Blutte student van A naar B

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolf1234
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 04-01-2024
Beste Tweakers,

Geld, best wel een fijn dingetje.
Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een nieuwe auto. Mijn peugeot 307 cc die ik nu namelijk heb is nou niet echt bepaald zuinig.

Aangezien ik in een dorp woon met een enorm slechte ov aansluiting, (om het uur t/m 8 uur, en in het weekend zelfs helemaal niet) is een auto wel een must om bij mijn studie te komen.

Naar campus is ongeveer 20 kilometer, echter merk ik dat ik met mijn huidige auto gewoon veel kilometers afleg. Spullen ophalen van de bouwmarkt, of elektronica van andere tweakers dat helaas gewoon niet zo makkeljik gaat op de brommer :)
Net als taxi spelen, en spullen meenemen naar school toe. Helaas heb ik al gemerkt dat een auto niet meer uit mijn leven te denken is.

Ik ben dus ook weer regelmatig 60 euro kwijt bij het tankstation in belgie om weer een weekje of 2 vooruit te kunnen. Ik ben eigenlijk nu op zoek naar een kleinere auto aangezien ik over het algemeen toch alleen rijd, alleen heb totaal geen verstand van auto's.

Stel, de grootte van de auto maakt mij niet uit, 2ehands ook mag, en met wegenbelasting en dergelijken meegerekent, wat zouden de goedkoopste opties zijn om wat goedkoper de weg op te gaan?

[ Voor 147% gewijzigd door rolf1234 op 08-01-2022 20:59 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04 21:09

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

TL;DR ;)

Suzuki Alto / Daihatsu Cuore?

[ Voor 71% gewijzigd door MAX3400 op 08-01-2022 20:23 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:25

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Met je OV kaart. Of hoe heet het tegenwoordig...

Edit:
Ik zou gaan voor een lichte Aziaat, gewoon betrouwbaar.

[ Voor 40% gewijzigd door PD2JK op 08-01-2022 22:42 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-04 17:37
Student en blut? En 20 of nog niet eens?

Geen auto, denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
pennywiser schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 20:26:

Geen auto, denk ik.
Wel met cabrio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:34
Need more data.

Hoe ver moet je? Is een brommer of scooter ook een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolf1234
MAX3400 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 20:21:
TL;DR ;)

Suzuki Alto / Daihatsu Cuore?
Dank, dit is eigenlijk precies de soort auto's waar ik aan zit te denken. Lekker goedkoop 2ehands te krijgen, super zuinig. Ik ga mijn ogen zeker op deze 2 auto's houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolf1234

Geen auto, denk ik.
19 jaartjes oud. Gelukkig over de jaren veel gewerkt en zelfs nu nog vaak op de werkvloer te vinden. Financieel een gezonde buffer opgebouwd, dus niet zo "blut" zoals ik het verwoorde in de titel. Echter probeer ik wel mijn hardverdiende muntjes in eigen zak te houden en niet uit de uitlaat te laten komen, vandaar de zoektocht naar een zuiniger model dan mijn franse benzineslurper.
Sebas1979 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 20:28:
Need more data.

Hoe ver moet je? Is een brommer of scooter ook een optie?
Naar campus is ongeveer 20 kilometer, echter merk ik dat ik met mijn huidige auto gewoon veel kilometers afleg. Spullen ophalen van de bouwmarkt, of elektronica van andere tweakers dat helaas gewoon niet zo makkeljik gaat op de brommer :)
Net als taxi spelen, en spullen meenemen naar school toe. Helaas heb ik al gemerkt dat een auto niet meer uit mijn leven te denken is. (alhoewel ik vroeger altijd zei dat ik zou blijven fietsen ookal heb ik mijn rijbewijs :-+ )

[ Voor 30% gewijzigd door rolf1234 op 08-01-2022 20:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
rolf1234 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 20:34:
[...]

19 jaartjes oud. Gelukkig over de jaren veel gewerkt en zelfs nu nog vaak op de werkvloer te vinden. Financieel een gezonde buffer opgebouwd, dus niet zo "blut" zoals ik het verwoorde in de titel. Echter probeer ik wel mijn hardverdiende muntjes in eigen zak te houden en niet uit de uitlaat te laten komen, vandaar de zoektocht naar een zuiniger model dan mijn franse benzineslurper.
Yaris van rond 2000, die zijn net wat ruimer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:12
rolf1234 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 20:29:
[...]

Dank, dit is eigenlijk precies de soort auto's waar ik aan zit te denken. Lekker goedkoop 2ehands te krijgen, super zuinig. Ik ga mijn ogen zeker op deze 2 auto's houden.
De drieling peugeot 107/toyota/citroen c1 zijn ook niet kapot te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05:43
rolf1234 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 20:20:
Aangezien ik in een dorp woon met een enorm slechte ov aansluiting, (om het uur t/m 8 uur, en in het weekend zelfs helemaal niet) is een auto wel een must om bij mijn studie te komen.
Dichter bij de studie gaan wonen?

En 20 km, klein half uur met een scooter, kost een fractie van een auto, ook in onderhoud, verzekering, verbruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Misschien dat de TS ook gewoon eens kan besluiten om z'n 'gratis bezorgen' dienst om te gaan zetten naar een betaalde dienst per kilometer?

Het staat nú inmiddels niet meer vermeldt in de OP (of in een quote) maar het lijkt er op dat 'ie nogal wat kilometers maakt om o.a. verkochte spullen elders 'gratis' in het land af te gaan leveren vanuit z'n woonplaats op een slordige 20Km. van Eindhoven vandaan.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-04 07:54

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Hoeveel ben je nu kwijt aan je auto? incl afschrijving, wegenbelasting, etc.

Een brommer heeft mij vroeger goed opweg geholpen, lekker goedkoop!
https://www.voordeelscooters.nl/iva-e-go-s2-matzwart.html zo duur hoeven ze niet te zijn.
Nooit meer tanken en thuis opladen.

Ik probeer mensen tegenwoordig altijd naar elektrisch te pushen, nu ken ik de rest van je situatie niet,
Maar je kan zelfs kijken naar een Dacia Spring. zeker met de subsidie die op dit moment te vekrijgen is.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:24

Felyrion

goodgoan!

Ik zou zelf in eerste instantie aan de Toyota Yaris denken. Betrouwbaar en vrij zuinig.

Hier ook nog een aardig lijstje om mee te nemen:
https://www.anwb.nl/auto/kopen/top10/zuinig/kleine-occasions

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-04 09:27
Aygo / c1 dit advies krijgen mensen met een eerste auto wens ook altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:40

Tomatoman

Fulltime prutser

rolf1234 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 20:20:
Stel, de grootte van de auto maakt mij niet uit, 2ehands ook mag, en met wegenbelasting en dergelijken meegerekent, wat zouden de goedkoopste opties zijn om wat goedkoper de weg op te gaan?
Eerst maar eens een wedervraag. Kun je eens een berekening laten zien van wat je nu jaarlijks aan autokosten kwijt bent?

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolf1234
Will_M schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 20:47:
Misschien dat de TS ook gewoon eens kan besluiten om z'n 'gratis bezorgen' dienst om te gaan zetten naar een betaalde dienst per kilometer?

Het staat nú inmiddels niet meer vermeldt in de OP (of in een quote) maar het lijkt er op dat 'ie nogal wat kilometers maakt om verkochte spullen elders 'gratis' in het land af te gaan leveren vanuit z'n woonplaats op een slordige 20Km. van Eindhoven vandaan.
Denk dat je me dan toch in de war haalt met iemand anders, Ik haal wel regelmatig hardware op en andere spulletjes door nederland heen, maar dat is dan meestal ophalen. Als ik taxi speel voor vrienden en de ritten zijn langer dan 30 minuten dan verzoek ik ook wel vriendelijk om een financiele compensatie. Zoals eerder ook al vermeld gebruik ik de auto te vaak voor zijn cargo waar je toch net iets meer kan opslaan dan een standaard rugzak. Denk dat de focus van dit topic verplaatst is van "wat is een goedkope auto om te rijden" naar "hoe moet je leven om zo weinig mogelijk aan vervoer kwijt te zijn". Gelukkig heb ik genoeg inkomen dat ik een wagentje kan betalen :) Wil nu me echter focussen hoe ik van mijn peugeot van 1 op 10 af kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVX73
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01:07
20km is toch ook met een (electrische) fiets te doen, stuk goedkoper en beter voor je conditie.
Zorg wel voor een goed regenpak en een bagagedrager met snelbinders oid, want 20km met een tas om fietsen is niet fijn.

Is een goedkope electrische auto een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

rolf1234 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 21:08:
[...]

Denk dat je me dan toch in de war haalt met iemand anders, Ik haal wel regelmatig hardware op en andere spulletjes door nederland heen, maar dat is dan meestal ophalen. Als ik taxi speel voor vrienden en de ritten zijn langer dan 30 minuten dan verzoek ik ook wel vriendelijk om een financiele compensatie. Zoals eerder ook al vermeld gebruik ik de auto te vaak voor zijn cargo waar je toch net iets meer kan opslaan dan een standaard rugzak. Denk dat de focus van dit topic verplaatst is van "wat is een goedkope auto om te rijden" naar "hoe moet je leven om zo weinig mogelijk aan vervoer kwijt te zijn". Gelukkig heb ik genoeg inkomen dat ik een wagentje kan betalen :) Wil nu me echter focussen hoe ik van mijn peugeot van 1 op 10 af kan :)
Nee hoor, je hebt de verwijderde 'info' inmiddels weer terug geplaatst in de OP :'(

We zijn hier wel goed maar niet gék, hé >:)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolf1234
Smuggler schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 20:52:
Hoeveel ben je nu kwijt aan je auto? incl afschrijving, wegenbelasting, etc.
Tomatoman schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 21:07:
[...]
Eerst maar eens een wedervraag. Kun je eens een berekening laten zien van wat je nu jaarlijks aan autokosten kwijt bent?
Het is een peugeot 307 cc, uit 2004. Ik ben zo'n 65 euro per maand kwijt aan wegenbelasting. Afschrijving durf ik zo niet te zeggen, aangezien ik niet weet hoeveel hij nieuw kostte. Ik heb hem voor een vriendenprijs van mijn ouders over kunnen kopen dus ik denk niet dat dat een goede schatting biedt van de afschrijving. Hij is in ieder geval nog in goede staat en heeft een km stand van 222 234. Benzine, ligt natuurlijk aan hoeveel ik rijd, maar het is een 60 liter tank. Ik rij vaak naar belgie om te tanken dus dan ben ik 90 euro kwijt voor ongeveer 2/3 weken aan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolf1234
DVX73 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 21:11:
20km is toch ook met een (electrische) fiets te doen, stuk goedkoper en beter voor je conditie.
Zorg wel voor een goed regenpak en een bagagedrager met snelbinders oid, want 20km met een tas om fietsen is niet fijn.

Is een goedkope electrische auto een optie?
Ik weet er alles van af :) tot ik mijn rijbewijs had zo'n jaar geleden was werk ook een 16 km van thuis vandaan, en heb ik de afstand met de fiets overbrugt. Echter merkte ik toen al wel dat ik vaak dingen mee naar school moest nemen en om elke keer de moeder lief aan te kijken hielp ook niet mee. Het is echt de cargo ruimte om net een doos vol elektronica of een project nog in het breadboard te kunnen vervoeren, of boodschappen. Ik ben bang dat ik het auto leven niet meer kan ontwennen...
Daarnaast spring ik graag nog eens op de fiets mocht het mooi weer zijn en ik enkel mijn laptop mee hoef te nemen. Aan de andere kant is het toch wel weer zo'n 2 uur van je dag dat je op de pedalen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Als je kleiner gaat rijden kun je naar de 30 euro MRB, verzekering gaat dan ook omlaag, halve tank benzine of meer verdiend en rijdt zuiniger. Mes/2kanten. Verzekering, neem WA+ ik weet niet of je nu All Risks hebt, maar dat kan je rustig afschaffen met oudere bouwjaren.

Hoewel, ik bedenk me nu je hebt het nog helemaal niet genoemd. Rij je onder de verzekering van je ouders misschien? Duur hè, onder de 25 :).

[ Voor 23% gewijzigd door pennywiser op 08-01-2022 21:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:56

FreakNL

Well do ya punk?

rolf1234 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 21:16:
[...]

[...]

Het is een peugeot 307 cc, uit 2004. Ik ben zo'n 65 euro per maand kwijt aan wegenbelasting. Afschrijving durf ik zo niet te zeggen, aangezien ik niet weet hoeveel hij nieuw kostte. Ik heb hem voor een vriendenprijs van mijn ouders over kunnen kopen dus ik denk niet dat dat een goede schatting biedt van de afschrijving. Hij is in ieder geval nog in goede staat en heeft een km stand van 222 234. Benzine, ligt natuurlijk aan hoeveel ik rijd, maar het is een 60 liter tank. Ik rij vaak naar belgie om te tanken dus dan ben ik 90 euro kwijt voor ongeveer 2/3 weken aan rijden.
Afschrijving is gewoon inkoopprijs - inruilprijs.

Als jij er 2000 voor betaald hebt en je krijgt er nu nog 1000 voor heb je 1000 euro afschrijving gehad. Dat staat compleet los van het feit of die 2000 al dan niet een vriendenprijs is.

Let wel, door je vriendenprijs is de afschrijving laag. Of in ieder geval lager dan dat je dezelfde auto bij een dealer had gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVX73
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01:07
Gezien de leeftijd en kilometerstand denk ik dat het verstandig is om als je onderhoud moet doen aan de auto de afweging nog een keer te maken.

Ik raad je aan om uit te rekenen wat deze auto je nu per maand kost (ANWB heeft hiervoor een tool).

Vervolgens kijk je of je een zuinige auto kan kopen en reken je weer uit wat die je per maand gaat kosten.

Als een nieuwe auto resulteert in lagere maandlasten dan kan het handig zijn om te doen. Mits je dan nog genoeg geld heb om eventuele tegenslagen op te vangen (eigen risico zorgverzekering, kapotte laptop etc.)

[ Voor 4% gewijzigd door DVX73 op 08-01-2022 21:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:40

Tomatoman

Fulltime prutser

rolf1234 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 21:16:
[...]

[...]

En wat ben je kwijt aan verzekering en onderhoud? Als je dan ook nog weet hoeveel kilometers je per jaar rijdt, kun je aardig inschatten wat je per kilometer kwijt bent.

Aangezien je huidige auto nauwelijks meer afschrijft, zou het me niet verbazen als je helemaal niet goedkoper uit bent als je overstapt naar een andere auto. Bovendien weet je op dit moment wat je hebt en bij een andere (oude) auto is dat maar afwachten.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wm1234
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21:22
Ik heb al van alles gehad en ook diverse soorten.

C1/Aygo/107 de oudere versies rijden bijna op lucht, kost je echt bijna niets per maand en goedkoper wordt het ook bijna niet. De Cuore heeft volgens mij ook hetzelfde blokje als in het voorgenoemde trio. Zelfde verhaal.

Wat ik wel vind in deze klasse is, het zijn wel echt koekblikken, heel gehorig, het 3 cilinder blokje is wel fel met optrekken, versnellingsbak is net een pot soep en ook wel kaal (Cuore zelfs zonder stuurbekrachtiging en met raamslingers). Niet echt veilig en langere ritten op de snelweg zijn ze eigenlijk niet voor gemaakt (kunnen ze uiteraard wel) maar na de 100/110 is de fut er wel uit (je kan hem tot 90 krijgen in zijn 3e versnelling) en ze zijn ook behoorlijk onveilig bij ongelukken, zoek maar een paar plaatjes. De nieuwere varianten zijn wel echt stukken luxer en beter geworden maar vermoedelijk te duur.

De Kia Picanto vond ik wel een aardige auto en weer net iets beter dan bovengenoemde auto's. Nieuwere variant zijn ook weer stukken beter dan de oudere versies.

Ook heb ik een tijd lang een Fiat 500 (beetje een vrouwen auto) gereden voor de zaak (1e auto van de zaak en nog jong dus een gratis auto is altijd leuk. Daar heb ik ook mee lopen trappen/slippen als een gek (denk aan handrem U-turns) en overal volgas met warme en koude motor, super goed rijdende auto en niet kapot te krijgen. Trekt lekker fel op (de 4 cilinder, de nieuwere 3 cilinder mist pit naar mijn idee) en schakelt super met een pook op het dashboard en er zat ook een knop op waardoor je heel licht kan sturen. Het probleem bij deze auto, voor een man van normale lengte is die te klein en zit niet echt lekker. Ook de ruimte houd niet over maar toch denk ik er leuk aan terug. De banken kunnen plat, volgens mij ook verstelt worden dus je kan wel wat vervoeren.

Als ik zelf zou moeten kiezen, zou ik iets meer geld uitgeven en voor een Opel Corsa D gaan en die is het uiteindelijk ook voor mijn zus geworden, na meerdere auto's te hebben gereden. Het is gewoon echt een klasse hoger, alles zit er goed, het voelt solide aan en je kan er ten minste overal mee naar toe (snelweg). Zij heeft uiteindelijk voor de 1.4 gekozen omdat ze de 1.2 te sloom vond (dat is de meest verkochte versie maar wel echt traag). In het zwart met mooie velgen, nog steeds erg sportief. Als ik mijn BMW had moeten weg doen voor wat kleiners, dan had ik die 100% dagelijks gaan rijden zonder probleem. Nu een aantal jaren zonder noemenswaardige problemen. Vooral de Volkswagen UP viel erg tegen (ook kaal) en sloom. Een Polo is ook leuk en goed maar vermoedelijk te duur.

Als je echt goedkoop wil zijn, het is hier al genoemd koop een scooter, e-bike (niet goedkoop maar wel lekker gezond) of een goedkoper motor. Wel met de nadelen van het weer. Hier kan ik ook nog een heel boek over schrijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:13

NoFearCreations

3DPrint the world!

1e generatie smart. Heb er 4 maanden geleden 1 gekocht. 16€ wegenbelasting, en in mijn geval ook 16€ verzekering. Loopt gemiddeld 1 op 23. Mijne was €900, dus als er iets kapot gaat gooi ik m gewoon weg.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:04
Mijn advies zou toch zijn om met je huidige auto door te rijden.
Je weet in wat voor staat deze is.

Elk bedrag wat je aan een andere auto spendeert is heel wat benzine.
En als de prijzen wat normaler worden dan scheelt dat ook.

Voor 20 Km zou ik in de zomer als het kan lekker op de fiets gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:18
PD2JK schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 20:22:
Met je OV kaart. Of hoe heet het tegenwoordig...
Lees eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:25

PD2JK

ouwe meuk is leuk

TS was in feite leeg toen ik postte. Zie edit.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:48

Sport_Life

Solvitur ambulando

Geen auto, denk ik.
"Tweedehands mag ook" :/

20km is goed te doen op een ebike.

[ Voor 8% gewijzigd door Sport_Life op 08-01-2022 22:49 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:36

Destruction

(ex-)Automonteur

Een vriend van me heeft toen-ie moest bezuinigen (niet alleen op autokosten overigens) een paar jaar in een Corsa C gereden, 1.2 16v. Distributieketting, dus daarmee geen gezeur (althans, zolang de ketting geen bijgeluiden veroorzaakt). Goedkoop in wegenbelasting, verzekering stelt ook weinig voor en ze zijn relatief zuinig.

Zelf heb ik een tijdje in een 5deurs Corsa C gereden (in mijn geval was het een tussen oplossing destijds)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/At0uhsXiVBCpo2OnMn0VZ75s5vM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/y0d11Vb2GQu4asrlLSdYunIk.jpg?f=user_large
Ik heb hier in 2 maanden tijd zo'n 3.000km mee gereden, verbruik zat tussen de 1:13 en 1:17 en ik was aan vaste lasten (dus verzekering en mrb) zo'n 50 euro per maand kwijt.

Mijn tip zou zijn om een Sport uitvoering te zoeken, die heeft betere stoelen.

[ Voor 10% gewijzigd door Destruction op 09-01-2022 00:22 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouke-p
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22:48
Zoek een auto op LPG, goedkoper kun je niet rijden. De extra MRB heb je na bij de 1e tankbeurt al terug verdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:01

Theo

moederbord

Bouke-p schreef op zondag 9 januari 2022 @ 00:33:
Zoek een auto op LPG, goedkoper kun je niet rijden. De extra MRB heb je na bij de 1e tankbeurt al terug verdiend.
Fiat Panda op LPG; dan betaal je 30 euro per maand aan MRB en per kilometer betaal je nog geen 6 cent aan brandstof. Dat zit je niet eens op extra MRB kosten :D

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:02
Ik heb ooit (ook student, wel een leuke auto willen rijden), hetzelfde dilemma gehad. Auto was met 1:10 niet echt zuinig (wel snel :+ ) en heb er een zuinig 4 takt brommertje bij gekocht.

Auto voor de ritten waar er iets mee moest of t echt heel slecht weer was, voor alle studie-thuis reisjes lekker met de brommer 1:40 rijden. Voor nu zou ik benzine voor een elektrische brommer of fiets verwisselen, veel goedkoper worden je kilometers na aanschaf dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerlijnD
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-04 16:11
gastje01 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 10:38:
Ik heb ooit (ook student, wel een leuke auto willen rijden), hetzelfde dilemma gehad. Auto was met 1:10 niet echt zuinig (wel snel :+ ) en heb er een zuinig 4 takt brommertje bij gekocht.

Auto voor de ritten waar er iets mee moest of t echt heel slecht weer was, voor alle studie-thuis reisjes lekker met de brommer 1:40 rijden. Voor nu zou ik benzine voor een elektrische brommer of fiets verwisselen, veel goedkoper worden je kilometers na aanschaf dan niet.
Inderdaad dit; dezelfde situatie alleen dan met een Tomosje. Neemt natuurlijk niet weg dat je voor je auto nogsteeds verzekering en mrb betaald.
Pagina: 1