Toon posts:

Icarus 3D software gezocht

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • +1Henk 'm!

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Topicstarter
Ik heb een Icarus3D M2 printer gekregen, Ongebruikt in doos en plastic, een paar mechanische dingetjes die ik op heb kunnen lossen, maar helaas geen software.

Mechanisch heb ik de printer wel weer op orde, dat is mijn vakgebied. Ik ben echter geen software held en kan op internet wel het een en ander vinden aan drivers maar heb zwaar het vermoeden dat ik niet de juiste heb. De site van Icarus3D is ofline, daar kan ik dus niets vinden.

Mijn vraag: wie heeft er per ongeluk nog de software voor een Icarus3D M2 printer, destijds gekocht via iBood, liggen? Kabels en handleiding heb ik wel, maar ik kom zonder de software niet verder.

Wanbeleid is ook beleid.

Alle reacties

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:27

DarkSide

theres no place like ::1

Ken de printer niet.

Volgens de handleiding heb je Repertier Software nodig.

De printer is een oudje. Zie melding van Windows XP. En Repertier host 0.95.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Topicstarter
Je kan inderdaad de Repetier software gebruiken om te slicen, maar je hebt nog andere drivers nodig die je eerst moet installeren om via USB te kunnen communiceren. Die zoek ik eigenlijk.

Wanbeleid is ook beleid.

• tuga
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 23-08-2022
Zijn er nog voorderingen van gekoken? ik zit met hetzelfde propbleem -_-

• SuperKris
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-03 16:46
Oei, die is behoorlijk oldskool!

Zo te zien een redelijk standaard mendel design met iets dat lijkt op een Melzi board.

In basis zijn alle cartesiaanse printers redelijk gelijk, en maken ook de verschillende printers gewoon gebruik van dezelfde basis onderdelen.

Ik zou gewoon eens uitzoeken of het inderdaad een Melzi board is, daar vervolgens moderne SW op flashen. Marlin is daarvoor denk ik de meest logische keuze. Daarna kan je gewoon met elke willekeurige SW gaan printen. Cura is de meest populiare. Op je PC heb je dan geen andere SW nodig. Een Melzi heeft zover ik kan lezen een FTDI chip, en die wordt door elke (windows) PC direct herkent.

Bovenstaand is overigens makkelijk voor iemand met wat ervaring met 3D printers OF microcontrollers. Als je beide niet snapt, kan het ingewikkeld worden

• juulius
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-03 15:22
vaak zijn de wat oudere printers gebaseerd op arduino boards, de ATmega 2560 chip (16 bit tegenwoordig zijn alle boardjes wel 32 bit), je zou nog op het boardje kunnen kijken of je daar een chip (best groot) ziet zitten met de naam Atmega dan weet je het zeker,

ik zou eens beginnen met de arduino IDE te installeren dan installeert hij ook gelijk FDTI drivers mee

edit: niet goed gelezen van de vraag 8)7
voor de rest zou elke slicer er gewoon mee overweg moeten kunnen, het is immers niks meer dan Gcode wat over gestuurd wordt. vaak hebben slicer zoals cura ook wel een lijst met printers waar je uit kunt selecteren om basis settings goed te zetten zoals build volume en hoe snel hij kan printen.

kwa firmware wordt het een lastige (wat op het boardje draait in de printer). Nu hoef je dit niet te veranderen want standaard zit er al een firmware in maar als je wilt upgraden ofzo of dingetjes in de printer zelf wilt veranderen kan het wel handig zijn als je de firmware hebt.
beetje speuren op icarus 3d m2 firmware kom ik op een post uit dit zegt dat deze printer een Melzi Ardentissimo v1.0 board heef met een ATMEGA 644P (8bit). daar ga je waarschijnlijk geen nieuwe firmware meer in krijgen. tegenwoordig is reprap, repetier etc al zo groot met allerlei functies dat de chip het geheugen er niet voor heeft.

[Voor 53% gewijzigd door juulius op 24-08-2022 21:39. Reden: niet goed gelezen van de vraag]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee