Toon posts:

Ik heb wat advies nodig over een upgrade

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Walles6464
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 09-01-2022
Hoi allemaal, zoals de titel zegt, ik heb wat upgrades nodig maar heb hier een aantal vragen over

Allereerst, dit is mijn huidige setup:

CPU - AMD Ryzen 5 3600X

GPU - INNO3D GeForce RTX 3080 iChill X3

MOBO - Asus ROG STRIX B450-F GAMING

SSD - Cruicial MX500, 250 GB

HDD - WD Blue, 1 TB 

RAM - Corsair 16GB DDR4 3200 Kit 

CPU Cooler - SilentiumPC Navis Evo ARGB 240 AIO

PSU - Cooler Master MWE Gold 750 Full Modular

Case - Sharkoon Case Elite Shark CA300T Black Midi Tower

De CPU is gewoon niet geweldig voor een 3080 dus ik wil die voornamelijk upgraden. Ik weet dat hier ook andere dingen bij komen kijken. Ik zat dus naar deze upgrade kit te kijken:

https://www.alternate.nl/...2-GB/html/product/1799517

Oke, hier komen de vragen:

- Moet ik ook denken aan het aanschaffen van een nieuwe voeding met deze aankoop? Zo ja, wat is dan verstandig?

- Ik wil uiteindelijk ook een Oculus Quest 2 aanschaffen. Kan ik deze gewoon aansluiten op mijn PC als ik deze aankopen aanschaf?

- Ik denk ook aan een nieuwe SSD kaart. Wat is nou het beste om naar te kijken?

Ik sta open voor eventuele suggesties voor een andere kit maar dit leek mij een goede

Alvast bedankt!

Alle reacties

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:13
Zelfs je voeding vervangen is niet echt nodig. Een 3080 + 5800x/5900x lukt echt wel op 750W.

Moederbord upgraden is niet nodig.

Eventueel kan je je ram upgraden naar 32GB en/of 3600mhz.

CPU Cooler upgraden is ook niet per se nodig. Kan je altijd nog later bekijken als je de nieuwe CPU al hebt

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Walles6464
Anton.net schreef op zondag 9 januari 2022 @ 13:49:
Zelfs je voeding vervangen is niet echt nodig. Een 3080 + 5800x/5900x lukt echt wel op 750W.

Moederbord upgraden is niet nodig.

Eventueel kan je je ram upgraden naar 32GB en/of 3600mhz.

CPU Cooler upgraden is ook niet per se nodig. Kan je altijd nog later bekijken als je de nieuwe CPU al hebt
Oh, ik dacht dat het moederbord niet compatibel was met een 5900X, dat klopt dus niet? Dat zou natuurlijk alweer schelen. Maar hoe zit het dan met VR? Kan ik die gewoon aansluiten op de PC zo?

• Walles6464
Bedankt voor je reactie. Is er een specifieke rede dat ik niet een 5900X moet halen? Is dat het gewoon niet waard? Of heeft het een andere rede? Als ik een 5600/800X haal, wat is dan het verschil met wanneer ik een 5900X zou halen?

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Anton.net schreef op zondag 9 januari 2022 @ 13:49:
MWE Gold is niet best. MWE Gold V2 is beter maar zolang het die niet is kan het maar beter vervangen worden in een >2K systeem.
Walles6464 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 14:10:
[...]

Bedankt voor je reactie. Is er een specifieke rede dat ik niet een 5900X moet halen? Is dat het gewoon niet waard? Of heeft het een andere rede? Als ik een 5600/800X haal, wat is dan het verschil met wanneer ik een 5900X zou halen?
Heb je 12 cores nodig? Een 5800X presteert niets minder in games.

• soldin
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17:53
Een 5800x zou ik niet aanraden i.v.m. beperkte capaciteit stroomvoorziening van de Asus ROG STRIX B450-F.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee