worden de oude bruine aluminium kozijnen langzamerhand vervangen. Dat wordt vrijwel allemaal antraciet met her en der wit (met name de subpopulatie die alleen focust op goedkoop en snel).

In een geval hebben nieuwe bewoners de oude alu kozijnen, rolluiken (frame, lamellen witgrijs) en regenpijp overgeschilderd in antraciet. Dat ziet er superstrak uit.

En zoals gezegd, kunststof kozijnen kun je wrappen (naar gekeken of ik dat wellicht met binnenkant van voordeur wilde omdat die alleen in wit geleverd kon worden) of schilderen (kwestie van juiste primer, etc.).

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

@Rukapul
Ik ben blij met ieders zienswijze.
En een waarschuwing is altijd ok.

Maar ik wil ook genieten van het huis.
In het verleden heb ik wel eens een beslissing genomen, die bijna volledig op louter economische motieven was gebaseerd.
Totdat ik dacht: Als ik het wel had gedaan (meer geld uitgegeven) had ik elke dag ietsjes minder ergernis gehad als ik er naar keek.
Dus ik had ook voor 15 cent extra per dag, meer plezier kunnen hebben.
Da's een koopje!

Heb het Tweakers forum al afgestruind.
Kan nog niet veel ervaringen vinden met wrappen van kozijnen. Of schilderen.
Maar dat hele wrap-gedoe neemt zo'n vlucht, dat ik er wel vertrouwen in heb dat daar de komende jaren nog een hele ontwikkeling in zal volgen.

Anoniem: 511810

hout opsluiten in kunststof (zonder de detaillering te kennen) klinkt bij mij als een no-go vanwege te verwachten vocht problemen, plus dat je dus nooit meer erbij kan komen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee