Toon posts:

ongedaan maken van zelfde Apple ID op meerdere iPhones

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:04

JME

zeg maar Jamie

Topicstarter
Ik heb een beetje dom gedaan. In een poging om mijn aankopen en iCloud-ruimte met gezinsleden te delen, heb ik in het verleden onze 4 iPhones domweg met dezelfde Apple ID ingesteld. Ieder gezinslid kon hierdoor gebruikmaken van de aangekochte apps en de iCloud-reservekopie functie. Maar inmiddels beginnen die gezinsleden ook hun foto's te backuppen, en dan worden die over alle backuppende gezinsleden gesynchroniseerd. En dat is natuurlijk niet de bedoeling.

De oplossing lijkt me dat ieder gezinslid zijn of haar eigen Apple ID moet hebben, die ik vervolgens middels Delen Met Gezin laat gebruikmaken van mijn iCloud. Maar ja, ik zit nu eenmaal met de situatie zoals die nu is. Is er in dit stadium nog een mogelijkheid om 3 nieuwe Apple IDs aan te maken, de iPhones van 3 gezinsleden daarop over te zetten, en deze toe te voegen aan Delen Met Gezin? Let wel: zonder daarbij de huidige inhoud van die 3 iPhones te verliezen.

Beste antwoord (via JME op 09-01-2022 20:59)

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:50
Dit is wel een vrij duidelijke handleiding: https://www.appletips.nl/apple-id-loskoppelen-iphone/

Alle reacties

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-12-2022
Je zou in de iCloud-drive-settings kunnen instellen dat de iPhones alles naar de Cloud mogen uploaden, behalve de fotobibliotheek. Dan kun je alles op één account houden, vgm is dat ook de handigste manier om apps te delen tussen devices. Mocht je nog een backup van de foto's/video's op de iPhone willen hebben dan kan dat niet meer via iCloud. Dit zou je dan handmatig kunnen doen via iTunes of via Fotolader (indien je ook een Mac computer hebt).

|  MacBook Pro | PC Acer Aspire M5810 | Foto Canon 60D, 50mm f/1.8, 18-135mm f/3.5, 28-200mm f/3.5, Rig |

• Wouter36
[b]JME in "ongedaan maken van zelfde Apple ID op meerdere iPhones"

De oplossing lijkt me dat ieder gezinslid zijn of haar eigen Apple ID moet hebben, die ik vervolgens middels Delen Met Gezin laat gebruikmaken van mijn iCloud. Maar ja, ik zit nu eenmaal met de situatie zoals die nu is. Is er in dit stadium nog een mogelijkheid om 3 nieuwe Apple IDs aan te maken, de iPhones van 3 gezinsleden daarop over te zetten, en deze toe te voegen aan Delen Met Gezin? Let wel: zonder daarbij de huidige inhoud van die 3 iPhones te verliezen.
Dat kan gewoon, data blijft behouden.

Apps blijven allemaal werken, alleen bij app updates blijft ie vragen om het oude apple id. Enige oplossing is die apps verwijderen en opnieuw downloaden met het nieuwe id.

Bij fotos is belangrijk dat ze volledig op de telefoon staan, als je optimaliseer opslag aan hebt staan. Staan ze dat dus niet.

• JME

JME

zeg maar Jamie

Topicstarter
Wouter36 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 21:46:
Dat kan gewoon, data blijft behouden.
Das mooi! Geeft weer hoop :)
Weet je toevallig ook hoe ik dat aanpak zonder data te verliezen? Dus eerst die nieuwe id aanmaken (hoe, waar) en dan de id van een telefoon vervangen (idem).

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Wouter36
Dit is wel een vrij duidelijke handleiding: https://www.appletips.nl/apple-id-loskoppelen-iphone/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Topicstarter
Dat is wat ik zocht, dank!!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Topicstarter
Inmiddels alles opgelost en hersteld, nogmaals super bedankt voor het meedenken!
Nog één laatste vraagje: kan het kloppen dat ik als gezinshoofd/beheerder geen inzage heb in de bestanden en reservekopieën van mijn gezinsleden? Niet dat ik dat inhoudelijk zou willen, maar ik wil wel graag zeker weten dat al hun gegevens nu goed in de cloud staat. Of moet dat via de account van de gezinsleden zelf worden gecontroleerd?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee