Toon posts:

Monitor advies 32 of 27?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Pietjuh99
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02 22:17
Goedenavond,

Omdat ik thuis vaak achter mijn laptop zit ben ik opzoek naar een externe monitor om wat productiever te kunnen zijn. Nu heb ik zelf al wat zitten rondkijken maar mijn kennis en ervaringen met monitoren is beperkt tot dual monitor setup op het werk.

Laptop
Lenovo Ideapad 330
NVIDIA GeForce GTX 1050
i5-8300H
HDMI 1.2
USB-C 3.1

Ik zou graag wat advies willen over de volgende punten en advies over mogelijke beeldschermen die in aanmerking komen. Budget is tot +- €450,-
Is het beter om een 27 inch monitor op hogere hertz te hebben of 32 inch met 4k en 60 hertz.

27 inch of 32 inch?
QHD of 4K?
IPS of VA?
In hoogte verstelbaar (geen must)
Vooral Office gebruik en wat oudere strategy games, vooral om windows naast elkaar te kunnen gebruiken
ingebouwde speakers (bonus)

Mogelijkheden:
Dell S3221QS
Dell S2721QS
Dell S3220DGF
Samsung Odyssey G7 LC32G75T

Hoor graag of mensen andere ideeen of adviezen hebben!

Alle reacties

• dsibma
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:19
Een hoge refreshrate zal voor deze toepassingen niet echt een meerwaarde hebben denk ik, en hetzelfde geldt voor een hogere resolutie. Ik heb zelf een 32 inch 1440p monitor en dat vind ik de ideale verhouding voor algemene taken zoals internetten en kantoorwerk. Ook hoef je geen schaling toe te passen, wat nog lang niet goed werkt met alle software interfaces. Als je veel in een donkere omgeving werkt zou ik voor een VA-paneel gaan zodat je geen last hebt van de bekende IPS glow, maar verder is het verschil tussen die twee niet zo groot.

Een diep bureau is wel wenselijk voor 32 inch, anders zit je er misschien wat te dicht op.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:26
USB-C van je laptop ondersteunt geen beeldweergave zodat 4K niet gaat en als de HDMI uitgang werkelijk 1.2 is (kan het nergens terug vinden) dan is de maximale resolutie 1920x1200 @60Hz en 1440p @50Hz.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee