UnraidDocker containers starten met snelkoppeling in Windows

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• workermaster
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07-07 22:59

Mijn vraag

Ik wil graag meerdere Docker containers op een schema laten starten. Bijvoorbeeld 1 dag in de weeg waar ze 6 uur kunnen draaien. Dan zouden de schijven in mijn server langer uitkunnen blijven staan.

Soms moet ik toch de container even starten en ik heb er weinig zin in om die steeds te starten door in te loggen in de Unraid webui. Ik wil dus graag een start/stop snelkoppeling op mijn Windows bureaublad. De vraag is dus eigenlijk hoe ik op mijn Unraid server een Docker container kan starten vanaf een andere computer binnen hetzelfde netwerk.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Unraid 6.10 RC2 met een aantal dockers.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Google. Maar helaas vindt ik dan juist veel niet gerelateerde zoekopdrachten.
De vraag ook gesteld op het Unraid forum. Maar ik stel die ook hier want op het Unraid forum heb ik toch vaker dat er niet gereageerd wordt.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:38

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Je hebt het over een schema, dus waarom gebruik je hiervoor geen cron job?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• workermaster
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07-07 22:59
Ga ik doorlezen. Raar dat ik die niet eerder had gezien.
oohh schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 20:03:
Je hebt het over een schema, dus waarom gebruik je hiervoor geen cron job?
Ik heb nog geen schema gemaakt, maar heb wel op het Unraid forum gelezen dat dat kan. Ik weet niet wat een cron job is. De naam heb ik wel eerder gehoord. Kan ik daarmee een soort snelkoppeling in mijn Windows machine maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
workermaster schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 20:04:
[...]

Ik heb nog geen schema gemaakt, maar heb wel op het Unraid forum gelezen dat dat kan. Ik weet niet wat een cron job is. De naam heb ik wel eerder gehoord. Kan ik daarmee een soort snelkoppeling in mijn Windows machine maken?
Met een cron job kun je op een bepaalde tijd een commando of service starten. Bijvoorbeeld elk weekend om 09.00 een docker container starten en om 17.00 weer te stoppen. Het is een relatief simpele vorm van automatiseren en draait op de Unraid machine zelf.