Toon posts:

4-pin aansluiting voor CPU op moederbord. maar 8-pin op PSU.

Pagina: 1
Acties:

• Yurkovski
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 22-02-2022
Hallo iedereen,

Ik ben een startende minder en wil een oude pc (rond 2014-2015) van mij omzetten naar een mining apparaat. Ik start met een RTX 3070 van Gigabyte. Nu heb ik ook een PSU 850M met 8-pin connectors met de PSU meegekregen eveneens met wat andere kabels. Nu is er op mijn (wat oudere) mobo alleen een 4-pin aansluiting voor mijn processor.

Nu is mijn vraag: welke kabel kan ik het beste halen die aangesloten kan worden op de 4pin aansluiting op mijn moederbord naar de 8pin aansluiting op mijn PSU.

Bij voorbaat dank :)

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:46
Welke precieze voeding heb je? Beter nog, welke spullen heb je precies, want helpen gaat op dit moment niet makkelijk zonder dit.
Kun je die 8 pin niet los maken zodat je 2x4 hebt?

[Voor 37% gewijzigd door Arunia op 09-01-2022 13:46]

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03:07
Die 8 pin past normaal in de 4 pin. mb de linker kant van de connector (hendel bovenkant).

Welke psu is het eigenlijk (merk model) ?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Yurkovski

• LiGHtNiNG!
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:47

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

Zoals boven geschetst, meestal past het wel of kun je de connector in 2x 4pin opsplitsen.

Als het echt niet past door de layout van je moederboard (de brede connector direct erop). Dan kun je ook gewoon een korte extensie kabel kopen. Dan even zoeken naar een ATX12V P4 verleng kabel (P4 female/P4 male) of een EPS12V 8-pins verleng kabel die een (male) connector heeft die je wel kunt opsplitsen in 2x 4pins.

Laat maar.. .

• Yurkovski
Dit is de ingang van de moederbord, de psu en de ingang en kabels. Vergissing van de naam van de psu. Het is een p850gm van gigabyte

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:34
Eh, de voeding... YouTube: Exploding Power Supplies: Gigabyte & Newegg Dumping Unsellable Product Zou die zeker niet gebruiken. Ding is de laatste tijd niet voor niets zo goedkoop. Ze raken die troep aan de straatstenen niet kwijt.

[Voor 56% gewijzigd door Uszka op 09-01-2022 14:49]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LiGHtNiNG!

LiGHtNiNG!

https://www.gigabyte.com/Power-Supply/P850GM/sp#sp
CPU/EPS 4+4 Pin x 2 : 600mm*2
Die moet je aan kunnen sluiten met de standaard erbij zittende kabels.

Laat maar.. .

• Yurkovski
@LiGHtNiNG! De 4x4 pin kan ik los krijgen waardoor het 3x3 wordt (6pin). Hierdoor had ik genoeg ruimte om het in de 4-pin te plaatsen. 2 steken dan uit. Is dit een probleem?

• Uszka
Yurkovski schreef op zondag 9 januari 2022 @ 14:56:
@LiGHtNiNG! De 4x4 pin kan ik los krijgen waardoor het 3x3 wordt (6pin). Hierdoor had ik genoeg ruimte om het in de 4-pin te plaatsen. 2 steken dan uit. Is dit een probleem?
Ja, want waarschijnlijk gebruik je nu een 6+2 PCI-e kabel voor de CPU. Ga zo door als je kortsluiting wilt en ga vooral door met deze voeding als je brand wilt.

• Yurkovski
@Uszka bedankt voor de heads up. Ik zie inderdaad ook enorm veel reviews van mensen die je ervoor waarschuwen.

• LiGHtNiNG!

LiGHtNiNG!

Of je een RTX 3070 wil voeden met discutabele reputatie voeding van 7 tientjes is wel eigen risico ja. Ga shoppen bij Seasonic zou ik zeggen. De modellen met 10-12 jaar garantie dan (en die krijg je echt als het dan nodig is, ook bij een S12 o.i.d. na 4,5 jaar). Kun je meer vertrouwen in hebben normaliter. Maar ik ben bevooroordeeld op basis van ervaring ermee.

Laat maar.. .

• Uszka
Seasonic zou ik niet aanraden. Daar zijn ook her en der wat issues mee en echt high-end zijn ze niet met een 40 graden rating bij 100% belasting. 12 jaar garantie betaal je zelf heel erg dik want een Prime GX-750 kost 50% meer voor een 20% langere garantie dan een Focus GX-750 terwijl ze intern exact hetzelfde zijn.
pricewatch: Corsair RM850x (2021) Zwart is wat je moet hebben.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee