Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-05 22:01
Nieuwe Nokia 2400A TV (2400A = 24" Android) heeft een voor mij onbekende audio-uitgang, aangeduid met HD/FHD TV. Klikkerdeklik op het plaatje, rechtsbovenaan.
  • Het gekke is dat dit een aansluiting lijkt voor een mono-tulpstekker, dus hoe kan dat voor stereo audio zijn?
  • Voor wat voor extern audio-apparaat is deze aansluiting bedoeld? (De Nokia manual en Google geven helaas geen info.)
  • Kan hier een gewoon speakersetje op worden aangesloten?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gCJ5vBt6Cjxr1U7MZjhNzh6dP6E=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l27rgcuRsO4cKeKSPfWUMHbS.jpg?f=fotoalbum_medium

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Beste antwoord (via Kalief op 08-01-2022 22:29)

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03:35
Ik vermoed s/pdif, maar dan de coaxiale variant.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Kalief schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 21:14:
Nieuwe Nokia 2400A TV (2400A = 24" Android) heeft een voor mij onbekende audio-uitgang, aangeduid met HD/FHD TV. Klikkerdeklik op het plaatje, rechtsbovenaan.
  • Het gekke is dat dit een aansluiting lijkt voor een mono-tulpstekker, dus hoe kan dat voor stereo audio zijn?
  • Voor wat voor extern audio-apparaat is deze aansluiting bedoeld? (De Nokia manual en Google geven helaas geen info.)
  • Kan hier een gewoon speakersetje op worden aangesloten?
[Afbeelding]
De HD/FHD staat in ieder geval als aanmerking dat die aansluiting op de HD ready en Full HD tv's zit - zie de 4k aanduiding bij Optical.

Maar er staat ook een Headphones aansluitng, gewoon een 3,5mm jack, daar kan je altijd je normale speakersetje op aansluiten.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 472287 op 08-01-2022 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
Anoniem: 472287 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 21:19:
[...]

De HD/FHD staat in ieder geval als aanmerking dat die aansluiting op de HD ready en Full HD tv's zit - zie de 4k aanduiding bij Optical.

Maar er staat ook een Headphones aansluitng, gewoon een 3,5mm jack, daar kan je altijd je normale speakersetje op aansluiten.
Ik weet dat de aansluiting op de tv zit. :)
Maar wat is het, waarvoor dient het, wat voor audiosignaal komt er uit voor wat voor soort apparaat?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03:35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
hcQd schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 22:14:
Oh dat is een idee! Dat zou de 'mono-stekker' verklaren.

Maar S/PDIF is een heel gangbare term, ik zou het logischer vinden om dat onder de aansluiting en in de manual te zien in plaats van dat vage 'HD/FHD TV'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hcQd schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 22:14:
Dat zal het inderdaad wel zijn. Hier meer info:

Wikipedia: S/PDIF.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Kalief schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 22:18:
[...]

Oh dat is een idee! Dat zou de 'mono-stekker' verklaren.

Maar S/PDIF is een heel gangbare term, ik zou het logischer vinden om dat onder de aansluiting en in de manual te zien in plaats van dat vage 'HD/FHD TV'.
Het punt is dat je het verkeerd leest. De HD/FHD TV heeft niets met de benaming van de aansluiting te maken, maar is om voor de klanten duidelijk te maken welke aansluiting ze op welke TV aan zullen treffen, zonder dat ze voor elke TV een apart printje moeten maken.

Nouja, er zijn eigenlijk 2 punten. Je leest het verkeerd, omdat het juist antwoord er niet bij staat. Behalve "audio" waar je vrij weinig wijzer van wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
Anoniem: 472287 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 22:20:
[...]

Het punt is dat je het verkeerd leest. De HD/FHD TV heeft niets met de benaming van de aansluiting te maken, maar is om voor de klanten duidelijk te maken welke aansluiting ze op welke TV aan zullen treffen, zonder dat ze voor elke TV een apart printje moeten maken.

Nouja, er zijn eigenlijk 2 punten. Je leest het verkeerd, omdat het juist antwoord er niet bij staat. Behalve "audio" waar je vrij weinig wijzer van wordt.
Ah, bedoel je dat. Niet elk model uit deze serie heeft alle aansluitingen, ja dat zou kunnen.

Pagina: 1