Toon posts:

Is Whatsapp helemaal leeg?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Leek1987
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online
Goedemorgen,

Waarschijnlijk al een keer langs gekomen.

Ik had een zakelijke telefoon en die moest ik inleveren. Ik heb De Whatsapp icoon verwijderd door hem nadat hij trilde op het kruisje te drukken, maar niet mijn account verwijderd. Dit was op een andere simkaart. Ik heb wel twee keer mijn telefoon gewist via inhoud en instellingen. Naar fabrieksinstellingen. Nu zie ik nog wel wanneer ik voor het laatst online was. Er stonden nog wat gesprekken en foto’s in de whatsapp. Zijn die wel helemaal volledig verwijderd? Of staan die er in als iemand Whatsapp weer opnieuw download?
Alvast hartelijk dank

Alle reacties

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Die staan er gewoon nog in omdat die gekoppeld zijn aan het telefoonnummer. Je had het account moeten verwijderen.

• Leek1987
  • Niet online
@ imperium

Hartelijk dank voor je reactie. Ook als je de telefoon 2 keer naar fabrieks instellingen heb gezet?
Alvast bedankt

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:31
Als iemand WA met hetzelfde telefoonnummer weer registreert krijgt ie die berichten te zien ja.

• Leek1987
  • Niet online
Dank jullie wel voor jullie reacties.

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-02 10:22
Had je backups aan staan voor Whatsapp? Het klopt dat als iemand het nummer weer gaat gebruiken deze de nieuwe berichten automatisch krijgt maar, om de oude berichten terug te zien moet er een backup worden terug gezet.

Hoe zat het met het iCloud account? Was dat een eigen account? Werk account met backups aan?

• Leek1987
  • Niet online
Hi!

Ik had als het goed is geen back up ervan. Maar daar ga je natuurlijk nu aan twijfelen.
Wat bedoelt u met nieuwe en oude berichten?
En ik weet wel dat ze niet in mijn iCloud staan.
Dat heb ik gecheckt. Ik dacht/hoopte dat wanneer je de iPhone naar fabrieksinstellingen zet alles er ook af was
Alvast bedankt!

• Leek1987
  • Niet online
Het was indd mijn account maar die heb ik uitgelogd. En ook van mijn huidige telefoon verwijderd.

• Leek1987
  • Niet online
U zegt dat er een back up van gemaakt moet worden wil je de oude berichten zien. Betekent dat dan dat ze wel weg zijn als iemand opnieuw Whatsapp installeert? En dat diegene dan kan kiezen voor een back up terug te plaatsen?
Mijn excuses voor de vele vragen maar ik ben hier echt niet in thuis. Ik heb ook zoveel gelezen om tureluurs van te worden.
En is het ook zo dat wanneer de app 120 dagen niet word geïnstalleerd dat dan alles verdwijnt?

• Leek1987
  • Niet online
Het was ook een heel ander telefoon nummer dan wat ik privé heb.

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-02 10:22
Op iOS zijn Whatsapp berichten die op je telefoon staan alleen terug te halen als je ze automatisch laat backuppen. Dit is een instelling op de iPhone zelf die alle berichten vervolgens in jouw iCloud account op slaat.

Als je dan dus een telefoon leeg maakt, opnieuw inlogt met exact hetzelfde iCloud account en er voor kiest om je oude. berichten terug te laten zetten vanuit de backup dan staan ze weer op je toestel. Dit kan uiteraard ook door je backup op een ander toestel terug te plaatsen.

Voor de rest zijn WhatsApp accounts zelf gekoppeld aan een telefoon nummer, niet aan jouw als persoon. Dus, nieuwe berichten gestuurd naar het telefoonnummer komen binnen bij de persoon die jouw oude werknummer gebruikt.

Lang verhaal kort:

- Oude berichten staan in je iCloud backup
- Nieuwe berichten komen binnen op je telefoonnummer

Als iemand dus je oude iCloud account niet gebruikt op dat werk toestel, en niet de backup heeft terug gezet heeft die persoon dus geen toegang tot je oude berichten.

Mocht de nieuwe persoon jouw oude nummer gekregen hebben dan komen NIEUWE berichten dus wel binnen.

Zie ook: https://faq.whatsapp.com/...our-chat-history/?lang=en

• Leek1987
  • Niet online
Super bedankt voor je reactie!

Maar hoe komt het dan dan dat ik nog steeds laatst gezien kan zien op Whatsapp bij mijn werk telefoon na twee keer mijn werk telefoon terug gezet te hebben naar fabrieksinstellingen?

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:50
Leek1987 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:51:
Super bedankt voor je reactie!

Maar hoe komt het dan dan dat ik nog steeds laatst gezien kan zien op Whatsapp bij mijn werk telefoon na twee keer mijn werk telefoon terug gezet te hebben naar fabrieksinstellingen?
Dat is misschien gewoon de instelling van je eigen telefoon. Die heeft op dat moment voor het laatst je werknummer online gezien.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee