Hoi,
Na heel wat fora gelezen te hebben over de sturing van vloerverwarming met hce80 toch nog een paar vragen waar ik nog geen antwoord voor heb kunnen vinden.
Situatie:
Remeha modulerende ketel met aan uit relais bdr91
Evotouch gekoppeld aan hce80 voor vloerverwarming beneden verdieping
Bovenverdieping 3 radiatoren met hr92
Radiatoren werken prima, maar vloerverwarming lijkt niet warm te worden.
Ik heb het aantal schakelingen op 3 per uur staan en een minimum looptijd van 5 minuten.
Volgens evotouch vraagt vv 100% warmte, maar aan de ketel wordt maar 24% gevraagd. (Of 0 zoals op foto) Waarom is dit?
Als de ketel maar 24% gaat draaien, dan is dat maar net 5 minuten. Tegen die tijd staan de thermomotoren niet eens open. Waarom wordt de algemene warmtevraag ook niet 100%?
Zelfs met die warmtevraag van 100% voor vloerverwarming blijven de thermomotoren niet 100 % open staan.
Wie weet wat er verkeerd loopt en hoe ik het kan oplossen?
:strip_exif()/f/image/0x17m5wYEE0VRmQd2yMwinbT.jpg?f=fotoalbum_large)
...
Na heel wat fora gelezen te hebben over de sturing van vloerverwarming met hce80 toch nog een paar vragen waar ik nog geen antwoord voor heb kunnen vinden.
Situatie:
Remeha modulerende ketel met aan uit relais bdr91
Evotouch gekoppeld aan hce80 voor vloerverwarming beneden verdieping
Bovenverdieping 3 radiatoren met hr92
Radiatoren werken prima, maar vloerverwarming lijkt niet warm te worden.
Ik heb het aantal schakelingen op 3 per uur staan en een minimum looptijd van 5 minuten.
Volgens evotouch vraagt vv 100% warmte, maar aan de ketel wordt maar 24% gevraagd. (Of 0 zoals op foto) Waarom is dit?
Als de ketel maar 24% gaat draaien, dan is dat maar net 5 minuten. Tegen die tijd staan de thermomotoren niet eens open. Waarom wordt de algemene warmtevraag ook niet 100%?
Zelfs met die warmtevraag van 100% voor vloerverwarming blijven de thermomotoren niet 100 % open staan.
Wie weet wat er verkeerd loopt en hoe ik het kan oplossen?
:strip_exif()/f/image/0x17m5wYEE0VRmQd2yMwinbT.jpg?f=fotoalbum_large)
...