Toon posts:

Lenevo ideapad 3 Intel of AMD?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• vanpeers
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-03 09:27
Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Eenvoudig thuisgebruik

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
€550-€600

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Accu is tamelijk belangrijk, gewicht minder

Wat heb ik gevonden:
pricewatch: Lenovo IdeaPad 3 15ITL05 (81X8002FMB)
pricewatch: Lenovo IdeaPad 3 15ALC6 (82KU00A1MB, Azerty toetsenbord)
https://tweakers.net/pric...b-azerty-toetsenbord.html

https://tweakers.net/pric.../1721796;1666568;1712286/

Kortom, hetzelfde model maar met de Intel of AMD processor.
AMD heeft standaard 16gb geheugen (Intel is wel uit te breiden) lijkt niet te kloppen volgens de website van krefel, deze zou ook 8gb hebben.
Intel is iets goedkoper
Intel heeft 45Wh batterij, AMD 37Wh

Ik geraak er zelf niet zo goed uit, ik neig iets meer naar de Intel omwille van de batterij en grotere batterij.
AMD lijkt iets krachtiger te zijn?

Zijn er nog aanraders in deze prijsklasse?
De BBG onder de €700 Staan allemaal ver boven de €700 dus voor niet interessant.

Alvast bedankt! _/-\o_

EDIT 14:45 HP model toegevoegd

[Voor 18% gewijzigd door vanpeers op 09-01-2022 14:57]

Alle reacties

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:32

DataGhost

iPL dev

Pin me er niet op vast maar volgens mij zijn de Intels juist iets minder zuinig tegenwoordig, waardoor je een grotere batterij nodig hebt voor dezelfde batterijduur. Dat als enkel criterium zou ik dus niet pakken. Je wilt eigenlijk een (echte!) review vinden die beide modellen tegenover elkaar zet zodat je dat helder kan krijgen. Ik vermoed wel dat hetzelfde model van dezelfde fabrikant zodanig gespecced zal zijn dat de Intel- en AMD-varianten behoorlijk vergelijkbaar presteren dus waarschijnlijk is het lood om oud ijzer. Volgens de site van Lenovo gaat de AMD-versie een uurtje langer mee in Mobilemark, 9 om 8, ondanks de kleinere batterij. Alleen video afspelen is dan weer 11 om 12 uur. Dan wordt het je eigen mening en waarschijnlijk de prijs die de doorslag gaan geven.
vanpeers schreef op zondag 9 januari 2022 @ 13:54:
AMD heeft standaard 16gb geheugen (Intel is wel uit te breiden) lijkt niet te kloppen volgens de website van krefel, deze zou ook 8gb hebben.
De website van Krefel heeft als goedkoopste 15ALC6 eentje met EAN-code 195713225939. Dat zou Lenovo 82KU00A1MB moeten zijn (precies die die je linkt) en dat model staat overal (ook in de PW) aangeduid met 16GB geheugen. Er zit 8GB op het moederbord gesoldeerd en een los 8GB reepje erbij. Er is dus een kans dat de site van Krefel niet klopt. Er is ook een kans van wel natuurlijk, dus ik zou even navragen waar deze discrepantie vandaan komt.

[Voor 31% gewijzigd door DataGhost op 09-01-2022 15:10]

• vanpeers
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-03 09:27
DataGhost schreef op zondag 9 januari 2022 @ 14:15:
Pin me er niet op vast maar volgens mij zijn de Intels juist iets minder zuinig tegenwoordig, waardoor je een grotere batterij nodig hebt voor dezelfde batterijduur. Dat als enkel criterium zou ik dus niet pakken. Je wilt eigenlijk een (echte!) review vinden die beide modellen tegenover elkaar zet zodat je dat helder kan krijgen. Ik vermoed wel dat hetzelfde model van dezelfde fabrikant zodanig gespecced zal zijn dat de Intel- en AMD-varianten behoorlijk vergelijkbaar presteren dus waarschijnlijk is het lood om oud ijzer. Volgens de site van Lenovo gaat de AMD-versie een uurtje langer mee in Mobilemark, 9 om 8, ondanks de kleinere batterij. Alleen video afspelen is dan weer 11 om 12 uur. Dan wordt het je eigen mening en waarschijnlijk de prijs die de doorslag gaan geven.

[...]

De website van Krefel heeft als goedkoopste 15ALC6 eentje met EAN-code 195713225939. Dat zou Lenovo 82KU00A1MB moeten zijn (precies die die je linkt) en dat model staat overal (ook in de PW) aangeduid met 16GB geheugen. Er zit 8GB op het moederbord gesoldeerd en een los 8GB reepje erbij. Er is dus een kans dat de site van Krefel niet klopt. Er is ook een kans van wel natuurlijk, dus ik zou even navragen waar deze discrepantie vandaan komt.
Bedankt voor je input, goed gezien dat de EAN-code niet klopt.

Ik heb net nog een HP toegevoegd.
Deze heeft dezelfde AMD cpu, maar een iets grotere batterij en vooral 16gb ipv 8gb ram.
Enkel heeft deze bluetooth 4.2 ipv 5.0
Dit voor €550 (retourdeal)

Heb deze nu besteld om te zien of hier geen visuele schade aan is, anders gaat het deze worden denk ik.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee