Advies gevraagd: upgraden Networx-NX8 alarmsysteem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glaswerk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:22
In mijn nieuwe (oude) woning zit een uitgebreid alarmsysteem, een Networx NX8 (vermoedelijk daterend van 2005-2010). Het alarm is jarenlang niet gebruikt, maar volgens mij nog wel functioneel. Toegangscode heb ik ook.

Wat ik wil: het alarm koppelen aan Home Assistant, zodat ik notificaties, sirene enz vanuit Home Assistant kan beheren, en daarnaast de bewegingssensoren kan gebruiken voor bijvoorbeeld slimme verlichting en verwarming.

Ik zie dat Home Assistant een integratie om lokaal (zonder cloud o.i.d.) dit type alarmsysteem uit te lezen, mits de insteekkaart NX-584 aanwezig is (zie https://home-assistant.io/integrations/nx584/. Helaas heb ik die insteekkaart niet, en vind ik 'm ook niet eenvoudig op internet.

Ik kan goed overweg met Home Assistant, maar de wondere wereld van alarmsystemen is nieuw voor me. Wat kan ik het beste doen? Is het nog de moeite waard om te proberen de NX8-kern tot leven te wekken en er een seriële/ethernet-interface aan toe te voegen? Of is het veel simpeler om een nieuwer, alarm-"moederbord" ergens vandaan te cheffen? De NX-8 is al lang uit productie, maar ik neem aan dat de 12V sensoren die in huis hangen (mits niet stuk) ook met andere alarmsystemen overweg kunnen..

Veel dank alvast voor advies!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:28
Is het een nx8e? die heeft een compoort aan boord (networx=caddx)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glaswerk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:22
akatar schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 19:37:
Is het een nx8e? die heeft een compoort aan boord (networx=caddx)
Nee helaas, geen E :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:28
Das jammer, ik heb hier al tig jaar een nx8e hangen, werkt prima en nooit spijt van gehad (gekoppeld aan homeseer)

Ik heb net even de prijzen gechecked op ebay, die gaan ook sky-high
Anders misschien een DSC Security systems PC1864, weet niet of HA dit ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweax8
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 27-01 02:33
Ik heb ongeveer hetzelfde, een NX8 die niet meer in functie is geweest sinds einde ISDN de IDSN kastje zijn weggehaald, er zit nog wel een ISDN ? kaart in de alarmkast (zie foto) kan ik nu de telefoonlijn van een kpn12 modem aansluiten op de T1 / T / R / R1 poorten van het alarm ?? (die ook naar de ISDN kaart gaan) en vervolgens een 06 nummer in programmeren, alle instellingen en code's lijken nog te werken, dank voor een reactie Do