• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:20
Dag Tweakers,

Zoals jullie misschien al weten moet HBO en universiteit na de vakantie online door. Ik ben daar zelf erg blij mee omdat ik zelf wel erg bang ben om corona op te lopen. Ik heb een auto-immune ziekte, ik heb longontsteking gehad en ik heb zwaar overgewicht. Als ik het oploop is er een redelijke kans dat het niet goed afloopt. Nu is het enige probleem dat in ieder geval de hogeschool waar ik op zit er alles aan doet om zo veel mogelijk lessen e.d. toch op school door te laten gaan door bijvoorbeeld practicumlessen te veranderen in praktijkexamens met verplichte aanwezigheid e.d. want examens mogen blijkbaar wel op school door.

Ook weet ik gewoon dat veel studenten zich er niet altijd erg veel van aantrekken. Ze gaan nog steeds naar feesten, doen niet aan tests als dit wel nodig is enzovoort.

Zelfs als het wel zou mogen van de overheid vind ik zelf ook dat ik niet dat het verantwoordelijk is om naar school te gaan. We breken record na record met het aantal nieuwe besmettingen, dus het gaat hard rond. Toch zijn we scholen weer aan het openen. Het gaat zo alleen maar harder.

Ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen. Ik kom zo letterlijk voor de keuze tussen toekomst en studie tegen gezondheid. Ik wil graag door gaan met mijn studie (HBO-ICT), maar mijn gezondheid is ook erg belangrijk en ik heb gewoon een grotere kans dat het niet goed komt. Zijn er andere mensen die ook een beetje in deze situatie zitten? Ik ben wel benieuwd hoe andere mensen hier over denken.

Mvg
Dany

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:03
Gewoon naar de opleiding gaan. Ze zullen je vast niet verplichten om binnen anderhalve meter van andere studenten te komen, dus zolang je afstand houdt ben je veilig. Wellicht een mondmasker dragen, hoewel ik zelf m'n twijfels heb aan de werking daarvan. Maar het kan in ieder geval geen kwaad.

Het is heel verstandig dat die scholen er zo mee omgaan. Onderwijs op afstand is maar heel beperkt effectief. Bij studenten gaat het misschien nog, want die zijn nog enigszins geinteresseerd in hun opleiding, maar kinderen leren echt niks. Ik hoorde van een docent in het VO dat er bijna een jaar achterstand is, door de sluiting van de scholen vorig jaar.

Ik zou de studentenfeestjes vermijden, maar wel gewoon naar de examens/practica gaan en dan afstand houden.

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-03 22:31
Heb je hierover al met je studieloopbaanbegeleider (slb) o.i.d. gesproken? Zo ja, wat gaf die aan? Zo niet, daar zou ik persoonlijk beginnen.

Het zal voor de onderwijsinstelling ook een lastige situatie zijn. Ze willen zo goed mogelijk onderwijs geven en klaarblijkelijk is daarbij de fysieke ontmoeting volgen hen essentieel (geen waardeoordeel). Voor de meeste medestudenten zal dat geen bezwaar zijn, sterker nog vermoedelijk zijn ze blij met de houding van de onderwijsinstelling. Voor jou ligt de situatie anders. Je kan vind ik echter niet verwachten dat de instelling en de medestudenten zich volledig aan jou aanpassen. Je zult dus zelf in overleg met de instelling moeten kijken wwat voor jou realistisch en haalbaar is. Vandaar mijn advies het allereerst bespreekbaar te maken met je slb'er. Als je daar samen niet uitkomt dan zijn er vast wel weer mogelijkheden om elders te raden te gaan en zijn er hier vast ook nog genoeg Tweakers die creatieve en goede ideeën/adviezen hebben.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Als tutor van meerdere studenten (op een Britse universiteit) heb ik dit mer studenten besproken. We hebben de examen periode aanstaande maandag, en de examens moeten in computerzalen gedaan worden. Daar waren meerdere studenten niet blij mee ivm Covid, vergelijkbare argumenten als die de TS geeft. Echter, de beroepsvereniging eist "closed book" examens wat niet goed mogelijk is bij examens thuis, en de universiteit heeft eerder al besloten zoveel mogelijk face-2-face te doen en doet niets zolang de regering dat niet besluit.

Als docent heb ik ook al onderwijs gegeven in die periode, en groepspresentaties bijgewoond. Oftewel: de staf moet er ook aan geloven.

Mijn aanpak: een FFP2 of FFP3 masker dragen waar mogelijk (goede maskers zitten prettiger dan die blauwe maskers en zijn ook een stuk beter in kwaliteit!), afstand houden van mensen waar mogelijk, op ventilatie letten. Verder contact met de opleiding opnemen, de situatie uitleggen en vragen wat ze daar aan gaan doen, dwz wat voor aanpassingen zijn er mogelijk?

Ja, het is vervelend, maar je kunt zelf een hoop doen en het aankaarten :)

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13:59
*knip* overal je eigen stokpaardjes dumpen is niet echt constructief, al helemaal niet hier en op deze manier

[Voor 94% gewijzigd door ZieMaar! op 09-01-2022 08:16]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee