Toon posts:

Zoekmachines en verwijderen ongewenste content

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Pascal tekenaar
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22-05 20:36
Hallo,

Ik heb een vraag over zoekmachines en een vervelend probleem.

Een domme of naieve persoon heeft op een website die fandom heet, een foto van me geplaatst met een serieuze imago-beschadigende tekst. Er zijn geen kwade bedoelingen geweest, maar het is wel gebeurd.
Ik heb na wat zoekwerk de persoon die dit gedaan heeft kunnen contacteren met de vraag om deze content te verwijderen.

Hij heeft dit in zekere mate gedaan, maar zijn technische kennis lijkt zeer beperkt en de pagina bleef staan met enkel de imagobeschadigende titel.
Omdat dit helemaal niet leuk is voor me, heb ik me geregistreerd op fandom, de betreffende website, wat een soort platform bleek voor mensen om over hun favoriete onderwerp allerlei zaken te schrijven en delen.
Op deze manier wou ik die titel of pagina zelf verwijderen.

Nu is het zo dat fandom, voor zover ik weet, niet de mogelijkheid geeft om pagina’s te verwijderen of titels aan te passen.
Je kan pagina’s wel ‘verplaatsen’ en hernoemen. Dat heb ik dan maar gedaan.

Nu bleef deze titel en afbeelding nog wel staan op google en andere zoekmachines. Daarom heb ik de tool van google ‘verouderde content verwijderen uit google zoeken’ gebruikt.
Hier kon ik de url invullen van de pagina.

Na een refresh blijkt dat de imago beschadigende tekst en foto nu 2 maal in de zoekresultaten van Google staat en ook bij Duck duck go.
Het enige dat veranderd lijkt is dat wanneer je op de afbeelding klikt (bij duckduckgo), je een symbool te zien krijgt dat de afbeelding ontbreekt (op de url, niet in de algemene zoekresultaten)

Hoe komt dit? Heeft dit te maken met het doorverwijs systeem van fandom? Het is me niet duidelijk of de oorspronkelijke pagina echt weg is. Misschien bestaat die nog ergens in een databank. Of misschien ligt het aan google.

Wat kunnen jullie me aanraden? Gewoon een paar weken wachten en hopen dat het verdwijnt in de zoekresultaten?
Ik wou het er eigenlijk liever niet over hebben omdat het over ernstige imagoschade gaat, maar het is erg frustrerend dat ik er niets aan kan doen.

Alle reacties

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:43

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Waarschijnlijk nog een tijdje wachten voordat het uit de caching is van Google. Het blijft internet wat er 1maal op staat is lastig te verwijderen.

Usenet handleidingen

• Pascal tekenaar
Dus vroeg of laat moet het dan verdwijnen?
Of kan het zijn indien de originele pagina of content ergens verborgen in een databank van de fandom website zit waardoor het toch in de zoekmachines blijft staan?

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Pascal tekenaar schreef op zondag 9 januari 2022 @ 18:51:
Dus vroeg of laat moet het dan verdwijnen?
Of kan het zijn indien de originele pagina of content ergens verborgen in een databank van de fandom website zit waardoor het toch in de zoekmachines blijft staan?
Ja dat zou kunnen als deze geïndexeerd worden. Kan je de beheerders van Fandom niet contacten?

👩‍🚀 -> Astronauts use Linux because you cant open Windows in space <- 🚀

• Pascal tekenaar
Daar moet ik later nog eens naar zoeken. Ik vind het eenchaotische site.

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:56
Fandom is een netwerk van individuele wiki’s. Voorheen bekend onder de naam Wikia.

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

• Pascal tekenaar
HKLM_ schreef op zondag 9 januari 2022 @ 18:54:
[...]
Kan je de beheerders van Fandom niet contacten?
Dat heb ik ondertussen gedaan. Ze zeggen gewoon dat de pagina weg is, maar enkel de content is weg. De titel staat er nog. Ik heb het opnieuw gevraagd.
Zucht... veel moeite doen ze daar precies niet.
Het zou 1-2 weken duren voor Google gearchiveerd wordt, maar ja als er de pagina en titel blijft staan heb ik daar niet veel aan.
Ik ga nu verder hun antwoord afwachten.

Vraagje:
Indien ik zelf een website zou bouwen met een goede SEO, zou dit dan de link op google die ik weg wil, naar beneden kunnen duwen?

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Pascal tekenaar schreef op maandag 10 januari 2022 @ 14:13:
[...]

Dat heb ik ondertussen gedaan. Ze zeggen gewoon dat de pagina weg is, maar enkel de content is weg. De titel staat er nog. Ik heb het opnieuw gevraagd.
Zucht... veel moeite doen ze daar precies niet.
Het zou 1-2 weken duren voor Google gearchiveerd wordt, maar ja als er de pagina en titel blijft staan heb ik daar niet veel aan.
Ik ga nu verder hun antwoord afwachten.

Vraagje:
Indien ik zelf een website zou bouwen met een goede SEO, zou dit dan de link op google die ik weg wil, naar beneden kunnen duwen?
Je kan hier nog naar kijken: https://support.google.co...ubleshooter/3111061?hl=nl

👩‍🚀 -> Astronauts use Linux because you cant open Windows in space <- 🚀

• RoaldOO
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 01-06 20:46
Je zou nog kunnen proberen om via de administrator de desbetreffende pagina op no-index te willen zetten. Dan wordt de pagina niet meer geïndexeerd door Google.

• Pascal tekenaar
Dankjewel voor de link maar dit had ik reeds geprobeerd. Het werd geweigerd door google en daarna stond de link er dubbel.

• Pascal tekenaar
RoaldOO schreef op maandag 10 januari 2022 @ 14:25:
Je zou nog kunnen proberen om via de administrator de desbetreffende pagina op no-index te willen zetten. Dan wordt de pagina niet meer geïndexeerd door Google.
Ja maar dan blijft de oude content toch in google staan.

• Pascal tekenaar
Het probleem is ondertussen opgelost. De imagobeschadigende content is in de zoekresultaten verdwenen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee