Toon posts:

Overstappen naar youfone: Twijfel over ISRA punt

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• FH81
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 08-09-2022
Mijn vraag. Omdat Ziggo naar mijn smaak te hoge prijzen rekent voor hun aanbod (waar ik wel tevreden over ben), wil ik overstappen. Ik heb een mooie aanbieding van youfone, waar ik gebruik van wil maken, maar nu twijfel ik over het ISRA-punt. We wonen nu twee jaar in een oude boerderij uit 1915, die in 1985 is gestript en vernieuwd. In de meterkast heb ik niks gevonden. Ik heb de volgende aansluitingen echter wel gevonden. Deze zijn aan de voorkant van het huis in de woonkamer, wat het dichtste bij de weg is.

1. Zouden jullie kunnen aangeven in hoeverre jullie denken dat dit inderdaad de kabels kunnen zijn voor een israpunt? (er zit dus geen kastje meer...)
2. En of ik dus youfone zou kunnen afnemen?
3. En indien nee, op de vorige vragen > wat zou ik kunnen doen om het wel te gaan regelen?

Graag hoor ik van jullie. Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +2Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-02 23:46
je invoerkabel zit er, Dat is de loodkabel met papieren aders waar de koperdraad in zit.
dus ja je kan Youphone aanvragen geen probleem.
Zou wel gelijk vragen bij Youphone ze even kpn monteur langs sturen om het ISRA netjes aansluiten zoals hoort. aders even laten oplassen en dan Nette nieuwe pairbonding isra plaatsen :)

• FH81
Dank voor jouw snelle reactie. Fijn om wat bevestiging te krijgen. Ik heb inderdaad maar een installatiemonteur gevraagd en zal morgen nog contact opnemen met youfone om de foto's te bespreken. Zou je me even kunnen helpen met de laatste zin? Ik ben nogal een leek. Wat is nieuwe pairbonding ISRA?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-02 23:46
dat zijn de nieuwe afwerkplaten die gebruikt worden. zodat je makkelijk je modem kan aansluiten.
zie foto hier onder

Acties:
  • +4Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:04
Boerderij? Dan heb ik een vermoeden dat de afstand naar de centrale groot is.

DSL is sterk afhankelijk van de afstand tot de centrale, maar het kan zijn dat er een wijkkast is en dat er pairbonding mogelijk is. In het geval van een wijkkast zal de afstand veel korter zijn.

Normaal gesproken zal er bij telefonie/dsl 1 aderpaar worden gebruikt, maar bij pairbonding worden er 2 gebruikt. Hierdoor heb je ongeveer een dubbele snelheid.

Vraag dus goed na wat de afstand tot de centrale/wijkkast is en of ze pairbonding leveren. En wat de verwachte snelheid is. Zou namelijk erg rot zijn als je een postcode check doet en er is "tot 100 Mbit/s" mogelijk en je haalt maar 10 Mbit/s.

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Vraag ook even of ze de kabels op afstand kunnen testen op werking en zeg je oude provider nog niet op voor het werkt, ongeacht hun antwoord ;)

• FH81
Dag allen,

Dank voor de fijne en duidelijke uitleg. Ik weet wat ik ga vragen. Voor alle duidelijkheid. We wonen in een oude boerderij, maar deze weg is helemaal opgeslokt door big city Groningen. Er is dus wel een wijkkast.

Groet,
Frans

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:20
Om de prijs van Ziggo te drukken kun je ook naar een kleiner pakket overstappen (het lastig vindbare Ziggo Basic) of ieder jaar bellen met de retentie afdeling en zo kortingen bedingen (doe ik al jaren). Ik zou persoonlijk niet een goed product inruilen voor Youfone TV om er een paar euro op te besparen. Maar, dat is mijn mening...

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:38

nelizmastr

Goed wies kapot

tyson69 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 14:35:
Om de prijs van Ziggo te drukken kun je ook naar een kleiner pakket overstappen (het lastig vindbare Ziggo Basic) of ieder jaar bellen met de retentie afdeling en zo kortingen bedingen (doe ik al jaren). Ik zou persoonlijk niet een goed product inruilen voor Youfone TV om er een paar euro op te besparen. Maar, dat is mijn mening...
Vaak scheelt het niet een paar euro, maar spreek je over tientjes. Dat tikt echt wel aan.
En goed product, tja, dat verschilt per plaats, daar is geen objectieve uitspraak over te doen. In sommige plaatsen ligt Ziggo er wekelijks uit, in sommige plaatsen gaat het een heel jaar goed, dat drukt de perceptie van het product nogal. Tuurlijk speelt dat ook voor glasvezel en DSL maar die zijn beide zijn veelal goedkoper.

Voorbeeld, Giganet met standaard TV pakket kost hier €81,55 per maand,
Gigabit glasvezel met standaard TV pakket kost €54 per maand (T-mobile, KPN €68)
Heb je ook nog eens gigabit up.

Gaan we dan DSL vergelijken met Internet Start Ziggo, dan kost Ziggo €61,55 per maand en T-mobile €47,50. Ziggo belooft 75/10, T-mo 100/30.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-02 23:23

Wildfire

Joy to the world!

Aikon schreef op zondag 9 januari 2022 @ 12:36:
Vraag ook even of ze de kabels op afstand kunnen testen op werking en zeg je oude provider nog niet op voor het werkt, ongeacht hun antwoord ;)
Dat gaat dus niet. Er moet wel een modem aanhangen (en ook al een verbinding zijn opgeleverd) voordat een lijn op afstand kan worden getest. Dat zeg ik dan als KPN monteur. :)
(andere optie is dat er een monteur de lijn fysiek komt meten, maar ja dat gebeurt ook niet zomaar)

@FH81 als je in een privé-bericht je postcode/huisnummer kunt sturen kan ik even kijken hoe jouw verbinding loopt. Je zegt boerderij en dat is meestal buitengebied en grote afstand tot kabelverdeler en/of hoofdverdeler, wat meestal een lage snelheid betekent. Dat die boerderij ondertussen is 'opgeslokt' door de grote stad wil niet zeggen dat jij dan ook op een dichtbijzijnde kabelverdeler zit, meestal verandert daar namelijk niets aan en blijf je op de originele kabelverdeler aangesloten zitten.

[Voor 46% gewijzigd door Wildfire op 09-01-2022 23:25]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wildfire schreef op zondag 9 januari 2022 @ 23:21:
[...]

Dat gaat dus niet. Er moet wel een modem aanhangen (en ook al een verbinding zijn opgeleverd) voordat een lijn op afstand kan worden getest. Dat zeg ik dan als KPN monteur. :)
(andere optie is dat er een monteur de lijn fysiek komt meten, maar ja dat gebeurt ook niet zomaar)
Huh, de lijn kan toch doorgemeten worden op lengte en algemene werking? Zo is bij mij weleens geconstateerd dat de lijn na x meter niet meer werkte, en de lijn een veelvoud van x moest zijn. Wellicht dat een volledige werking voor DSL alleen met modem eraan kan worden getest, jij zal het weten :)

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:20
nelizmastr schreef op zondag 9 januari 2022 @ 21:34:
[...]

Vaak scheelt het niet een paar euro, maar spreek je over tientjes. Dat tikt echt wel aan.
En goed product, tja, dat verschilt per plaats, daar is geen objectieve uitspraak over te doen. In sommige plaatsen ligt Ziggo er wekelijks uit, in sommige plaatsen gaat het een heel jaar goed, dat drukt de perceptie van het product nogal. Tuurlijk speelt dat ook voor glasvezel en DSL maar die zijn beide zijn veelal goedkoper.

Voorbeeld, Giganet met standaard TV pakket kost hier €81,55 per maand,
Gigabit glasvezel met standaard TV pakket kost €54 per maand (T-mobile, KPN €68)
Heb je ook nog eens gigabit up.

Gaan we dan DSL vergelijken met Internet Start Ziggo, dan kost Ziggo €61,55 per maand en T-mobile €47,50. Ziggo belooft 75/10, T-mo 100/30.
Ik doelde mijn betoog vooral op de overgang naar Youfone TV, dat is echt andere kwaliteit vergeleken met Ziggo, internet werkt bij beide wel prima (uitzonderingen daargelaten).
Overigens kan ik je prijzen niet helemaal matchen; Ziggo Giga kom ik op 76€ en Start op 53€. Vooral bij die laatste en dan icm kortingen bedongen via retentie, match je gewoon de TM prijs

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Aikon schreef op maandag 10 januari 2022 @ 09:15:
[...]

Huh, de lijn kan toch doorgemeten worden op lengte en algemene werking? Zo is bij mij weleens geconstateerd dat de lijn na x meter niet meer werkte, en de lijn een veelvoud van x moest zijn. Wellicht dat een volledige werking voor DSL alleen met modem eraan kan worden getest, jij zal het weten :)
Ja, als je een fysieke meting doet met bv. een Argus kun je dat soort dingen doen. Een open lijn kan ook wel zonder modem gemeten worden maar dan moet je verbinding technisch al wel opgeleverd zijn.

Iemand die nog geen abonnement heeft aangevraagd heeft dus een lijn die nog niet nagemeten kan worden.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Wildfire schreef op zondag 9 januari 2022 @ 23:21:
[...]

@FH81 als je in een privé-bericht je postcode/huisnummer kunt sturen kan ik even kijken hoe jouw verbinding loopt. Je zegt boerderij en dat is meestal buitengebied en grote afstand tot kabelverdeler en/of hoofdverdeler, wat meestal een lage snelheid betekent. Dat die boerderij ondertussen is 'opgeslokt' door de grote stad wil niet zeggen dat jij dan ook op een dichtbijzijnde kabelverdeler zit, meestal verandert daar namelijk niets aan en blijf je op de originele kabelverdeler aangesloten zitten.
Lengte is 587 meter naar een buitenring kabelverdeler. Niet veroordeeld tot een oude ADSL2+ lijn van een paar megabit dus. :P

-- Edit: whoops, had ik wel kunnen samenvoegen met mijn vorige bericht :+

[Voor 4% gewijzigd door Wildfire op 10-01-2022 21:06]

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:20
Wildfire schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:06:
[...]

Lengte is 587 meter naar een buitenring kabelverdeler. Niet veroordeeld tot een oude ADSL2+ lijn van een paar megabit dus. :P

-- Edit: whoops, had ik wel kunnen samenvoegen met mijn vorige bericht :+
Poah, toch nog even 60 tot 70Mbit gok ik zo

• FH81
Even een update, omdat jullie me zo goed geholpen hebben:

Ondanks berichten van youfone dat de installateur het isra-punt netjes zou afwerken, zei hij dat hij dit niet mocht doen en heeft hij twee draadjes in de varkenssnuit gestopt :(

Desondanks zijn we erg blij met onze overstap. Nog elke dag meer dan 120mbit download en meer dan 25 upload. Het TV-kastje hield er na twee dagen wel mee op, maar een dag later ontvingen we al een nieuwe.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee