Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stax
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-02 19:53
Ik heb een RGB keyboard (Cooler Master CK550) gekocht en ontdek nu dat mijn PC niet meer in slaapstand gaat. Ik dacht eerst dat de PC door het stroomverbruik van het keyboard misschien continu activiteit detecteert, maar de monitors schakelen wel uit na 10 minuten inactiviteit. Iemand een idee wat er aan de hand is en hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:48

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

waarschijnlijk ergens een setting in het bios van je mobo, dat je usb poorten juice geven terwijl de pc uitstaan, om bv controllers of je gsm aan op te laden?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stax
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-02 19:53
Dat klopt. Maar de vraag is niet hoe ik het RGB-keyboard uitzet als de PC in slaapstand gaat, de vraag is hoe ik de PC automatisch in slaapstand krijg terwijl het toetsenbord is aangesloten. Uiteraard moet de USB-poort stroom hebben als de PC aan staat. Vraag is alleen waarom de PC WEL de monitors op de ingestelde tijd uitschakelt (en dus kennelijk inactiviteit detecteert), maar vervolgens niet een half uur later de PC in slaapstand zet...

Jouw oplossing zou werken als ik een task zou aanmaken waarbij de PC de USB-aansluiting van het toetsenbord powerless zou maken op het moment dat de monitoren uit gaan. Maar helaas is die mogelijkheid er inderdaad alleen in de BIOS.